Головна » Геометрія |
Мета уроку: виробити в учнів уміння розв'язувати задачі на зустрічний рух; формувати в учнів загально навчальні вміння: культуру мовлення, чіткість і точність думки, критичність мислення, здатність відчувати красу ідеї, методу розв’язання задачі; виховувати цілеспрямованість, упевненість у собі, вміння та навички міркувати, свідоме ставлення до здобуття знань. Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок Епіграф уроку «Якщо ви хочете навчитися плавати, то сміливо ідіть у воду, а якщо хочете навчитися розв'язувати задачі, то розв'язуйте їх» Д. Пойя ХІД УРОКУ І. Організаційний момент Розпочинаємо наш урок. - Слово урок… Таке звичне для нас, але дуже вагоме. Скільки слів можна утворити з його літер. І всі ці слова потрібні нам будуть для успішної роботи на уроці. Інтерактивний Метод – «Мікрофон» - Складемо невеличкий словничок. Наприклад, усмішка, увага, успіх. Продовжте. У – успіх, увага Р – радість, робота О – обдарованість, організованість К – кмітливість, колективізм Сподіваюсь, що на уроці на нас чекає успіх.
ІІ. Перевірка домашнього завдання СЛАЙД 3 (Самоперевірка за зразком на проекторі). Задача 1. Одна дівчинка почала наздоганяти другу, коли відстань між ними була 61 м. Швидкість першої дівчинки – 100 м/хв., а швидкість другої дівчинки 90 м/хв. Через скільки хвилин перша дівчинка наздожене другу? Розв’язання 100 - 90 = 10 (м/хв) Відповідь. через 6 хв перша дівчинка наздожене другу ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку СЛАЙД 1-2 Задачі на зустрічний рух ІV. Відпрацювання знань СЛАЙД 4 1. Якщо два тіла рухаються назустріч одне одному з двох пунктів, то до зустрічі вони разом проходять усю відстань між цими пунктами. 2. При одночасному виході тіл з двох пунктів час їх руху до моменту зустрічі однаковий для обох тіл. 3. За одиницю часу тіла зближаються на відстань, що дорівнює сумі їх швидкостей. V. Вироблення вмінь СЛАЙД 5 Задача 1. Використовуючи малюнок, знайдіть яка відстань буде між пішоходами через 2,5 години після початку руху.
Розв’язання 4 + 4 = 9 (км/год) – швидкість зближення пішоходів Відповідь. 2 км. СЛАЙД 6 Задача 2. З міста А до міста В виїхав автомобіль зі швидкістю 60 км/год. Коли він проїхав відстані між містами, назустріч йому з міста В із такою ж швидкістю виїхав другий автомобіль, який, проїхавши 55 км, зустрів першого. Знайдіть час руху першого автомобіля до зустрічі. Розв’язання 1- = - частина подоланої відстані автомобілями разом Відповідь. 2год 1хв. СЛАЙД 7 Задача 3. Відстань між містами 58 км. Одночасно з цих міст назустріч один одному виїхали два велосипедисти і зустрілися через 2 годин. З якою швидкістю рухалися велосипедисти, якщо один з них проїжджав за одну годину на 3 км більше, ніж інший? СЛАЙД 8 Розв’язання Нехай один велосипедист рухався зі швидкістю х км/год і подолав відстань 2х км. Тоді другий рухався зі швидкістю (х +3) км/год і подолав відстань 2(х + 3 ) км. Разом вони проїхали – 2х +2(х +3) км. За умовою задачі відстань дорівнює 58 км. Складемо і розв’яжемо рівняння: 2х +2(х+3)=58 2х +2х +6=58 4х +6 = 58 4х=58-6 4х=52 х=52:4 х=13 Отже, швидкість одного велосипедиста 13 км/год, а другого 13+3 = 16(км/год). Відповідь. 13 км/год, 16 км/год. СЛАЙД 9 (Самостійна робота з подальшою самоперевіркою) Задача 4. Два пішоходи вийшли одночасно на зустріч один одному з двох пунктів відстань між якими 6км. Швидкість першого пішохода складала ½ швидкості другого. Знайдіть швидкість кожного, якщо вони зустрілись через півгодини. Розв’язання Нехай швидкість першого пішохода х км/год і подолав відстань х км. Тоді другий рухався зі швидкістю км/год і подолав відстань км. Разом вони проїхали – ( ) км. За умовою задачі відстань дорівнює 6 км. Складемо і розв’яжемо рівняння: Отже, швидкість одного пішохода 8 км/год, а другого · 8= 4(км/год). Відповідь. 8 км/год, 4 км/год.
СЛАЙД 10 Задача 5. Турист 3 год їхав на велосипеді і 2 год йшов пішки, причому пішки він йшов на 6 км/год повільніше, ніж їхав на велосипеді. З якою швидкістю йшов турист, якщо всього він подолав 38 км?
Розв’язання Нехай швидкість туриста пішки х км/год, тоді швидкість на велосипеді – (х+6) км/год. 3(х + 6) + 2х = 38 х = 4 Отже, швидкість руху пішки 4 км/год. Відповідь. 4 км/год
Презентація-захист учнівських творчих проектів «Задачі на зустрічний рух»
Додаткове завдання Задача 6. Пішохід подолав відстань між двома селищами за 7 год, а вершник – за 3 год. Знайдіть швидкості пішохода та вершника, якщо швидкість пішохода на 5,6 км/год менша від швидкості вершника. Розв'язання. Нехай х км/год – швидкість вершника.
Так як пішохід і вершник подолали однакову відстань, то маємо рівняння: 7 (х – 5,6) = 3 х; 7x – 39,2 = 3 x; 7x – 3х = 39,2; 4 х = 39,2; х = 39,2: 4. х = 9,8 Отже, швидкість вершника 9,8 км/год, а швидкість пішохода: 9,8 – 5,6 = 4,2 (км/год). Відповідь: 4,2 (км/год), 9,8 км/год. VI. Підсумки уроку На уроці ми досягли успіху завдяки VII. Домашнє завдання СЛАЙД 11 Творче завдання. Складіть задачу і рівняння до неї за даними таблиці Розв’яжіть рівняння.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |