Головна » Інформатика

Використання можливостей табличного редактора Microsoft EXCEL

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Вище професійне училище №82

Тема уроку: «Використання можливостей табличного редактора Microsoft EXCEL»

Мета уроку: - практичне закріплення учнями теоретичних знань з теми «Електронні таблиці Microsoft EXCEL», - формування знань і навичок створення, редагування, форматування електронних таблиць і виконання в них математичних і статистичних розрахунків, - формування навичок використання отриманих знань для рішення інших практичних завдань, - придбання учнями навичок роботи на персональному комп'ютері, - розвиток інтересу в учнів до інформатики й екологічним проблемам теперішнього часу, - виховання уважності, посидючості й працьовитості учнів, - формування вміння учнів самостійно виконувати поставлені завдання і їх оцінювати.

Тип уроку: Формування практичних вмінь і навичок Матеріально – дидактичне оснащення уроку: Персональні комп'ютери ОС WINDOWS, пакет офісних програм Проектор, мультимедійний екран Картки – завдання для практичної роботи Бланки самооцінювання

План уроку: 1. Організаційна частина: Оголошення учням теми й мети уроку 2. Актуалізація опорних знань: Відповіді учнів на теоретичні питання по даній темі й порівняння їх із правильними відповідями на екрані проектора 3. Практична робота на ПК по картках-завданнях в малих групах 4. Демонстрація результатів практичної роботи груп учнів за допомогою проектора 5. Самоаналіз і самооцінювання учнями своєї роботи 6. Підведення підсумків уроку й виставлення оцінок викладачем

Хід уроку: 1. Організаційна частина Актуалізація опорних знань ТЕОРЕТИЧНІ ЗАПИТАННЯ Що таке електронні таблиці? Як здійснюється запуск ET? Чи можна в ET скласти таблицю розрахунку зарплати? Чи можна в ET будувати діаграми, графіки функцій? Охарактеризувати елементи ET (робоча книга, аркуш, комірка, діапазон комірок ). Як в ET іменуються комірки, діапазон комірок? Як вносити дані в комірку? Чи можна до комірки ET записати число, формулу, слово? Як змінити формат даних в ET? Як позначаються арифметичні операції в ET? Які правила запису формул в ET? Правила використання вбудованих функцій у формулах.

3 . Практична робота на ПК по картках - завданнях в малих групах

ПРАКТИЧНА РОБОТА №1 Тема: Введення, редагування та форматування табличних даних. Мета: формування практичних навичок створення, редагування та форматування електронних таблиць. ХІД РОБОТИ Увімкніть ваш ПК, завантажте табличний процесор Excel. Для заданої таблиці (табл.1), створіть електронну таблицю, відредагуйте й відформатуйте її. 3.Переконайтеся, що в таблиці немає помилок. 4.Внесіть до створеної таблиці такий рядок: 5.Замість «Постріл з гармати,старт ракети» внесіть «Постріл з гармати, старт космічної ракети». 6.Відформатуйте числові значення другого стовпчику у форматі #,## Реактивний двигун 10 130

Шумові характеристики деяких джерел шуму Таблиця 1 Джерело шуму Відстань до джерела, м Рівень звукового тиску, дБ Шелест листя, тихий шепіт 1 10-15 Цокання будильника 1 30 Струміння води з крану 1 40-45 Друкарська машинка 1 50 Телевізор 4 80-95 Вантажівка, що їде вулицею 7 90-95 Крик підлітка 1 100-105 Відбійний молоток 1 110-120 Двигун гелікоптера 10 110 Постріл з гармати, старт ракети 100 120-150

ПРАКТИЧНА РОБОТА №2 Тема: Опрацювання табличної інформації за допомогою формул та операцій ЕТ. Мета: формування практичних навичок створення, редагування електронних таблиць і виконання в них математичних та статистичних операцій. ХІД РОБОТИ Увімкніть ваш ПК, завантажте табличний процесор Excel. 2. Для таблиць, які наведенні нижче, створіть електронні таблиці,виконайте їх редагування і, використовуючи формули, заповніть порожні комірки таблиць. Таблицю 2 розмістити на аркуші 1. Таблицю 3 розмістити на аркуші 2.

Маса деяких органів дорослої людини Таблиця 2 Назва органу Відносна маса органу, відсоток до маси тіла Маса людини, кг 65 75 90 Мускулатура 44 Скелет 17 Шкіра 18 Головний мозок 2,2 Серце 0,5 Очі 0,02 Легені 1,5 Печінка 2,8 Нирки 0,5 Кров 7

Таблиця 3 Хімічний склад тіла людини Маса людини,кг 12 40 55 70 Вода (60%) Білки (19%) Жири (17%) Вуглеводи (17%) Зола (3%)

ПРАКТИЧНА РАБОТА №3 Тема: Опрацювання табличної інформації за допомогою вбудованих функцій та операцій ЕТ. Мета: формування практичних навичок створення, редагування електронних таблиць і виконання в них математичних та статистичних операцій. ХІД РОБОТИ 1. Увімкніть ваш ПК, завантажте табличний процесор Excel. Для таблиць, які наведенні нижче, створіть електронні таблиці,виконайте їх редагування і, використовуючи майстер функцій (а саме математичні та статистичні функції), заповніть порожні комірки таблиць. Таблицю 4 розмістити на аркуші 1.

Тривалість життя тварин Тривалість життя тварин Тварина Тривалість життя, роки Щуки 300 Сардини 100 Лящі 95 Коропи 150 Середня тривалість життя риб Черепахи 175 Жаби 16 Змії 30

Чайки 44 Папуги 90 Ворони 70 Дикі гуси 80 Страуси 40 Шуліки 115 Орли 104 Сороки 162 Середня тривалість життя птахів Максимальна тривалість життя птахів Мінімальна тривалість життя птахів

Коні 25 Бики 27 Вівці 13 Кози 23 Собаки 21 Коти 11 Середня тривалість життя домашніх тварин Максимальна тривалість життя домашніх тварин Мінімальна тривалість життя домашніх тварин

ПРАКТИЧНА РАБОТА №4 Тема: Побудова діаграм і графіків під час роботи з ЕТ. Мета: формування практичних навичок створення, редагування електронних таблиць і побудови стовпчикових діаграм та графіків. ХІД РОБОТИ 1. Увімкніть ваш ПК, завантажте табличний процесор Excel. 2. Створіть електронну таблицю, зміст якої наведено нижче, та побудуйте до неї стовпчикову й кругову діаграми. Таблицю 5 розмістити на аркуші 1, діаграми – на аркушах 2,3.

Таблиця 5 Відносна частка типів угідь в Україні (І ст.н.е. та наприкінці ХХст.) Ви маєте отримати такі діаграми: Тип угідь І ст.н.е., % кінець ХХст., % Ліси 51 14 Степи 32 0,5 Луки 0,5 11 Болота 3 1 Водні угіддя 4 2 Солончаки та солонці 2,5 1,5 Орні землі, техногенні ландшафти й поселення 7 70

Таблиця 6 Підвищення температури атмосфери Землі за рахунок збільшення концентрації СО2, СН4, N2O та фреонів Роки Температура збільшується на 1860 1 1880 0,8 1900 1,1 1920 0,6 1940 1,2 1960 0,6 1980 1 2000 1,5 2020 2 2040 4

Ви маєте отримати таку діаграму: Покажіть таблицю та діаграми вчителю, збережіть цю Книгу у файл Tabl1.xls. 2.Закрийте вікно табличного процесора Excel. 3.З дозволу вчителя вимкніть комп’ютер.

4. Демонстрація результатів практичної роботи груп учнів за допомогою проектора

Група 1. Шумові характеристики деяких джерел шуму Таблиця 1 Джерело шуму Відстань до джерела, м Рівень звукового тиску, дБ Шелест листя, тихий шепіт 1 10-15 Цокання будильника 1 30 Струміння води з крану 1 40-45 Друкарська машинка 1 50 Телевізор 4 80-95 Вантажівка, що їде вулицею 7 90-95 Крик підлітка 1 100-105 Відбійний молоток 1 110-120 Двигун гелікоптера 10 110 Постріл з гармати, старт ракети 100 120-150

Група 2.Маса деяких органів дорослої людини Таблиця 2 Назва органу Відносна маса органу, відсоток до маси тіла Маса людини, кг 65 75 90 Мускулатура 44 28,6 33 39,6 Скелет 17 11,05 12,75 15,3 Шкіра 18 11,7 13,5 16,2 Головний мозок 2,2 1,42 1,65 1,98 Серце 0,5 0,325 0,375 0,45 Очі 0,02 0,013 0,015 0,018 Легені 1,5 0,975 1,125 1,35 Печінка 2,8 1,82 2,1 2,52 Нирки 0,5 0,325 0,375 0,45 Кров 7 4,55 3,25 6,3

Таблиця 3 Хімічний склад тіла людини Таблицю 3 розмістити на аркуші 2. Маса людини,кг 12 40 55 70 Вода (60%) 7,20 24,00 33 42 Білки (19%) 2,28 7,60 10,45 13,30 Жири (17%) 2,04 6,80 9,35 11,90 Вуглеводи (17%) 2,04 6,80 9,35 11,90 Зола (3%) 0,36 1,20 1,65 2,10

Група 3

Група 4 Ви маєте отримати таку діаграму:

6. Бланк самооцінювання Група №___ Фамілія та ім’я ____________________ Підсумкова оцінка за урок ______ Підпис викладача _____ Теоретичні запитання Практична робота 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12


Теги: Доброва І.А., excel
Навчальний предмет: Інформатика
Переглядів/завантажень: 696/150


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar