Головна » Географія

Багатство Світового океану

Мета: ознайомити учнів видами ресурсів океану; розвивати практичні навички працювати  з картами атласу, малюнками представників органічного світу; формування розуміння наслідків господарської діяльності людини; виховувати бережне ставлення до природи.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання: атлас, підручник, карти, малюнки, ІКТ.

Вчитель географії та біології: Єрмоленко Тетяна Миколаївна

Охрамієвицька ЗОШ І – ІІІ ст. Корюківський р – н. Чернігівська обл..

Хід уроку:

Організаційний момент: 1 хв.

Мотивація навчальної діяльності:

Прийом « Відстрочена відгадка»

Йшли вздовж берега океану старий та молодий чоловік. Старий вдивляючись в далечінь океану мовив: « Океан не тільки колиска життя, а й багата кладова з якої можна багато чого взяти». Молодий на це відповів: « Що з нього візьмеш? Води і тієї не нап’єшся бо солона.» Старий змовчав.

Учитель: Діти, як ви гадаєте хто з них має рацію?

Вивчення нового матеріалу:

Учитель: чи любите ви слухати казки? Чи знаєте ви казку про золоту рибку?

Давайте її послухаємо.

Жили на березі моря чоловік з дружиною і були  вони бідні, їсти було нічого. Жінка виправила чоловіка до моря  піймати  рибки на вечерю. Пішов чоловік, закинув сітку  і витягну  лише одну рибку та рибка була не проста, а золота. І мовила  до чоловіка  людською мовою « Відпусти мене  чоловіче, я тобі за це виконаю три бажання. Проси, що хочеш.». Чоловік одразу попросив їсти. Рибка погодилась  і дала трьох помічників, які покажуть всі біологічні ресурси океану.

   ( три учні планктон, нектон і бентос, які отримали випереджаючі завдання демонструють презентації своїх організмів).

Учитель: чоловік набрав їжі та й поніс додому. Поїли. Зрозумівши, що рибка може виконати будь – яке бажання, жінка відправляє чоловіка вдруге, з проханням багатства. Вдруге просив чоловік рибку. Рибка запросила в гості, показала карту багатств морських « Ось сіль, а далі обирай сам».

Діти давайте допоможемо чоловікові визначитись з мінеральними ресурсами океану. Які б ви порадили взяти корисні копалини, щоб стати багатим?

( робота з картою атласом та підручником)

Зраділа жінка цьому добру і вирішила, що її оселя має сяяти на тисячі миль і знову виправляє чоловіка до рибки. Неохоче втретє прохав чоловік рибку. Рибка згодилась допомогти за умови подолання « Географічного кросу»

  (учні виконують вправу)

Потужні річки в океані – це ----------------
Вітер в океані здіймає - --------------
Протягування місяця спричиняє - -------------

Використавши всі ці рухи води в океані, які мають енергію, оселя жінки наповнилася світлом і теплом. Жінка була жадібна і знову  відправила чоловіка до рибки. Та коли чоловік тільки відкрив рота, тут з’явився цар морський і сказав: « Тобі що дали замало? Можеш не отримати і цього, якщо ………»

Що мав на увазі володар морський?

Що треба робити, щоб користуватися дарами океану?

Вправа « Мікрофон»

Ось і казочці кінець, а хто слухав – молодець.

Закріплення навчального матеріалу:

Учитель: які ж багатства дає океан?

« Шпаргалка»

3 групи учнів виконують одну і ту ж  роботу – складають схему багатств океану. В кожної групи різна за кольором ручка. Виконану роботу передають одна одній групі, яка може внести правки, поки не повернеться до авторів. 

Підсумок уроку:

 То ж чи правий був старий чоловік вказавши, що океан багата кладова?

Домашнє завдання:

Опрацювати схему, визначити заходи збереження океану.


Теги: Світовий океан, Єрмоленко Т.М.
Навчальний предмет: Географія
Переглядів/завантажень: 678/163


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar