Головна » Географія |
Мета: вивчити внутрішню будову Землі, типи гірських порід за походженням, типи земної кори; розвивати уяву, логічне мислення, критичне мислення, загальнонавчальні уміння і навички, творчі здібності; виховувати культуру розумової праці Обладнання: Загальна географія: Підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. / О.Я.Скуратович, Р.Р.Коваленко, Л.І.Круглик. – К.: Пед. преса, 2006. – 256 с.: іл.; атлас «Загальна географія 6 клас»; мультимедійна презентація Методи навчання: За рівнем активності учнів: «активні» (робота з підручником); За джерелом отримання знань: словесні методи (бесіда); За дидактичною метою: методи формування умінь і навичок; За характером пізнавальної діяльності: пояснювально-ілюстративні; Форми навчання: групова; Технології навчання: інтерактивні («мозковий штурм»); Тип уроку: засвоєння нових знань Хід уроку: І Привітання. З'ясування теми та мети уроку Учні знайомляться зі вступним словом до теми (сторінка 52, 54, 55 підручника).Проголошують, що вивчатимуть у темі «Літосфера». Вчитель наголошує на тому, що тема вивчатиметься протягом одинадцяти уроків. Для з’ясування теми уроку сьогоднішнього пропонується вилучити з ряду зайві слова і прочитати тему уроку. (Вправа «Коректор») Ряд:Внутрішнядесятьбудовасімземлішістьтипичотириземноїп’ятькори. [Слайд 1, 2] Учні визначають завдання на урок. Планують роботу. (Вправа «Мозковий штурм») [Слайд 3] ІІ Вивчення нового матеріалу 1. Внутрішня будова Землі Учні об’єднуються у три групи і отримують завдання опрацювати матеріал першого пункту § 10 підручника, малюнки у атласі і відшукати відповіді на запитання. І група. (Отримує завдання на картці [роздрукований слайд 4]) 1) Що таке ядро? 2) Яка його температура, агрегатний стан? 3) Яка його потужність? ІІ група. (Отримує завдання на картці [роздрукований слайд 6]) 1) Що таке мантія, астеносфера? 2) В якому агрегатному стані ці складові? 3) Яка їх потужність? ІІІ група. (Отримує завдання на картці [роздрукований слайд 8]) 1) Що таке земна кора? 2) Яка її потужність? 3) У якому агрегатному стані вона знаходиться? Після опрацювання запитань представники груп звітують перед Мал.1.Внутрішня будова Землі Вирішення проблемного питання для з’ясування ступеня розуміння вивченого матеріалу. [Слайд 10] Проблемне питання: Чому і ядро, і мантія, незважаючи на те, що мають таку високу температуру, знаходяться у твердому агрегатному стані? (Для вирішення питання застосувати вправу «мозковий штурм».) Що ж таке «літосфера»? Позначте її на схематичному малюнку. [Слайд 11] Підсумковий висновок: Отже, Земля складається із внутрішніх шарів…[Слайд 12] 2. Типи земної кори Проблемне питання: Які гірські породи утворилися першими? З часом магматичні гірські породи руйнувалися, утворювалися інші осадові гірські породи і вкрили всю поверхню Землі. Отже, земна кора має у будові кілька шарів (на дошці зображається у вигляді схематичного малюнка будова земної кори). [Слайд 13] Користуючись текстом підручника на сторінці 56, учні визначають назви типів земної кори і підписують їх на малюнку на дошці. [Слайд 14] Океанічна Материкова Мал. 3. Типи будови земної кори Що являє собою перехідний тип земної кори? (Робота з таблицею у підручнику сторінка 57.) Висновок: отже…(учні роблять самостійно) ІV. Закріплення знань. Рефлексія Для визначення рівня оволодіння знаннями на уроці виконаємо тестові завдання. Короткі відповіді (1-2 слова) записуйте в зошиті у стовпчик під відповідними номерами. Тест: [Слайд 15] 1. Земля у внутрішній будові має … шари (три). 2. Твердий, розжарений до 5 000°С внутрішній шар Землі…(ядро). 3. В’язка верхня частина мантії Землі…(астеносфера). 4. Зовнішня тверда (кам’яна) оболонка Землі…(літосфера). 5. Твердий зовнішній шар Землі…(земна кора). 6. Тип земної кори, що складається з шару базальту і осадових порід…(океанічна земна кора). Відповіді перевіряються тут же (Учні, обмінявшись зошитами, здійснюють взаємоперевірку тесту) [Слайд 16] V. Підведення підсумків. Оцінка результатів Які питання розглядали на уроці? Які завдання ставили перед собою? [Слайд 17] Що для вас було найцікавішим? Як оцінюєте свій ступінь оволодіння матеріалом теми? (Показати кольоровими картками: o зелена – добре зрозумів; o жовта – посередньо; o червона – багато незрозумілого.) Як оцінюєте свою участь у роботі групи? (Відповіді на запитання в таблиці. Додаток) VІ. Домашнє завдання [Слайд 18] Опрацювати § 10, учням, що мають багато питань з теми, визначитися з ними і знайти відповіді на них у підручнику, або підійти за роз’ясненнями до однокласників чи вчителя; поміркувати над запитаннями і завданнями для самоперевірки на сторінці 57 підручника; *для бажаючих індивідуальне творче завдання: зобразити подорож до центру Землі у малюнках; *приготувати інформацію про найглибшу в світі і в Україні свердловину.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |