Головна » Географія

Географічне положення Північної Америки. Історія відкриття й освоєння материка. Практична робота

Мета:  -   cформувати в учнів знання про основні риси географічного  положення материка, удосконалювати роботу з картами; розвивати пізнавальний інтерес, вміння працювати в колективі, аналізувати, робити висновки;
виховувати культуру спілкування, самостійність, розширювати кругозір дітей щодо історії відкриття та освоєння материка.

Обладнання:  фізична карта півкуль, атласи, контурні карти, підручник, портрет Х. Колумба, план вивчення материка, відео фрагменти відкриття Америки.

Тип уроку:         урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційний момент уроку.

Інструктаж з ТБ під час уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

Диференціація завдання:

«Знайти помилку картографа» (учні отримують фрагменти карти материка, на яких не точно написані географічні об’єкти . Потрібно знайти і виправити помилку).
Робота за запитаннями індивідуальних карток №1,2,3.
«Бліц-опитування» :

Які материки вже вивчені на попередніх уроках і які епітети з префіксом «най-» можна застосувати до кожного з них;
Які материки за часів Великих географічних відкриттів дістали назву «Новий Світ»?

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної мотивації учнів.

Гра «Пляшкова пошта»:

Дати можливість учням самостійно визначити назву материка, який буде вивчатися. Діти отримують пошту,яку дістали з пляшок:

SOS  70  пн. ш.; 810 зх. д.    – м. Мар’ято

SOS   720  пн. ш.; 950 зх. д.    – м. Мерчісон

SOS   650  пн. ш.; 1680 зх. д.    – м. Принца Уельського

SOS   520  пн. ш.; 560 зх. д.    – м. Сент-Чарльз

«Здивую всіх»

Отже, ми починаємо вивчати материк «Північна Америка».

Саме тут можна зустріти географічні дива.

о. Гренландія – «Зелена Земля», вкритий шаром льоду , до 3500м, океан з обманливою назвою Тихий, Алеутські острови – в перекладі «В чому справа?», тут на дні залишкових озер – аеродроми для надзвукових літаків.

ІV. Вивчння нового матеріалу.

«Географічна лабораторія».

 Робота з підручником (План вивчення материка, план характеристики географічного положення).

«Географічний практикум».

 Учні дають самостійно оцінку ФГП Північної Америки (робота з атласами). Розповідь вчителя – історія походження географічних назв.

Фізкультхвилинка

Історія відкриття, дослідження материка (відео фрагменти), «Завдання заздалегідь» повідомлення учнів.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

         1. «Мозковий штурм»

Чим відрізняється фізико-географічне положення Північної Америки від ФГП інших, вже вивчених материків?

2.  Виконання завдань пр. р.№8.

VI. Домашнє завдання:

Вивчити параграф 39;
Повторити параграфи 9,10;
Допрацювати завдання у контурних картах.


Теги: Сегеда А.М., Північна Америка
Навчальний предмет: Географія
Переглядів/завантажень: 591/181


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar