Головна » Фізика

Третій закон Ньютона

Дидактична мета уроку:

Продовжувати формувати уявлення про взаємодію тіл та її наслідки. Дати учням знання про третій закон Ньютона та його зв'язок з першими двома законами Ньютон. Навчати учнів застосовувати цей закон.

Розвивальна мета уроку

 Розвивати  логічне, абстрактне  мислення, уяву.

Тип  уроку :   

 Урок вивчення нового матеріалу.

Технічні засоби:

 Комп'ютер, мультимедійний проектор або інтерактивна дошка

Демонстрації:

 Відеозапитання для повторення  перших двох законів Ньютона.  Досліди ( реальні та віртуальні), що підтверджують третій закон Ньютона: дія дорівнює протидії.

 

Структура уроку :

1. Організаційна частина -  1 хв.

2.Фізичний диктант (взаємоперевірка) - 7 хв.

3. Актуалізація знань учнів - 3 хв.

4.  Вивчення нового матеріалу - 15 хв.

 - Взаємодія тіл. ( 5 хв.)

- Третій закон Ньютона. ( 10 хв.)

5.Закріплення нового матеріалу -17 хв.

6. Підсумки уроку - 1 хв.

7. Домашнє завдання - 1 хв.

 

Хід уроку

1. Організаційна частина

Організація класу до проведення уроку.

2. Фізичний диктант

І варіант

ІІ варіант

1.Маса це…

1.Рівнодійна сила – це…

2.Чи є система відліку інерціальною?

2.Чи є система відліку інерціальною? 

 

5.Напрям рівнодійної сили - ?   

 

 

5.Напрям рівнодійної сили - ?

                           

6.      2г = …

          50 кН = …

6.     4,8 т = …

        45 мН = …

[Взаємоперевірка, при необхідності  пояснення ]

 

3. Актуалізація знань учнів

?  Чи може дія одного тіла на інше бути однобічною?

?  Яка мінімальна кількість тіл потрібна для взаємодії?

?  Як ви гадаєте, що можна сказати про дію і протидію?

4. Вивчення нового матеріалу

 

[ Складання разом з учнями логічного ланцюжка: ]

 [ Демонстрації та відеодемонстрації дослідів, що підтверджують справедливість ІІІ закону Ньютона (механічна, електрична, магнітна взаємодії). Обговорення з учнями результатів дослідів з метою підведення їх до висновку, що дія і протидія завжди мають одну фізичну природу. ]

 

До конспектів учнів:

Третій закон Ньютона

Два тіла взаємодіють між собою з силами, однаковими за модулем і протилежними  за напрямом.  

«Дія» і «протидія» - це сили, що прикладено до різних тіл.
«Дія» і «протидія» - це сили, що мають однакову фізичну природу.

 

5. Закріплення нового матеріалу

                                 [Учитель пропонує учням вказати сили, що діють на

                                брусок, а також назвати відповідні «протидії». Учні

                                записують І і ІІІ закони Ньютона ]

 

Задача 1

Мотузка витримує навантаження 600 Н. Її розтягують у протилежні боки з силами 400Н. Чи розірветься мотузка?

[Обговорення з учнями варіантів розв'язку. Пояснення]

 

[Для сильного класу можливе розв'язування задачі за допомогою вчителя  у загальному вигляді для F1≠F2.                  

Для випадку F1=F2 отримуємо результат F =F1=F2 .]

 

Задача 2

Комаха зіткнулася з вітровим склом автомобіля, що рухався. Яка сила більше: та, з якою автомобіль подіяв на комаху, чи та, з якою комаха подіяла на автомобіль? Поясніть свою думку.

[Після того, як буде знайдена правильна відповідь, учитель пропонує учням пояснити, чому при однакових силах такі різні наслідки зіткнення.]

?  Чи є третій закон Ньютона справедливим, якщо взаємодіють не два, а більше тіл?

 

6. Підсумки  уроку

Повідомлення оцінок за роботу на уроці.

 

7. Домашнє завдання*

Прочитати § 21 , повторити §18-20

Завдання № 104,106,107,114

Задача**  Кінь тягне  екіпаж. За третім законом Ньютона сила, з якою кінь діє на екіпаж, дорівнює силі, з якою екіпаж діє на коня. Чому тоді екіпаж просувається за конем, а не навпаки?


Теги: Ньютон, Лук'янова М.Ф.
Навчальний предмет: Фізика
Переглядів/завантажень: 1142/176


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar