Головна » Українська література |
Мета:дати учням поняття про літературний портрет; навчити виразно читати літературний портрет, склавши його за допомогою алгоритму; розвивати навички аналізу, виразного читання,порівняння, виділення основних рис, вміння робити висновки; виховувати любов до рідного слова, інтерес до читання, співчуття до оточуючих. Тип уроку: комбінований Вид уроку: ток-шоу Хід уроку 1 Організація класу до уроку ( лунає музика природи) 2 Мотивація навчального матеріалу А) « Хвилинка розвитку правильної дикції» « Поетична хвилинка» - «Дитяча молитва» ( Лунає музика; горитиь свічка; ікона, хліб сіль) – с 186 П-К -Чистими можуть бути не лише обличчя, руки, одяг,а й душа. І ця душевна чистота – найголовніша й найцінніша якість людини. То ж авторка у вірші передає в поетичних рядках дитяче прагнення й сподівання на щастя в житті. В) « Мої очікування від уроку» ( на вушко один одному) 3 Актуалізація опорних знань « Закодований лист» -борщ -чоботи -старець -учитель -« Г «
Яке слово – назва туту закодоване? Кому належать ці поняття? Хто автор цього твору? Літературний диктант ( проводить учень) за біографією письменника. Журналіст А. Тесленко – автор оповідань… ( стук у двері) Ж Хто це може бути? Автор Доброго дня, шановні! Ж Так це ж сам А. Тесленко. Доброго дня! Проходьте, сідайте! Як добре, що ви до нас завітали. От ви нам і допоможете перевірити наші знання. Я буду вас запитувати , а учні перевірятимуть літературний диктант. А Добре! Ж Тож почнемо! ( Результати ставлять на окремих оцінювальних картках) 4 Опрацювання нового матеріалу Автор презентує книжкову полицю -Писав я різні оповідання, спрямовані проти селянських забобонів, соціальної нерівності, за що колись мене і було виключено із школи. Перед вами представлені мої твори, гадаю, що ви ними зацікавитесь і згодом прочитаєте. 2)Слово учителя А) Чит. Уривок з оповідання – с 106- початок - Хто буде головним героєм нашого уроку? Чому? Б) Запис теми уроку В) Проблемне питання - А як ви здогадалися , що я саме про Миколку читала? - Навіщо автор з самого початку подає опис Миколи? - Отож у худ. творі досить часто використовують різні описи – описи природи, тварин, рослин тощо. Вони потрібні для того,щоб читач яскравіше уявив місце, час подій, переживання героїв. Вони трапляються в оповіданнях, казках, віршах. Г) Фізкультхвилинка Серед ночі 2-а кроти Налякались темноти, Тож втекли мерщій із двору У свою глибоку нору. Тож і ми з вами спробуємо виділити описи героя оповідання « Школяр» і створити його портрет. ЗРОЗУМІТИ: ДЛЯ ЧОГО АВТОР ВИКОРИСТАВ ПОРТРЕТ. ( ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ УРОКУ) Д) Літ. Розминка – с 188 П-К- варіанти
1-Миколка 2-батько 3-матір 4- учитель ( 1ндивыдуальне)
Що це ми описали?( риси характеру) Доповідь учня « Опис» Е) Самостійно у парах опрацювати статтю « Літературний портрет»- с 155 ( випис. поняття. Чим відрізняється опис від портрету?)
ОПИС---------------Портрет---------------ЛІТЕРАТУРНИЙ Живописний Ж)» Створи портрет героя» ( пазли ) – А що ж це за портрет? ( живописний) - Художники можуть відтворити не тільки зовнішність людини, а й її настрій, переживання, характер. - З яким портретом ми будемо працювати на уроці? Ми спробуємо віднайти основні елементи зовнішності героя. 3) Асоціативний кущ. Зовнішність- це……………………… Фізкультхвилинка ( Уявляю Миколу) « У світі театру» ( інсценізація) Виділити основні портретні елементи, встановити , до якого з пунктів алгоритму відноситься ця риса. Робота в групах « Створи портрет»( створення проектів) 1гр- 1,2 2гр -6 3 гр -7,8 4гр – 9 Інд. завдання журналісту і автору – розписати за алгоритмом перший абзац оповідання – с 106 Підсумовуємо : Які розділи пропущено? ( 3,4,5)
4. Закріплення знань - При описі не обов»язково використовувати усі пункти ,та ми подивимося, що зробив автор. 1) Пошукове завдання у парах . Знайти: в – №3 2в –№4 3в –№5 Перевірка разом з автором і журналістом. Зачитування повного портрету хлопчика ( 1 учень) Проблемно-порівняльне завдання ( Учитель читає останній уривок-опис – 113) Що змінилося в описі хлопчика? Чому? 5 Підсумок « Відкритий мікрофон» – Що таке ЛП? ХП? Для чого автор використав ЛП? Вікторина – с 198 П-К 5 Домашнє завдання Зробити опис : 1- Миколки у вигляді зв»язної розповіді; – опис батька 3– опис матері 6 Епілог - Кого ми сьогодні описували? Хто це за статтю? -Спитаймо у хлопців. Які б риси характеру взяли вони для себе?-Сподіваємося! Журналіст Невже ви забули? Сьогодні ж свято? Автор Свято 23 лютого. День захисника Вітчизни Учитель Тоді як без нагороди? Подарунки нашим хлопцям. ( Дівчата вручають подарунки)
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |