Головна » Геометрія |
Мета уроку: Мета дидактична: подальше закріплення знань учнями класифікації трикутників; складання алгоритму побудови трикутників за двома сторонами і кутом між ними та за стороною і прилеглими кутами; формування вмінь розв'язування задач на побудову і вдосконалення вмінь розв'язувати задачі на обчислення периметра трикутника; формувати вміння самостійно застосовувати знання до вирішення практичних завдань; контроль засвоєння матеріалу теми: Види трикутників; узагальнення і систематизація знань, умінь. Мета виховна: виховувати взаємоповагу, здорове суперництво, акуратність в записах, працьовитість, інтерес до математичних знань, виховувати уміння вислухати інших, виховувати активність, дисциплінованість, самостійність (самостійно працювати з|із| |посібндидактичними завданнями), любов до рідної Батьківщини. Корекційно-розвиваюча мета: розвивати пізнавальну діяльність, мовний розвиток (називати приклади, пояснювати хід практичних дій), сенсоматорний розвиток (виконувати всі дії, необхідні в досягненні результату); розвивати зорово-слухову| пам'ять, увагу, логічне мислення (уміння лаконічно висловлювати свою математичну думку), розвивати уміння орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, кмітливість, навички творчої роботи, комунікативні і соціальні компетенції; розвивати навички раціонального використовування часу. Тип уроку: комбінований систематизація знань;
Обладнання: комп'ютер, мультимедійна дошка, проектор,презентація, роздатковий матеріал(конверти з трикутниками різних видів),транспортир, лінійка, косинець.
План уроку Організаційний етап Хід уроку І. Організаційний етап Перевірка готовності учнів до уроку. Формування мети та задач уроку. Слова учителя: Епіграфом до нашого уроку я обрала вірш:
Кожен учень мусить знати, Як мене нарисувати, Як кути мої змінити, Щоб мене перетворити З гострокутного в прямокутний, З прямокутного в тупокутний.
ІІ. Перевірка домашнього завдання Cамоперевірка за слайдам презентації з обговоренням основних етапів розв’язання. IIІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ.І Гра «Знайди трикутник»
Кожному учню роздаю конверт, в якому містяться трикутники різних видів. Слова учителя: Про що ви дізналися на попередньому уроці? Відповіді: які існують види трикутників; як знайти периметр трикутника. Пропоную учням відкрити конверти і згадати види трикутників. Знайти і показати трикутники, що відповідають заданому виду: Прямокутний різносторонній
ІІІ.ІІ Знайдіть периметр Пропоную учням усно розв’язати задачу, за умовою поданою на слайді 6.
ІІІ.ІІІ Задача «подорож»
На екрані з’являється емблема чемпіонату «Евро2012» Слова учителя: Чи знайома Вам ця емблема? Хто є талісманами чемпіонату? В яких містах України пройдуть ігри чемпіонату европи? Ви знаєте, що в великих містах України влітку 2012 року відбудуться ігри чемпіонату Європи з футболу. Славек планує побувати на іграх у Києві, Харкові та Донецьку і знову повернутися до Києва. Він дізнався відстань між містами Київ-Харків 470 км, та Харків-Донецьк 295 км. А також Славко підказав йому, що всього потрібно буде проїхати 1485 км. Давайте допоможемо Славеку дізнатися відстань між містами Київ та Донецьк. Відповідь: 1485-470-295=720 км. А також дамо відповідь на наступне запитання: З якою постійною швидкістю Славку потрібно їхати своєю машиною, щоб витратити на шлях 15 годин? Відповідь: 1485:15=1485:5:3= 297:3=99 км/год.
IV. Вивчення нового матеріалу Слова учителя: На попередньому уроці ми з'ясували, як можна класифікувати трикутники. Ми також навчились креслити трикутники певного виду (рівнобедрені, прямокутні). Як побудувати трикутник не просто певного виду, а такий, щоб його сторони мали певну довжину, а кути градусну міру? Відповідь на це питання ви знайдете під час перегляду розділу електронного підручника. Після перегляду ми разом складемо план побудови. Дивіться і уважно слухайте!
Дивимось електронний підручник (Програмно-методичний комплекс навчального призначення “Математика, 5 клас” для загальноосвітніх закладів версія 1.0) урок №38 (матеріал про побудову трикутників по заданому куту та двом сторонам). Розв'язування задач Пропонуються задачі на побудову трикутників за даними сторонами і куту за допомогою транспортира та лінійки. № 376 (1,2)- викликаю по одному учню до дошки.
Дивимось електронний підручник (Програмно-методичний комплекс навчального призначення “Математика, 5 клас” для загальноосвітніх закладів версія 1.0) урок №38 (матеріал про побудову трикутників по заданим двом кутам та стороні) Розв'язування задач Пропонуються задачі на побудову трикутників за даними кутами та стороною за допомогою транспортира та лінійки. № 376 (6,7)- викликаю по одному учню до дошки.
Після цього, проаналізувавши побудову, доходимо висновку, що: за двома сторонами і кутом між ними побудову трикутника виконують у такому порядку: будуємо кут; на його сторонах відкладаємо 2 відрізки відомої довжини; Висновки учні записують в зошити.
V. Закріплення матеріалу
Задача дослідницького характеру
Клас ділиться на групи. Кожній групі учнів (3 учні за однією партою) пропонується побудувати на окремому листі бумаги трикутник певного виду. Пропоную виміряти всі кути в цьому трикутнику та всі сторони а також знайти суму кутів та периметр трикутника. Оголошення результатів (доповідає один представнику кожної групи. Від учнів очікується повна відповідь). За результатами доходимо висновку, що сума кутів близька до 180°, а периметр різний у всіх трикутників.
VІ. Підсумок уроку Пропоную учням тест з 5 питань(за слайдам) і прошу букви, що позначають правильні відповіді, записати в зошити в один рядок. Відповідь: площа. Слова учителя А про те що таке площа і як знаходити площу геометричних фігур ви дізнаєтесь на наступному уроці.
VІІ. Домашнє завдання
Звертаю увагу учнів на те, що на папері у клітинку легко будувати прямі кути та кути в 45° — діагоналі маленьких квадратиків. На чистому аркуші будувати кути важче. Пропоную дітям виконати вправи домашнього завдання на побудову на окремих чистих аркушах. №377, 392 на повторення Додаткова задача №386.
Використана література: 1. А.Г.Мерзляк, В.Б.Полонський, М.С.Якір. Математика: Підручник для 5-го класу. Х.:Гімназія, 2005.–288с. Ензельт Ольга. Уроки математики в 5 класі. Конспекти уроків Тернопіль: Підручники і посібники, 2008, —288 с. 3. Стадник Л.Г. Математика. 5 клас: Розробки уроків.–Х.: Видавництво «Ранок», 2010.–416с. Програмно-методичний комплекс навчального призначення “Математика, 5-6 клас” для загальноосвітніх закладів версія 1.0
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |