Головна » Геометрія

Розробка уроку „Розв’язування задач на знаходження площі трикутника” з геометрії в 9-му класі

Мета уроку: Узагальнити та систематизувати знання, вміння і навички учнів з розв'язування задач на знаходження площі трикутника; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, формувати проблему і пропонувати раціональні шляхи її розв'язання.

Тип уроку:узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок учнів.

Обладнання: комп'ютери, креслярські інструменти, роздатковий матеріал, вчительська презентація «Площа трикутника».

 

                                               Хід уроку

І.  Організаційний момент. 

    Перевірка домашнього завдання.

 

ІІ. Мотивація. Повідомлення теми і мети уроку.  Слайди  № 1, 2

    Трикутник є однією з найпростіших і найважливіших фігур на площині Завдяки жорсткості форми,  трикутник є обов'язковим «будівельним» елементом майже всіх складних геометричних конструкцій. Довкола трикутника формується курс елементарної геометрії.

    Уміння знаходити площу трикутника – одна з найактуальніших задач геометрії. Її розв’язання залежить від глибини знань людини.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Відповідаючи на запитання кросворда , ми повторимо теоретичний матеріал шкільного курсу математики й тему сьогоднішнього уроку.

 

Якщо всі кути трикутника рівні  між собою, то такий трикутник …      

                                                                    (гострокутний)                                                    

2.  Геометрична фігура, яку можна розбити на скінчене число плоских трикутників, називається …

                                                                (простою)

3  Прямокутний  трикутник, сторони якого відносяться як 3: 4 : 5 називається …

                                                                     ( єгипетський )

Якщо один кут трикутника дорівнює сумі двох інших кутів, то такий трикутник …

                                                                     (прямокутний)

Лупа не збільшує геометричну фігуру …

                                                                 (кут)

Відношення косинуса кута до його синуса називається …

                                                                 (котангенс)

 

Трикутники, які мають рівні площі, називаються …

                                                                 (рівновеликі)

Функція синус може набувати  найбільшого  значення …

                  ( одиниці )

Центр кола, вписаного в трикутник, лежить в точці перетину …
                                                      

2. Оскільки сьогодні на уроці ми будемо розв'язувати задачі на знаходження площі трикутника за допомогою формул, пропоную зробити шпаргалку. У кожного з вас на парті є таблиця. За 5 хв. Ви повинні її заповнити.

Слайд № 3

 

IV. Узагальнення вмінь та навичок учнів з теми через розв'язування задач.

.Усне розв'язування задач                 

  При розв'язуванні задач, вибрати ту формулу, яка приводить до найраціональнішого способу.

Знайти площу рівностороннього трикутника зі стороною 6 см.

Обчислити площу рівностороннього трикутника, якщо радіус кола, описаного навколо нього дорівнює 2 см.   Слайд № 5

Знайти площу рівнобедреного трикутника з основою 8 см і бічною стороною  5 см.

 

Дано три трикутники: гострокутний, прямокутний і тупокутний.

Який з цих трикутників має найбільшу площу, якщо вони мають по дві відповідно рівні сторони, які утворюють ці кути?

 

Дослідити як зміниться площа трикутника, якщо всі його сторони збільшити у 2 рази.

                             

                              Роз` вязання

Нехай даний трикутник має сторони  a, b ,c. Його площа рівна S. Якщо всі сторони збільшити у 2 рази , тобто подіяти на трикутник перетворенням  подібності з коефіцієнтом 2, то довжини стануть рівними  2a,  2b , 2c. Площа трикутника S заміниться  на  S

Відповідь: збільшиться у 4 рази.

 

                  Самостійна  робота     

Катети прямокутного трикутника 10 і 15 см. Обчислити площу трикутника.

150 см2

75 см2

30  см2

300 см2

    2. Дві сторони трикутника дорівнюють 12 і 9 см, а кут між ними 30°. Знайти площу трикутника.

108 см2

54  см2

 см2

54 см2

    3. Площа рівностороннього  трикутника дорівнює 25  см. Знайти периметр трикутника.

30 см

1  см

 см

7,5 см

    4. Знайти площу прямокутного трикутника, якщо його висота ділить гіпотенузу на відрізки 8 см і 18 см.

72 см2

288см2

156 см2

144 см2

    5. У рівнобедреному трикутнику бічна сторона 12 см, а кут при основі 75°. Знайти площу трикутника.

36 см2

72см2

36  см2

72  см2

    6. Яку найбільшу площу може мати трикутник, у якого довжини двох сторін 20 і 29 см.

290 см2

290  см2

 см2

580 см2

 

V. Підсумок уроку. Оцінювання знань.

Учні здійснюють самоперевірку тестових завдань, звіряючи свої роботи за зразком, оцінюють їх. Роботу над помилками учні виконують вдома.

 

   VI.Домашнє завдання

Знайти площу трикутника


Теги: Трикутник, Олійник М.Я.
Навчальний предмет: Геометрія
Переглядів/завантажень: 5752/722


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar