Головна » Економіка

Маркетинг

Мета:

навчальна:   Перевірити рівень знань учнів щодо функцій та напрямків діяльності маркетолога, класифікації ринків та споживачів, вивчення споживачів та конкурентів, товарної та рекламної політики.

розвивальна:   Розвиток пам’яті , мови , економічного мислення та творчих здібностей учнів.

Розвиток вмінь використовувати здобуті знання з маркетингу на практиці:

проводити  сегментацію ринку;
приймати споживче рішення;
працювати з графіком життєвого циклу товару та визначати етапи життєвого циклу товарів;
розраховувати конкурентоспроможність  товару;
складати і проводити рекламу;
складати план реалізації товару .

виховна              Виховання  уваги , зосередженості, працелюбства.

Обладнання  :   1.  підручник     І.Ф.Радіонової  « Загальна економіка 10-11 клас»           с. 218-231;

2.   схеми « Маркетинг», «Товари  споживчого ринку», «Товари ринку підприємств», «Методи сегментації», «Чинники, що  впливають на сегментацію», «Процес прийняття рішення споживачем», «Види реклами»;

3.   графік «Життєвий цикл товару»;

4.   газети , журнали , каталоги , рекламна продукція;

5.   практикум з економіки для 10-11 класів с.45-47.

 Методи:    1.  складання «асоціативного куща»;

2.  заповнення схем;

3.  фронтальна бесіда з виправленням помилок у схемах;

4.  продовжити речення ;

5.  практична робота по сегментуванню рику;

6.  складання логічного ланцюжка;

7.  психологічна пам’ятка ;

8.  накреслити графік;

9.  економічний диктант;

10.  розв’язування задач;

11.  складання та проведення реклами;

12.  мині – проект;

13.  робота з опорною схемою.

Тип уроку:        урок – практикум.

  Мотивація навчальної діяльності учнів.

І І. Практикум.

Маркетинг.  Складання «асоціативного куща» в опорній схемі і на дошці.

Доберіть асоціації до поняття «маркетинг».

Класифікація ринків. Заповнення схем та пояснення їх змісту.

А)     товари споживчого ринку

Б)    товари ринку підприємств

Фронтальна бесіда – перевірка та виправлення помилок.

Вивчення конкурентів

А) Для чого здійснюється вивчення конкурентів?

    Запишіть етапи вивчення конкурентів:

 І.______________________________________________________________________________       ІІ.______________________________________________________________________________

     ІІІ.______________________________________________________________________________

         Фронтальна бесіда – перевірка та виправлення помилок.

Б) Розв’язання задачі в зошиті і на дошці.

Ви виробляєте спортивні костюми . Крім вас на ринку є ще один виробник. Ваші спортивні   костюми виробляються із сучасної тканини, тому їх споживні властивості оцінюються у 10 балів, а  в конкурента – у 8 балів. Але ваші спортивні костюми коштують 220 грн., а в  конкурента – 200 грн. Визначте  коефіцієнт конкурентоспроможності вашого товару.   ________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

Класифікація споживачів. Заповнення схем та пояснення їх змісту.

А)   методи сегментації

Б)    чинники , що впливають на сегментацію ринку

Фронтальна бесіда – перевірка та виправлення помилок.

В)  Практична робота. Зробити сегментацію ринку споживачів товару .

      Практикум з основ економіки 10 -11 клас, с. 48.

Вивчення споживача.

А) Продовжить речення :

Маркетологи вивчають_______________________________________________

Спонукальні фактори маркетингу – це___________________________________

      Ставлення покупця до спонукальних факторів маркетингу

 проявляється в _____________________________________________________ 

                   Фронтальна бесіда – перевірка та виправлення помилок.

      Б) Складіть логічний ланцюжок прийняття рішення покупцем ,

     розставивши  цифри у відповідному  порядку

Реакція на покупку

Оцінка варіантів

Усвідомити  потреби

Рішення про покупку

Пошук інформації

В) Повідомлення учня.

Ситуація :

Ви зайшли до магазину придбати якусь дрібничку, але яскрава реклама та продавці пропонують вам безліч товарів. Ви вийшли з магазину з купою пакетів та без копійки у гаманцю.

Фахівці з маркетингу :

Більша половина покупок є імпульсивними під впливом маркетингової політики.

Поради психолога :

Як уникнути нерозумних витрат.

Перед тим як увійти до магазину , складіть список необхідних товарів і не відступайте від нього.
Якщо вам сподобалась якась річ , відкладіть покупку до завтра – буде час подумати .
Згадайте , що ця річ є  майже у всіх  ваших друзів і вам необхідно придбати вже щось новеньке  аби похвастатися перед ними.
Підрахуйте у скільки вам обходяться в місяць , на перший погляд , «дуже необхідні дрібнички». Чи не варто на ці гроші придбати дійсно необхідну річ?

Товарна політика.

А) Зобразіть графік життєвого циклу товару, позначте його стадії.

Б) Економічний диктант .

    Який з етапів життєвого циклу товару переживають в наш час данні товари:

      1  нові ліки                                         І___________________________________

     2 мобільні телефони                      ІІ___________________________________

      3 відеомагнітофони                      ІІІ___________________________________

      4 туристичні послуги                    ІV___________________________________

      5 мотоцикли з коляскою              V___________________________________

      6 цифрові телевізори                                                           

      7 персональні комп’ютери

      8 легкові автомобілі

      9 чорно – білі телевізори

   Перевірка диктанту.

Рекламна політика.

А) Продовжить речення :

     Реклама – це__________________________________________________

     Реклама виконує такі функції ____________________________________

     Засобами реклами е ___________________________________________

          Фронтальна бесіда – перевірка та виправлення помилок.

       Б) Заповніть схему, поясніть її зміст .

          Фронтальна бесіда – перевірка та виправлення помилок.

В) Визначте  види реклам за малюнками на дошці.

    Складіть текст реклами різних видів.

            __________________________________________________________________________                       

            __________________________________________________________________________               

Міні – проект.

Складіть план реалізації легкого одягу швейної фабрики «Красуня» та взуттєвої фабрики «Чобіток»

І група – в бутіку у Києві .

ІІ група – в магазині промтоварів  у СМТ Васильківка.

                                       План:

1. Вивчення ринку .

2. Вивчення конкурентів.

3. Вивчення споживача.

4. Товарна політика.

5. Рекламна політика.

 ІІІ . Підведення підсумків уроку.

         Збір опорних схем.

 ІV. Домашнє  завдання .

Повторити текст підручника с.219-231, виконати завдання 1-4 після параграфа.


Теги: маркетинг, Музиря Л.М.
Навчальний предмет: Економіка
Переглядів/завантажень: 518/142


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar