Головна » Географія |
Мета уроку: сформувати знання учнів про особливості транспортного комплексу України: показати своєрідність окремих видів транспорту; засвоїти основні поняття з теми; розвивати навички і уміння працювати з різними джерелами інформації, розвивати вміння систематизувати досліджуваний матеріал у вигляді таблиць; виховувати в учнів критичне мислення, дотримання правил етики спілкування, уміння працювати у групі та об’єктивно оцінювати знання товаришів. Очікувані результати: засвоєння нового матеріалу, вміння вести діалог, критичність оцінювання знань, вміння працювати в малих групах, висловлювати власні думки, мати власні судження з запропонованих проблем. Обладнання: економічна карта України, комп’ютер, карта «Транспорт» в електронному атласі «Україна та її регіони», підручник, роздавальний матеріал, завдання на картках. Тип уроку: комбінований Структура уроку: І Організаційний момент. …………………………….. 1 хв. ІІ Актуалізація опорних знань………………………….5 хв. ІІІ Мотивація навчальної діяльності……………………3 хв. IV Вивчення нового матеріалу(презентації) ………….25 хв. V Закріплення і коригування знань…………………….3 хв. VII Домашнє завдання……………………………………1 хв. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент. Учні попередньо отримали випереджальне завдання, виконуючи яке поділилися на групи- екіпажі. «Пілоти»-керівники (найбільш підготовлені учні), «штурмани» (помічники керівників) і «члени екіпажів» (2-3 учні групи). ІІ. Актуалізація опорних знань. Запитання для актуалізації опорних знань: Транспорт це… (галузь виробництва, яка забезпечує зв’язки між населеними пунктами, районами, займається перевезенням вантажів і пасажирів)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Технологія «Аукціон ідей» (на запитання вчителя відповідають учні груп) Девіз уроку: «Транспорт це не розкіш, а … (засіб пересування)»; На сьогоднішньому уроці ми продовжуємо вивчати особливості таких видів транспорту: як водний, повітряний, трубопровідний та електронний. Навчимось визначати їх вплив на екологію, а також проблеми і перспективи розвитку. Працювати будемо у малих групах, які називаються «екіпажами». IV. Вивчення нового матеріалу. Отже, є такі «екіпажі»: «моряки» - вивчають водний транспорт, «газовики» - вивчають трубопровідний транспорт, «пілоти» - вивчають повітряний транспорт, « електронники» - вивчають електронний транспорт. На столах у груп план вивчення галузі, підручники, атласи, контурні карти, опорно-логічні схеми та всі інформаційні матеріали. Розпочинаємо вивчати особливості водного транспорту України. «Моряки» - показують свою презентацію, знайомлять учнів з його особливостями, перевагами та недоліками, найбільшими портами України, та перспективами цього виду транспорту. (Презентація учнів) «Газовики» - показують свою презентацію, знайомлять однокласників з його особливостями, перевагами та недоліками, найбільшими газо-, та нафто-, проводами України, перспективами цього виду транспорту.(Презентація учнів) «Пілоти» - показують свою презентацію, знайомлять учнів з його особливостями, перевагами та недоліками, найбільшими аеропортами України, перспективами цього виду транспорту, які функції виконує даний вид транспорту.(Презентація учнів ) Електронники» - показують свою презентацію, знайомлять однокласників з його особливостями, перевагами та недоліками, найбільшими лініями електропередач, із соціальними мережами та перспективами цього виду транспорту.(Презентація учнів) А про який транспорт у нас сьогодні не було мови? Яким ми користуємося щодня? Так, міський.А детальніше про цей транспорт нам також підготували презентацію.(Презентація учнів.) Під час відповіді «членів екіпажів» всі учні заповнюють опорно – логічні схеми «Транспортний комплекс України», та позначають на контурних картах: найбільші порти, найбільші аеропорти, найбільші нафто- та газопроводи. Технологія « Реклама». В руках у вчителя є чотири підписані картки (це 2 країни-Грузія та Японія, і 2 міста – Київ та Донецьк).Учні методом жеребкування витягують їх.Потрібно уявити себе представником рекламного агентства і запропонувати однокласникам відвідати ту країну чи місто, яке витягнули на жеребкуванні.Яким видом транспорту ви порадите скористатися? Чому? V. Закріплення і коригування знань. Технологія «Брейн - ринг». Учні відповідають на запитання вчителя. За правильну відповідь екіпаж, який швидше відреагував на запитання і член якого дав правильну відповідь отримує фішку. В разі неправильної або неповної відповіді екіпажу для інших гравців є час для роздумів – 10 секунд. В гру вступає наступний екіпаж.(У якого екіпажа набереться більше фішок, той получає додоткові бали за урок) Запитання «Брейн - рингу»: Перерахуйте основні види транспорту. (водний, повітряний, сухопутний, електронний, міський); Який вид транспорту залежить від погоди? (авіаційний, автомобільний); «Відгадай кросворд» 1.Місто «залізничні ворота» України до країн Центральної' Європи. (Чоп) 2. Річка, що з'єднуе Україну iз сімома европейськими країнами (Дунай) 3.Найбільший аеропорт України (Бориспіль) 4.Micто, з якого починаеться найдовша в Україні тролейбусна лінія (Ялта) 5.Найдовший у свт нафтопровід, що проходить через територто нашої держави (Дружба) 6.Місто, де вперше в Російській імперії почав ходити електричний трамвай (Київ) 7.До якого болгарського міста йде поромна переправа з Іллічівська (Варна) 8.Найбільший морський порт України (Одеса) 9.Micто, у якому працюе таксі-катер (Севастополь) 10.Перевезення морським транспортом між портами однієї країни (Каботаж) 11.Похила залізниця на канатній тязі, один iз видів міського транспорту Києва (Фунікулер) 12.Найдовший у свт газопровід, що прямуе через територію Украіни (Прогрес) КЛЮЧ: ПАСАЖИРООБІГ VI. Підсумки уроку. Розповідь вчителя. Сьогодні на уроці ми охарактеризували основні види транспорту України. Транспортна мережа нашої держави досить густа, чому сприяє її рівнинний рельєф, мала сейсмічність, помірно – континентальний клімат, висококваліфіковані кадри. Велике значення в розвитку транспорту має транзитне положення, що в майбутньому може зміцнити економіку країни. В Україні добре розвинені всі види транспорту, але переважна частка в перевезенні вантажів і пасажирів припадає на залізничний і автомобільний. Морський транспорт забезпечує зв’язки України з країнами світу. А зараз давайте виставимо оцінки за урок, а також разом визначимо найактивніші на сьогодні екіпажі. VII. Домашнє завдання. Повторити параграфи 31-34, вивчити основні поняття, доповнити ОЛС, на контурних картах нанести транспортні вузли, основні магістралі і трубопроводи, найбільші аеропорти та морські порти.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |