Головна » Географія

Країна ранкового сонця

Мета уроку:

На основі групової випереджальної роботи сформувати в учнів знання про сучасну Японію, проблеми і досягнення держави, подібне і відмінне з Україною, можливості співпраці в майбутньому; провести інтеграцію з історією, економікою, художньою культурою з метою виявлення спільних проблем людини, її почуттів у сучасному світі; формувати вміння учнів аналізувати, зіставляти, репрезентувати опрацьоване, узагальнювати і робити висновки; розвивати географічне мислення; виховувати почуття взаємодопомоги, колективізму.

Обладнання: мультимедійний комплекс, учнівські презентації.

Тип уроку: урок-семінар

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація та мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.

«Японія – загадка нашого століття, японці – це найнезбагненніший, найпарадоксальніший з народів. Разом з їх зовнішнім оточенням вони такі мальовничі, театральні і артистичні, що часом здаються нацією позерів; увесь їх світ – ніби сцена, на якій вони грають»

Еліза Скідмор, «Дні рикші в Японії»

«Когда боги Идзанаги и Идзанами по радуге спускались с небес, чтобы отделить земную твердь от хляби, Идзанаги ударил своим богатырским копьем по зыбко колыхавшейся внизу пучине. И тогда с его копья скатилась вереница капель, образовав изогнутую цепь островов.»

Ямато – «Шлях гір» - таким є одне із тлумачень давньої назви цієї країни.

Схожа на дугу низка островів від краю до краю здійається вулканами. Але країна вогнедишних гір більше відома як «Країна Сонця, що сходить.» Слово, яке прозвучало для Марко Поло як Чіпінгу, пишеться трьома ієрогліфами «жи – бень – го», кожен з яких означає «Сонце – корінь – країна».

Японія – це не тільки «економічне диво», це країна найдавнішої високорозвинутої цивілізації, традиції якої часто абсолютно не зрозумілі європейцям. Відкрити завісу загадкового «японського дива», познайомитися з незвичайними для нас традиціями ми матимемо змогу на сьогоднішньому уроці.

Щоб детально розглянути та проаналізувати чинники «Економічного дива» Японії, я запрошую Вас завітати до віртуальної лабораторії стратегічних досліджень. Керівники груп познайомлять нас із матеріалами своїх досліджень. Кожна група розглядала один із чинників «економічного дива» ( коли учень виходить  розповідати, то прикріплює одну із карточок на схемі яка відповідає темі їх дослідження. Додаток )

ІІІ. Основна частина семінару. Презентація учнівських робіт, обговорення (презентації додаються)

ІV. Узагальнення роботи семінару та підведення підсумків.

Ми вислухали представників всіх груп, але оминули своєю увагою одну із складових «економічного дива» Японії. Чому ми дозволили собі, шукаючи причини високого рівня розвитку Японії не торкаючись особливостей її економіки? 
Чим мене здивувала Японія?

V. Домашнє завдання.

Творче завдання. Написати поради туристам, які відправляються до Японії. 


Теги: Паламарчук І.О., Паламарчук Л.О., японія
Навчальний предмет: Географія
Переглядів/завантажень: 629/177


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar