Головна » Правознавство |
Мета: вивчити основні поняття, охарактеризувати джерела прав і свобод, з'ясувати основоположні принципи, класифікувати права і свободи (визначити види та дібрати приклади з Конституції України); розвивати навички роботи з текстом документів (Загальна декларація прав людини, Конституція України), уміння порівнювати поняття, зіставляти події, визначати вид прав і наводити приклади, аргументувати власну позицію, продовжувати роботу по формуванню інформаційно – правової та практико – орієнтовної компетенції учнів; виховувати повагу до основних прав і свобод. Очікувані результати: Після цього уроку учні зможуть: характеризувати основні нормативні документи в галузі прав і свобод; Після цього уроку учні вдосконалять уміння: орієнтуватися в чинному законодавстві; Основні поняття: право, свобода, особисті, політичні, економічні, соціальні, культурні права. Опорні поняття: громадянин, Конституція України, ООН, Загальна декларація прав людини. Обладнання: Конституція України, словник - довідник, Загальна декларація прав людини, схема, таблиця, картки. Міжпредметні зв'язки: філософія, література, історія. Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок. Хід уроку І. Організаційний момент. II. Мотивація навчальної діяльності. Бесіда Яке центральне поняття попередньої теми? Висновок Повідомлення теми, плану уроку. Цілепокладання. План Поняття й джерела прав і свобод. 1. Поняття й джерела прав і свобод. Робота з текстом Конституції України:розкрити зміст ст.3. Робота з поняттями:записати в зошитах та встановити відмінність між поняттями «право» і «свобода». Право – це визначена законом міра можливостей поведінки. Свобода – це форма (спосіб) можливої поведінки. Індивідуальна робота за завданнями: дібрати аргументи щодо положення «основні права і свободи» (1 варіант) та «конституційні права і свободи» (2 варіант). Співвіднести дату й подію:на дошці оформити хронологію подій (2 учня за бажанням виконують роботи біля дошки, клас перевіряє результати та заносить дану інформацію до зошитів). Джерела прав і свобод: Міжнародні документи: 1945 р. - Статут ООН. 1948 р. - Загальна декларація прав людини. р. - Міжнародний пакт про громадянські та політичні права; Міжнародний пакт про соціальні, економічні та культурні права. Конституція України (1996 р.). Висновок 2. Основоположні принципи прав і свобод. Робота з текстом документів: за Конституцією України та Загальною декларацією прав людини визначити принципи прав і свобод Прокоментуйте вислів: Б. Шоу сказав: «Свобода означає відповідальність. Ось чому багато хто її боїться». Висновок 3. Класифікація прав і свобод Робота в малих групах: учні об'єднуються в групи «теоретиків» (5) та «практиків». Завдання для «теоретиків»: дати визначення поняття відповідного виду прав і свобод; Завдання для «практиків»: з’ясувати, які права порушені в наведених ситуаціях (з опорою на текст Конституції України) (додаток 1). Група «теоретиків», заповнюючи схему, презентує свою роботу. Вправа «Займи позицію»:визначити, до якого виду прав належить право на освіту? Учні виходять до дошки, обирають варіант відповіді (соціальне, економічне, культурне, особисте право), висловлюють аргументи на захист власної позиції. Можливо, хтось захоче змінити позицію. Учитель підсумовує роботу. Група «практиків» аналізує запропоновані ситуації. Висновок V. Закріплення матеріалу. Рефлексія. Тестове завдання (додаток 1) Сьогодні на уроці я... VI. Підсумок уроку. Оцінювання. VII. Домашнє завдання. Вивчити основні поняття, дати, знати зміст ст. 27-54 Конституції України. Додаток 1 1. ЮРИДИЧНІ СИТУАЦІЇ. Двох неповнолітніх при виході із кінотеатру затримав наряд міліції. У відділенні міліції їм не повідомили причини затримання. Через чотири дні про це було повідомлено їхніх батьків, які прийшли і забрали дітей. 2. ТЕСТОВЕ ЗАВДАННЯ. Поставивши у стовпчик відповідний порядковий номер, зробіть класифікацію названих нижче прав. Конституційні права громадян України право на участь в управлінні своєю державою;
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |