Головна » Інформатика

Види комп’ютерної графіки

Мета: систематизувати і узагальнити знання учнів за  темою «Комп’ютерна графіка»; розвивати практичні навички опрацювання графічних зображень в MSPaint та MSWord;  спонукати учнів проявляти творчі здібності і естетичний смак;  розвивати  уміння виділяти головне, порівнювати і узагальнювати отримані результати; виховувати сучасну творчу людину, яка здатна навчатися впродовж життя; сприяти профорієнтації.

Тип уроку: Урок узагальнення і систематизації знань.

Вид уроку: Ділова гра.

Обладнання: персональні комп’ютери, програмне забезпечення MS WORD та MSPaint,  комп'ютерна презентація, картки з завданнями.

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент

Привітання.

  Добрий день діти, я рада вітати вас сьогодні на  уроці.

Деякий час ми працювали над темою «Комп’ютерна графіка». В процесі занять виявилось, що ви за своїми вподобаннями розділились на прихильників векторної  та прихильників растрової графіки. Тому прошу розділитись на команди. Як називаються ваші команди? Представтесь, будь ласка ( «Растр» і «Вектор»).

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Тема уроку «Види комп’ютерної графіки». Сьогодні ми поглибимо і  систематизуємо знання про види комп’ютерної графіки, їхні характеристики, область застосування та практично створимо продукт одного з видів графіки.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Скажіть, чи часто ви в житті зустрічаєтесь з прикладами комп’ютерної графіки?

І не тільки ви. Люди різних професій, наприклад: дизайнери, мультиплікатори, програмісти, рекламодавці, вчителі постійно використовують у своїй діяльності комп’ютерну графіку.

Тому на цьому уроці я пропоную провести заняття у формі ділової гри.

Уявіть, що наш клас – це дві фірми, які спеціалізуються на виготовленні растрових і векторних продуктів. Я – директор компанії «Стимул». Набираю працівників на роботу. Популярні

фірми «Растр» і «Вектор» рекомендували вас, як кращих спеціалістів. Тому проведемо кастинг. Результатом якого буде заповнення бланків вашого резюме (роздаю бланки).

 

Ви повинні продемонструвати свої теоретичні знання, творчі здібності і естетичний смак при виконанні пропонованих  завдань, цілеспрямованість, зосередженість та вміння працювати з програмами

MSPaint та MSWord.

 

ІV. Перевірка домашнього завдання

1 тур відбору – домашнє завдання. Називається «Прошу слова». До слова запрошується …(учні готували презентації по наступних питаннях)

Поняття комп’ютерної графіки;
Растрова графіка;
Векторна графіка;
Фрактальна графіка;
Тривимірна графіка;
Колірні системи;
Графічні формати.

2 тур «Правила поведінки біля Комп’ютера».

Щоб комп’ютери компанії та ваше здоров’я не постраждали,  пригадаємо правила техніки безпеки.

V. Актуалізація опорних знань

3 тур – «Тестування» (Тест W2)

Начало формы

1. Який графічний редактор дає змогу створити малюнок, який нагадує мозаїку, складену з пікселів?

Векторний

2-вимірний

3-вимірний

Растровий

2.CMYK - це:

Антивірус

Формат картинки

Колірна система

Програма для перегляду зображення

3. "Рідний" формат ОС Windows:

PNG

GIF

BMP

JPEG

4. Кількість пікселів, що припадає на одиницю площі:

Глибина кольору

Якість зображення

Якісна здатність зображення

Роздільна здатність зображенн

5. Характеристика зображення, що визначає кількість бітів, які використовують для подання кольору під час кодування одного піксела растрового зображення?

Якісна здатність зображення

Глибина кольору

Роздільна здатність зображення

Якісна здатність зображення

6. Відчуття, що виникає у свідомості людини внаслідок дії на її зоровий апарат світла:

Графіка

Зображення

Світлові промені

Колір

7. Комп'ютерну графіку поділяють на:

Фрактальну

Файлову

Векторну

Растрову

8. Які основні поняття використовує колірна модель HSB?

Роздільна здатність зображення

Відтінок

Насиченість

Яскравість

9. Вибрати графічні формати:

RAR

DOC

CMYK

TXT

10. Область всередені об'єкта, залита певним кольором:

11. Цей графічний формат був створений 1987 р. фірмою CompuServe:

12. Для видалення невеликих або складних за формою фрагментів зображення призначено інструмент:

4 тур –« Розважальний» (Ребуси)

Відповіді: графіка, вектор, растр, піксель, фотографія, кросворд.

5 тур – інтерактивна вправа «Займи позицію» (переваги та недоліки)

Допоможіть розібратися, зображення якої графіки доцільніше використовувати моїй компанії в професійній діяльності. Прошу зайняти позицію відповідного виду графіки.
 (Учні займають місця згідно  написів « Растрова графіка», «Векторна графіка», «Фрактальна графіка», «Тривимірна графіка».)
 6 тур «Відгадай кросворд» (назви інструментів)

 

VІ. Практична робота за комп’ютером

7 тур «Практичний»

А зараз пропоную вам ознайомитись з практичним завданням. Вам необхідно виконати візитку представникам «Растр» у MSPaint, а представникам «Вектор» - MSWord.

б) Візитки можуть відрізнятися за формою та кольором, але звичайно містять однакову інформацію.

                  Візитки є обов'язковим атрибутом співробітників фірми, які за родом своєї роботи контактують з клієнтами або представниками інших підприємств.

    Розвинена індустрія виробництва візитних карток і їх доступність привела до того, що в деяких країнах їх наявність при ділових контактах стала не тільки бажаною, але і обов'язковою умовою. В Японії бізнесмен, який вибачається, що у нього кінчилися візитки, повністю  себе компрометує. Співбесідник сприйме це або як несерйозність людини, або, що ще гірше, як неповага до себе.

Візитка повинна містити логотип, вид вашої діяльності, ваше прізвище та ім’я, номер телефону…

Вправи для зняття втоми з очей.

Тік-так вліво, вправо.

Вгору- вниз,

Кругові вправи.

Подивитись у вікно,  на мене.

 

8 тур  «Розмісти в комірках». Узагальнення та систематизація знань.

                 

VІІІ. Підсумок уроку

Підрахунки балів резюме, визначення переможців. Оцінювання за шкалою.

Шкала оцінювання:

 

- З яким завданням ви впорались найшвидше?

- Чи знадобляться вам знання даної теми сьогодні? А завтра? А через рік?

- Отже, працівників з відмінним результатом я б прийняла на роботу. А решту учасників, оскільки я не директор, а вчитель інформатики, забезпечу роботою до червня місяця в школі на уроках інформатики. Урок закінчено. До побачення!

 

Використана література:

Інформатика «Програма для загальноосвітніх навчальних закладів» –Запоріжжя: Прем’єр, 2013.
Державний  стандарт загальної середньої освіти в Україні. Інформатика. Освітня галузь «Технології» – К.:Освіта України,2013.
Володіна І.Л., Володін В.В. Інформатика: Підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів. –Х.:Гімназія, 2009.


Теги: компютерна графіка, Литвин О.В.
Навчальний предмет: Інформатика
Переглядів/завантажень: 682/161


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar