Головна » Геометрія

Розв’язування задач з теми „Ознаки подібності трикутників”

Мета:

навчальна: узагальнити, систематизувати знання учнів про зміст та схе­ми застосування означення та ознак подібності трикутників; відпрацю­вати навички застосування набутих знань; показати практичне застосування геометрії в різних галузях.

розвивальна: розвивати розумову діяльність, логічне мислення, слухову та зорову пам’ять, увагу;

вихована: виховувати позитивне ставлення до математики, працьовитість, кмітливість.

Обладнання: підручник «Геометрія: Підруч. Для 8 кл. з поглибленим вивченням математики» (авт. Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.), ПК, комп’ютерна презентація Power Point.

Тип уроку: формування знань, вмінь та навичок.

 

І. Організаційний момент.……………………………………………………….....1 хв

ІІ. Перевірка домашнього завдання…………………………...……………...........4 хв

. Формулювання мети і завдань уроку………………………………………......1 хв
. Актуалізація опорних знань…………………………………………………....4 хв
. Формування вмінь………………………………………………………………27 хв

VI. Підсумок уроку………………………………………...……………….……….2 хв

I. Домашнє завдання……………………………………………………………...1 хв

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Організація класу до уроку.

 

. Сподіваюсь, готуючись до уроку що ви нічого не забули зошит,ручку, олівець, щоденник, підручник та гарний настрій, пам’ятаєте правила, означення і поняття, які ми з вами вивчали протягом попередніх уроків, і уважно та з розумінням будете працювати на уроці.

 

Епіграф

Те, що я чую, я забуваю.

Те, що я бачу, я пам’ятаю,

Те, що я роблю, я розумію.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Збираються зошити на перевірку.

 

. Формулювання мети і завдань уроку.

На практиці під час розв'язування задач, які передбачають застосування ознак подібності трикутників, вибір певної ознаки вам доведеться робити вибір конкретної ознаки, виходячи з умови задачі та своїх знань. Тому для успішного розв'язування задач на подібність трикутників, крім сталих знань змісту окремих оз­нак подібності трикутників та наслідків із них, слід оволодіти вміння­ми вибирати ознаку чи наслідок відповідно до умови задачі.

Отже, мета уроку — закріплення та систематизація знань про ознаки подібності трикутників та відпрацювання навичок їх вико­ристання під час розв'язування практичних задач на подібність трикутників.

 

Актуалізація опорних знань.
Сформулюйте першу ознаку подібності трикутників.
Сформулюйте другу ознаку подібності трикутників.
Сформулюйте третю ознаку подібності трикутників.
Якщо в трикутнику проведено, пряму паралельну третій стороні, то що можна сказати про отримані трикутники?

 

Формування вмінь.

Тексти задач та малюнки задач зображені на слайдах презентації.

 

Додаткова задачі

1. Як фотографічна картка Ейфелевої вежі (див.фото) допоможе визначити її висоту? Розв’яжіть задачу, якщо основа вежі 125м.

Розв’язання

Треба виміряти довжину сторони основи і висоту самої вежі на фотографії, а потім довжину сторони основи самої вежі. Враховуючи, що фотографія дає зображення, подібне до натури, висота вежі буде в стільки разів більша від її висоти на фотографії, у скільки разів сторона основи вежі більша від її зображення на фотографії. Виконавши всі обчислення маємо, що висота вежі дорівнює 300м, не враховуючи висоту антени, а з нею 322м.

 

2. Які завбільшки повинні бути букви на класній дошці, щоб учні, сидячи за партами, бачили їх так само виразно, як букви в своїх книжках (на відстані 25см від ока)? Відстань від парт до дошки взяти 5м. ширина букви в книжці дорівнює 1мм.

 

Розв’язання

VI. Домашнє завдання.

Повторити зміст: означення, ознаки подібності трикутників та опорні факти для доведення подібності трикутників.

Розв'язати задачі.

1.     У рівнобедреному трикутнику ABC з основою АС кут В дорівнює 36°, AD — бісектриса трикутника. Доведіть, що ΔАВС ~ ΔCAD.

2.     Одна з діагоналей трапеції дорівнює 28 см і ділить другу діагональ на відрізки довжиною 5 см і 9 см. Знаючи, що менша основа тра­пеції дорівнює 6 см, знайдіть:

а) відрізки, на які точка перетину діагоналей ділить першу діагональ;

б) бічну основу трапеції.

3.     У трикутник ABC вписано ромб АКРЕ так, що кут А спільний, а вершина Р належить стороні ВС. Знайдіть сторону ромба, якщо
АВ = 6 см, АС = 3 см.

 

VI. Підсумок уроку.

Рефлексія

Що вам сподобалось на уроці найбільше?
Що нового ви дізналися?
Які труднощі у вас виникли при розв’язуванні задач?
Які вміння та навички ви вдосконалили на уроці?

 

Наприкінці уроку хочу прочитати такі слова:

«Музика може возвеличити або заспокоїти душу,

Живопис – радувати око,

Поезія – пробуджувати почуття,

Філософія – задовольняти потреби розуму,

Інженерна справа – удосконалювати матеріальну сторону життя людей,

А математика здатна досягти усіх цих цілей.»

Так сказав американський математик Моріс Клайн


Теги: Зеленська Н.І., Трикутник
Навчальний предмет: Геометрія
Переглядів/завантажень: 502/40


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar