Головна » Інформатика

Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів. Форми подання алгоритмів

Навчальна мета:

формувати поняття «алгоритм» і «виконавець»;
сприяти використанню цих понять при вирішенні завдань, для яких відповіддю є не число чи твердження, а опис послідовності дій;
сприяти закріпленню навичок роботи за комп’ютером у програмі Scratch;

Розвивальна мета:

розвивати алгоритмічне та логічне мислення, творчу активність учнів, інтерес до предмета;
 сприяти розвитку вміння планувати послідовність дій для досягнення поставленої мети та застосовувати раніше отримані знання при вивченні нового матеріалу

Виховна мета:

 виховувати цілеспрямованість,
почуття відповідальності,
інтерес до вивчення предмета і поважне ставлення до однокласників
 

Форма роботи: індивідуальна, парна.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.

Обладнання: мультимедійний проектор, комп’ютери.

Програмне забезпечення: комп’ютерна програма Scratch; презентація до уроку, ПЗ «Сходинки до інформатики» гра «Садівник».

Вимоги до учнів: знати поняття команди, виконавця, система команд виконавця

Хід уроку.

Організаційний момент;

Організація роботи групи: привітання

Перевірка д/з
Формулювання теми та мети уроку

Учитель. Сьогодні ми проводимо урок, тему якого ви назвете самі після того, як розгадаєте ребуси Слайд1,2

       Слайд3 Отже, тема нашого уроку "Алгоритми та виконавці "

Слайд 4Мета нашого уроку - з'ясувати, що таке алгоритм, де в реальному житті ми з ним зустрічаємося, що означає вираз " виконавець алгоритму ".

Мотивація

Учитель. Алгоритми зустрічаються нам на кожному кроці і ми щодня їх виконуємо в повсякденному житті: перейти дорогу, сходити в магазин, Слайд зробити бутерброд, вирішити задачу і т.д.

Вивчення нового матеріалу

Пригадаємо "Алгоритм перетворення мішаного числа у десятковий дріб". Слайд Які послідовні кроки треба виконати? Чи можна переставити місцями ці дії?

Слайд Як ви розумієте цей термін?

Алгоритм - це... ( порядок дій, послідовність дій, план і т.д.)

Слайд Визначення алгоритму. (Записуємо у своїх зошитах).

Слайд Алгоритми можуть подаватися різними формами

Виконавець алгоритму - людина або пристрій, здатний виконати певний набір команд.

Виконавця характеризують: Слайд

Сукупність усіх команд, які може він виконати
Середовище  в якому працює виконавець Слайд
Елементарна дія: після виклику команди виконавець робить елементарну дію. Слайд

Послідовність написання алгоритмів:

Поставити завдання.
Придумати список команд для виконавця
Скласти алгоритм із даного списку команд

Фізкультхвилинка
Закріплення нового матеріалу.

Робота з комп’ютером.

Сьогодні ви почнете працювати з комп’ютерним виконавцем. Це — Рудий кіт. Він може рухатися, малювати, говорити та змінювати зовнішній вигляд.

Допоможе вам в цьому програма Scratch (англійське слово scratch означає подряпина).

На Робочому столі комп’ютера ви можете знайти значок програми Scratch .

Сьогодні ми навчимо Рудого кота говорити. Для цього слід виконати такі дії.

1. Запусти на виконання програму Scratch. Для цього знайди на Робочому столі значок цієї програми і двічі клацни ліву кнопку миші.

2. Вибери у лівій частині вікна кнопку Вигляд.

3. Перетягни команду говорити впродовж у центральну частину вікна.

4. Запусти команду на виконання — підведи до команди вказівник і двічі клацни ліву кнопку миші. Поспостерігай за поведінкою Рудого кота.

5. Зміни у команді говорити впродовж слово «Привіт!» на «Доброго дня!»

6. Запусти команду на виконання.

7. Перетягни наступну команду говорити впродовж у центральну частину та приєднай її до попередньої.

8. Зміни у команді говорити впродовж слово «Привіт!» на текст «Я — Рудий кіт! Радий нашому знайомству».

9. Запусти групу команд на виконання — підведи до будь-якої команди вказівник і двічі клацни ліву кнопку миші.

 

Підсумки уроку

Оцініть свої знання та вміння

Домашнє завдання

Опрацювати § 2


Теги: Петриченко Т.М., Алгоритм
Навчальний предмет: Інформатика
Переглядів/завантажень: 660/160


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar