Головна » Українська література |
Мета: формувати компетентності: ключові (вміння вчитися – здійснювати самостійну діяльність, спрямовану на досягнення свідомо поставленої мети; планувати способи цілеспрямованої саморегуляції своїх дій для поглиблення та розширення знань з теми уроку; аналізувати сприйняту інформацію та робити висновки, що спрямовують подальший особистісний розвиток; соціальна – генерувати власні ідеї для активної участі в полілогічному спілкуванні, емоційно налаштовуватися на вербальне спілкування з іншими; загальнокультурна – цілеспрямовано пізнавати культурні особливості народу України) та предметні (визначити традиції українського народу в поезії, сформувати уявлення про художній світ поета); розвивати навички усного мовлення та виразного, вдумливого читання й розуміння прочитаного; удосконалювати навички аналізу літературного твору; розвивати асоціативне мислення, творчу уяву; виховувати внутрішню потребу через художнє слово поглиблювати свої знання, розуміння краси поетичного слова. Обладнання: мультимедійна дошка (комп’ютер), підручники з української літератури для 5 класу, ілюстрації до поезії «Садок вишневий коло хати», роздатковий матеріал (кольорові кружечки). Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Хід уроку І. Організаційний момент. Учням пропонується покласти перед собою на парту кольоровий кружечок, що відповідає їхньому настрою: рожевий – гарний, білий – середній, чорний – поганий. ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Слово вчителя. Дивна річ – настрій людини. Змінюється частіше, ніж погода за вікном. Ми можемо залишитися байдужими до того, чому радіють інші, а можемо засмутитися через якусь дрібницю. Але у світі є вічні цінності – ті, які перевірені часом. Вони не залишають байдужими нікого. До таких творів належать вірші, поеми Т. Г. Шевченка. Чудовий світ шевченківської поезії вражає своєю добротою та поетичністю. ІІІ. Актуалізація та корекція опорних знань. А чи доводилося вам, діти, у своєму житті побувати у музеях? (Слайд № 1, 2, 3) В одному із таких музеїв ми сьогодні побуваємо, але створимо його самі. ІV. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу. Полілогічне спілкування за змістом поезії з метою аналізу літературного твору. Якою картиною починається поезія «Садок вишневий коло хати»? (Шевченко починає із загальної картини довколишнього світу). (Слайд № 4) - Вірш «Садок вишневий коло хати» вважають перлиною світового мистецтва. Не випадково не залишив він байдужим і композиторів, які поклали його на музику, П. Чайковський, М. Лисенко, Я. Степовий, Г. Хоткевич, Я. Ярославенко. - А також мультиплікаторів-початківців. Перегляд короткометражного мультфільму. (Мультфільм додається)
Творча пауза. - Учням пропонується в мікрогрупах скласти рекламний слоган з рекомендацією відвідати віртуальний музей під відкритим небом. (1 група – для дітей молодшого шкільного віку; 2 група – для батьків; 3 група – для вчителів). Наприклад, «Завітайте у родинний рай», «Пізнайте істинні цінності»…. V. Взаємооцінка діяльності мікрогруп та окремих учнів. VІ. Етап рефлексії. Учні кладуть перед собою на парту кольоровий кружечок, що відповідає їхньому настрою на цьому етапі уроку. VІІ. Коментування домашнього завдання. Запропонувати батькам, друзям відвідати віртуальний музей під відкритим небом на сайті Златопільської гімназії. Поділитися враженнями на уроці.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |