Головна » Географія

Внутрішня будова Землі. Типи земної кори

Мета: вивчити внутрішню будову Землі, типи гірських порід за походженням, типи земної кори; розвивати уяву, логічне мислення, критичне мислення, загальнонавчальні уміння і навички, творчі здібності; виховувати культуру розумової праці

Обладнання: Загальна географія: Підруч. для 6 кл. загальноосвіт.

навч. закл. / О.Я.Скуратович, Р.Р.Коваленко, Л.І.Круглик. – К.: Пед. преса, 2006. – 256 с.: іл.; атлас «Загальна географія 6 клас»; мультимедійна презентація

Методи навчання:

За рівнем активності учнів:

«активні» (робота з підручником);
«пасивні» (пояснення,).

За джерелом отримання знань:

словесні методи (бесіда);
наочні методи (схеми, малюнки, текст презентації).

За дидактичною метою:

методи формування умінь і навичок;
методи набуття нових знань;
методи використання знань;
методи закріплення та перевірки знань, умінь і навичок.

За характером пізнавальної діяльності:

пояснювально-ілюстративні;
частково-пошукові (евристичні) методи;
проблемного викладу.

Форми навчання:

групова;
парна;
індивідуальна.

Технології навчання:

інтерактивні («мозковий штурм»);
особистісно зорієнтованого навчання;
технологія розвивального навчання;
технологія розвитку критичного мислення;
технологія групової навчальної діяльності учнів.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Хід уроку:

І Привітання. З'ясування теми та мети уроку

Учні знайомляться зі вступним словом до теми (сторінка 52, 54, 55 підручника).Проголошують, що вивчатимуть у темі «Літосфера». Вчитель наголошує на тому, що тема вивчатиметься протягом одинадцяти уроків.

Для з’ясування теми уроку сьогоднішнього пропонується вилучити з ряду зайві слова і прочитати тему уроку.

(Вправа «Коректор»)

Ряд:Внутрішнядесятьбудовасімземлішістьтипичотириземноїп’ятькори. [Слайд 1, 2]

 Учні визначають завдання на урок. Планують роботу. (Вправа «Мозковий штурм») [Слайд 3]

ІІ Вивчення нового матеріалу

1. Внутрішня будова Землі

Учні об’єднуються у три групи і отримують завдання опрацювати матеріал першого пункту § 10 підручника, малюнки у атласі і відшукати відповіді на запитання.

І група. (Отримує завдання на картці [роздрукований слайд 4])

1)          Що таке ядро?

2)          Яка його температура, агрегатний стан?

3)          Яка його потужність?

ІІ група. (Отримує завдання на картці [роздрукований слайд 6])

1)          Що таке мантія, астеносфера?

2)          В якому агрегатному стані ці складові?

3)          Яка їх потужність?

ІІІ група. (Отримує завдання на картці [роздрукований слайд 8])

1)          Що таке земна кора?

2)          Яка її потужність?

3)          У якому агрегатному стані вона знаходиться?

Після опрацювання запитань представники груп звітують перед
класом про результати своєї роботи, підписуючи на схематичному
малюнку на дошці основні показники по кожному із внутрішніх шарів
Землі та перевіряючи правильність виконання завдання. [Слайди 4 – 9]

Мал.1.Внутрішня будова Землі

Вирішення проблемного питання для з’ясування ступеня розуміння вивченого матеріалу. [Слайд 10]

Проблемне питання: Чому і ядро, і мантія, незважаючи на те, що мають таку високу температуру, знаходяться у твердому агрегатному стані? (Для вирішення питання застосувати вправу «мозковий штурм».)

Що ж таке «літосфера»? Позначте її на схематичному малюнку. [Слайд 11]

Підсумковий висновок: Отже, Земля складається із внутрішніх шарів…[Слайд 12]

2. Типи земної кори

Проблемне питання:  Які гірські породи утворилися першими?

З часом магматичні гірські породи руйнувалися, утворювалися інші осадові гірські породи і вкрили всю поверхню Землі. Отже, земна кора має у будові кілька шарів (на дошці зображається у вигляді схематичного малюнка будова земної кори). [Слайд 13]

 Користуючись текстом підручника на сторінці 56, учні визначають назви типів земної кори і підписують їх на малюнку на дошці. [Слайд 14]

Океанічна                                      Материкова

Мал. 3. Типи будови земної кори

Що являє собою перехідний тип земної кори? (Робота з таблицею у підручнику сторінка 57.)

Висновок: отже…(учні роблять самостійно)

ІV. Закріплення знань. Рефлексія

Для визначення рівня оволодіння знаннями на уроці виконаємо тестові завдання. Короткі відповіді (1-2 слова) записуйте в зошиті у стовпчик під відповідними номерами.

Тест: [Слайд 15]

1. Земля у внутрішній будові має … шари (три).

2. Твердий, розжарений до 5 000°С внутрішній шар Землі…(ядро).

3. В’язка верхня частина мантії Землі…(астеносфера).

4. Зовнішня тверда (кам’яна) оболонка Землі…(літосфера).

5. Твердий зовнішній шар Землі…(земна кора).

6. Тип земної кори, що складається з шару базальту і осадових порід…(океанічна земна кора).

Відповіді перевіряються тут же (Учні, обмінявшись зошитами, здійснюють взаємоперевірку тесту) [Слайд 16]

V. Підведення підсумків. Оцінка результатів

Які питання розглядали на уроці? Які завдання ставили перед собою? [Слайд 17]

Що для вас було найцікавішим?

Як оцінюєте свій ступінь оволодіння матеріалом теми? (Показати кольоровими картками:

o        зелена – добре зрозумів;

o        жовта –  посередньо;

o        червона –  багато незрозумілого.)

Як оцінюєте свою участь у роботі групи? (Відповіді на запитання в таблиці. Додаток)

VІ. Домашнє завдання [Слайд 18]

Опрацювати § 10,

учням, що мають багато питань з теми, визначитися з ними і знайти відповіді на них у підручнику, або підійти за роз’ясненнями до однокласників чи вчителя;

поміркувати над запитаннями і завданнями для самоперевірки на сторінці 57 підручника;

*для бажаючих індивідуальне творче завдання: зобразити подорож до центру Землі у малюнках; *приготувати інформацію про найглибшу в світі і в Україні свердловину.


Теги: Овдієнко О.П., Літосфера
Навчальний предмет: Географія
Переглядів/завантажень: 820/224


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar