Головна » Хімія

Окисно-відновні реакції. Їх значення

Мета уроку: Поглибити знання учнів про окисно-відновні реакції, удосконалювати навики  складати рівняння окисно-відновних реакцій методом електронного балансу.

Розвивати вміння і  самостійно здобувати знання з різних джерел інформації, формувати вміння виступати перед аудиторією,  виховувати пізнавальний інтерес учнів до предмету хімії.

Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва. Пам’ятки з визначення ступеня окиснення.

Презентація «Окисно- відновні реакції навколо нас».

Стіна цікавих повідомлень. (Учні одержали завдання підготувати повідомлення про одну окисно- відновну реакцію та розмістили своє повідомлення на стіні цікавих повідомлень. План повідомлення: 1) заголовок; 2) рівняння реакції з електронним балансом; 3) значення реакції; 4) малюнок чи фото.)

Тип уроку:комбінований.

Епіграф: Мудрим ніхто не вродився, а навчився.

 

Хід уроку:

І. Актуалізація  опорних знань.

1.Бліц-опитування: Закінчи речення.

Окисно-відновні реакції – це…
Відновник –це…
Окисник – це…
Окиснення– це…
Відновлення– це…
Тільки окисниками можуть бути …
Тільки відновниками виступають у окисно-ввідновних реакціях…

2. Тестові завдання.( Взаємоперевірка). ( Слайд 1)

Індивідуальна картка  оцінювання знань учня ____класу_________________

 

ІІ. Мотивація. Ми вчились складати окисно- відновні реакції і от настав час з'ясувати їх значення.

ІІІ. Формування нових знань.

Повідомлення теми уроку. ( слайд2)
Сформулюйте: Чого чекаєте ви від уроку?

Які ваші сподівання? ( Метод мікрофону).

Вчитель: Отже. разом ми визначаємо мету: ( слайд3)

- Повторити теоретичний матеріал про окисно- відновні реакції.

- Удосконалювати навики складання електронних балансів окисно- відновних реакцій.

- Розкрити значення окисно- відновних реакцій.

Проблемне питання:Фантастична ситуація: А що було б, якби зникли окисно –відновні реакції?  ( учні відповідають, метод «мікрофону»)

Вчитель:Отже, вони всюди. (слайд 4) Наша планета – величезна макролабораторія.

Починаємо нашу подорож.

Окисно- відновні реакції в природі.

(слайд 5) «Гроза». Звучить музика Вівальді: стрімка, велична, тривожна. Так композитор зобразив грозу. А ми знаємо, що це явище супроводжується окисно- відновними  реакціями.    Завдяки їм за один грозовий дощ у грунті опиняється від 4 до 15 кг нітрогену на гектар.

(слайд 6) «Вулкан». Ще одне грізне природне явище. Історія знає, як навіки зникло місто Помпея під вулканічним попелом  завтовшки у 3м.

Біля дошки виконються завдання: Скласти електронний баланс окисно- відновної реакції (слайд4,5). Завдання 1-4.

1)N2 + O2 → NO

2) NO + O2 → NO2

3) H2S + O2 → SO2 +H2O

4) H2S + SO2 →H2 SO4 + S

(слайд 7)  «Корозія»      Завдання 5-6.( біля дошки)

Щорічно корозія зїдає 20% від  загальної маси вироблених металів та сплавів.

5) Fe + O2 + H2O → Fe(OH)2

6) Fe(OH)2 + O2 + H2O → Fe(OH)3

Фізкультпауза: «Руки-ноги».

Окисно- відновні реакції в живих організмах. Кожна клітина живого організму- це мікролабораторія, в якій природа- наймайстерніший хімік  на молекулярному рівні творить свої справи.  (Слайд8,9)

(Повідомлення учня про шкідливість паління з т.з. окисно- відновних реакцій)

Окисно- відновні реакції в металургії..(слайд10).

 Біля дошки виконються завдання: Скласти електронний баланс окисно- відновної реакції Завдання біля дошки 7- 9.

 7) FeO + C → Fe + CO

 8) Cr2O3 + Al → Cr + Al2O3

 9) V2O5 + H2  → V +  H2O

  Окисно- відновні реакції в побуті.( слайд10)(Повідомлення учня)

Хто перший? Виконується  завдання 10.

10) KClO3 + S  → KCl + SO2

   Окисно- відновні реакції в хімічній промисловості.( слайд11)

Вчитель коментує слайд. Учні доповнюють на основі своїх повідомлень про значення аміаку та сульфатної кислоти.

ІІІ. Підсумки уроку.  Питання: Так що ж було б, якби зникли окисно - відновні реакції? ( Метод мікрофону).

Результати оцінювання.
Рефлексія:

Чи справдились ваші очікування від уроку?
З яким настроєм підійшли до кінця уроку?
Над чим ще треба б попрацювати вам особисто?

ІV.Домашнє завдання.  ( слайд12)   Читати §  14.  Виконати вправу 4.

                                ( Інд.завд.: Скласти електронний баланс реакції фотосинтезу)

 Зразки  робіт  учнів  зі «стіни» цікавої інформації до уроку.


Теги: Завгородня Г.О., хімічні реакції
Навчальний предмет: Хімія
Переглядів/завантажень: 2033/246


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar