Головна » Географія

Північна Америка. Загальні відомості, особливості фізико-географічного положення. Історія відкриття та освоєння Північної Америки

         Мета:

         навчальна – сформувати в учнів знання про географічне положення Північної Америки; з'ясувати основні закономірності формування природи материка; ознайомити з особливостями дослідження й освоєння території європейцями.

         розвиваюча – продовжити удосконалювати в учнів практичні навички працювати з картами атласу, підручником.

         виховна – виховувати інтерес до дослідницької роботи, зацікавленість працювати в команді, вболівати за успіхи товариша.   

         Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

         Обладнання: атласи, контурні карти, стінні карти «Північна Америка», «Карта півкуль», підручник, слайди для мультимедійної дошки.

Хід уроку

         I. Організаційний момент

         Перевірка присутності учнів, їх підготовки до уроку, організація уваги учнів, психологічний настрій на роботу.

          ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

       1. Гра «Пошта»

         Дати можливість учням самостійно визначити назву материка, який буде вивчатися.

        Три групи отримують пошту:

- Долина Смерті лежить на висоті нижче рівня моря на 86 метрів. У 1913 році тут було зафіксовано температуру +56,7°С.

- Эллоустонський парк відомий своїми гейзерами. Тут знаходяться невеличкі фонтанчики заввишки 2-3 м, які б’ють через кожні 3-4 хв, поодинокі гейзери, групи гейзеров. Гейзери-гіганти  викидають воду на висоту до 90 м.

- Великий Каньон Колорадо – довжина-350 км, висота-до 2 км, ширина – від 6 до 28 км.            

Учитель. Отже, ми починаємо вивчати материк — Північна Америка.

         Саме тут можна зустріти географічні дива та парадокси. Острів Ґренландія — «зелена земля», а насправді вкрита шаром льоду до 3400 м, океан з обманливою назвою Тихий, Алеутські о-ви, назва яких перекладається «в чому справа?».  Тут можуть дно залишкових озер використовувати як аеродром для надзвукових літаків.

III. Вивчення нового матеріалу                                                                            

1. Розповідь вчителя                                                                                         

За своєю площею – 20,4 млн км2,а з островами 24,4 млн км2 – Північна Америка посідає третє місце серед континентів планети. На відміну від інших материків цей материк розміщений повністю в Північній півкулі, в усіх географічних поясах, крім екваторіального.                                                                          

         2. Рольова гра 

         По черзі учні виступають із повідомленнями про відкриття  Д. Кабота, Х. Колумба, Ж. Картьє,  Д. Дев       іс, Г. Гудзон, А. Маккензі, О. Чириков, Г. Шеліхов.                           

        3. Прийом «Творча лабораторія»

         Робота з таблицею «Відкриття та дослідження Північної Америки».

IV. Закріплення вивченого матеріалу

1. Гра «Продовж речення»

•        Першими дослідниками Північної Америки були    _______________.

•        Північної Америка розташована у         _____________________ півкулі.

•        Площа материка становить _____________ і за розмірами він займає _____________ місце.

•        Омивається         _____________________________ океанами.

•        Межує з материками   _______________________________________.

•        Берегова лінія материка       ____________________________________.

2. Гра «Вірю-невірю»

         1) Чи вірити ви, що Північна Америка розташована у Південній півкулі?

         2) Чи вірити ви, що крайня південна точка материка – мис Мар'ято?

         3) Чи вірити ви, що Північна Америка бідна на корисні копалини?

         4) Чи вірити ви, що на материку не існує екологічних проблем?

         5) Чи вірити ви,  що найвища вершина Кордільер – гора Мак-Кінглі?

         6) Чи вірити ви, що Північна Америка посідає третє місце серед континентів планети?

V. Підсумок уроку

         Оцінювання учнів.

VI. Домашнє завдання

•        Опрацювати відповідний матеріал підручника.

•        Закінчити роботу в контурних картах.


Теги: Маліч В.В., Північна Америка
Навчальний предмет: Географія
Переглядів/завантажень: 590/156


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar