Головна » Біологія |
Мета уроку: Освітня визначити значення вивчених рослин класів Однодольні та Дводольні у природі та житті людини; Розвивальна розвивати уміння порівнювати та визначати значення квіткових рослин у житті людини; продовжити формування в учнів умінь: - частково-пошукової діяльності / осмислення та вирішення проблемної ситуації, уміння робити узагальнення та висновки/; -працювати з додатковою літературою, таблицями, малюнками,Інтернет ресурсами / виділяти головну думку, порівнювати/; - самостійно оволодівати знаннями, працюючи з підручником. розвивати пам’ять,увагу,логічне мислення та уяву; Виховна виховувати бережливе ставлення до квіткових рослин своєї місцевості та планети; Т и п у р о к у: урок засвоєння нових знань. М е т о д и т а п р и й о м и: інформаційно-рецептивний (мовний: бесіда, розповідь;наочний:де- монстрація слайдів); О б л а д н а н н я: ноутбук,проектор; ЗМІСТ І ХІД УРОКУ І. Організаційний етап. Мобілізація учнів до навчання,активізація їхньої уваги,створення атмосфери успіху на уроці. На уроці вас вітаю, Доброго настрою бажаю. Все сьогодні щоб вдалося Й до душі вам всім прийшлося. Таємниці щоб відкрили І знання щоб збагатили. Будьте впевненими в силі, Дійте в згоді з колективом! ІІ. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів. 1.Фронтальна опитування - відповіді на запитання (слайд 2 ) 1.Назвати ознаки класу Дводольні. 2.Назвати ознаки класу Однодольні. 3.Які особливості будови квітки та суцвіття капустяних? 4.Який тип плоду у яблуні та груші? 5.Який тип суцвіття у конюшини? 6.Які типи плодів трапляються у пасльонових? 7.Який тип суцвіття характерний для родини Айстрові? 8.Назвіть представників родини Лілійні? 9.У рослин родини Цибулеві людина в їжу вживає плоди чи видозмінені підземні пагони? 10.Як називається стебло злакових? 2.Індивідуальне опитування Завдання - гра «Впізнай мене». Визначити назву рослини на слайді та назвати відділ,клас та родину до якої відноситься даний представник. слайд 3 - капуста городня слайд 4 – вишня слайд 5 – люпин слайд 6 - дурман слайд 7 - айстра слайд 8 - тюльпан слайд 9 - цибуля городня ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. (слайд 10, 11) Вчитель: Поміркуйте над такими словами: “Колись на Землю упав промінь Сонця, але упав він не на родючий грунт, а упав на зелену билинку пшеничного ростка, на його хлорофілове зерно. Вдарившись об нього він погас, але не зник. Він лише витратився на внутрішню роботу: розірвав зв’язок між частинками вуглецю і кисню, з’єднаними у вуглекислоті. Звільнений вуглець, сполучаючись з водою, утворив крохмаль. Цей крохмаль перетворився на розчинний цукор і після довгих блукань рослиною нарешті знову відклався у зерні у вигляді крохмалю або клейковини. У тій чи іншій формі він увійшов до складу хліба, який став нашою їжею. Він перетворився у наші м’язи, наші нерви… Чи справді це так? ІV. Повідомлення теми та завдань уроку. Тема уроку:»Значення покритонасінних у природі та житті людини:сільськогосподарські,лікарські,декоративні рослини». Сьогодні ми закінчуємо вивчати відділ Покритонасінні. Протягом 8 уроків ми досліджували особливості будови і різноманітність насінних рослин. І тому на сьогоднішньому занятті ми повинні використати свої набуті знання з попередніх уроків,щоб визначити значення квіткових рослин у природі та житті людини. (Розповідь з елементами бесіди із демонстрацією слайдів). Вчитель: Квіткові рослини поширені по всьому світу,від Арктики і до Антарктиди. Вони є одним із ключових компонентів біосфери:виробляють органічні речовини,пов'язують вуглекислоту і виділяють в атмосферу молекулярний кисень,з них починаються більшість пасовищних ланцюгів харчування. Багато квіткових рослин використовується людиною для приготування їжі,будівництва житла,виготовлення господарських матеріалів,з лікувальною метою. У житті та господарській діяльності людини роль покритонасінних незмірно більша,ніж інших груп рослин. Пригадайте,як називаються рослини,які вирощує людина? Вирощування рослин займається окрема галузь сільського господарства – рослинництво. Людина використовує їх як основні харчові,кормові,технічні культури (слайд 12 ) Які ви знаєте харчові рослини? До рослин,які людина використовує в їжу та на корм тваринам належать: (слайд 13, 14, 15, 16, 17, 18, ) запис на ксерокопії хлібні злаки; Захист міні-презентації учнем: «Пшениця- основна зернова культура України», «Картопля – другий хліб». Вчитель:Серед квіткових є рослини,що використовуються як технічні. Це: (слайд19, 20 ) прядильні (льон,бавовник,конопля); Захист міні-презентації учнем: «Льон – прядильна культура» Вчитель: Багато квіткових рослин є добрими медоносами. Які це рослини? Розкаже нам…,адже він досліджував саме цю групу рослин. Захист міні- презентації учнем: «Рослини – медоноси». Вчитель:Майже кожна рослина має лікувальні властивості. І,сьогодні,коли наш організм переповнений хімічними речовинами,кожен прагне бути ближчим до природи,як наші предки,вивчати та використовувати її лікувальні властивості. Про те,які лікарські рослини зростають у нашій місцевості і які лікувальні властивості вони мають нам розкаже … Захист міні- презентації учнем: «Лікарські рослини» Вчитель:З приходом весни мені,Іринко,дуже захотілося змінити свій імідж:перефарбувати волосся,відвідати солярій чи косметичний салон. Але я знаю,що наслідки можуть бути непоправними:волосся стане ламким та сухим, потьманіє, почне випадати. Які б поради ти мені дала? Які є народні методи догляду не тільки за волоссям,але і за шкірою обличчя? Вчитель:Ще з давніх часів рослини привертали увагу людей не тільки своїми лікувальними властивостями,але і незабутньою красою. Подарований букет квітів завжди піднімає настрій,надає святковості та свіжості,але зберігається він недовго. Тому люди використовують квіти в ландшафтному дизайні,ними прикрашають своє подвір'я. Захист міні- презентації учнем:»Квіти українського віночка» (слайд 22) VІІ. Закріплення вивченого матеріалу. Вчитель: Вивчення сьогоднішньої теми завершено. А чи добре ви засвоїли вивчений матеріал,чи уважно ви слухали презентації своїх друзів,ми перевіримо за допомогою гри «Хто зайвий» (слайд 23) пшениця,айстра,картопля,баклажан,перець; VIII. Підсумки уроку. Інтерактивна вправа «Мікрофон». -На уроці я дізнався… -Чия презентація мені сподобалася найкраще? -Мені цікаво було дізнатися про.. ІХ. Оцінювання навчальних досягнень учнів. Х. Домашнє завдання (слайд 24) Повт.& 47-54,опрацювати підсумкові тести с.220-221 релаксотерапія Вчитель: За вікном найкраща пора року – весна. Повітря наповнюється ароматами пробудження природи. Земля вкривається зеленою травою. У нашому лузі з'являються перші весняні,пахучі квіти. Над ними рояться бджоли та метелики. Весна…(слайд-шоу «Перші весняні квіти»,аромосвічки,вітамінний фреш та дегустація меду).
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |