Головна » Біологія |
Тема: Загальна характеристика классу Птахи. Лабораторна робота №13 Вивчення зовнішньої будови птахів та будови пір’я. Мета: ознайомитись з особливостями зовнішньої будови та способом життя птахів; вивчити зовнішню будову та покриви тіла птахів; визначити риси ускладнення у порівнянні з плазунами; розвивати вміння виділяти найголовніші риси у об’єктах, що вивчаються, працювати самостійно з текстами та малюнками,вдосконалювати навички проведення досліджень та спостережень за об’єктом; виховувати любов до навколишнього середовища та бережливе ставлення до природи. Обладнання: таблиці «Будова птаха», «Будова земноводних»,»Систематика тварин», вчительська презентація,пташине пір’я, лупи. Тип уроку: комбінований. Методи: словесні (розповідь, бесіда, робота з книгою), наочні (демонстрація опудал птахів та пір’я), практичні (лабораторна робота), інтерактивні, методи стимулювання та мотивації ( гра «Так» чи «Ні»), метод рефлексії. Структура уроку І. Організаційний етап Повідомлення теми уроку і очікуваних результатів ( на дошці тема, план, терміни). ІІ. Актуалізація опорних знань ( Гра «Так» чи «Ні»). Учні працюють парами. На кожну пару дається дві таблички: «так» і «ні», які вони підніматимуть почувши твердження. Завдання: Якщо твердження вірне для представників плазунів то піднімається табличка «Так» і навпаки. Органи дихання плазунів – легені. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Знайомство з талісманом уроку (на столі опудало незнайомого птаха). Розповідь групи учнів, які визначали її заздалегідь за спеціальною літературою. Бугай (Выпь большая) – порівняно великий птах. Від інших чаплевих відрізняється помітно коротшими ногами.,дзьобом і характерною поставою тулуба. Поширені майже по всій Євразії, у Африці. Птах перелітний. В Україні поширений по всій території, крім гірських районів. Його улюблені місця - прісноводні водойми, зарослі очеретом,рогозом та іншою водною рослинністю. Ведуть нічний спосіб життя, а вдень ховаються у заростях, де сидять нерухомо, у характерній позі витягнувши шию і дзьоб угору. При цьому вони майже непомітні. У шлюбний період, переважно ввечері або в нічний час. можна почути гучне ревіння, що нагадує ревіння бугая, за що птахи отримали українську назву – Бугай. Це шлюбна «пісня» бугаїв. Звуки вони подають,занурюючи дзьоб у воду. Живляться тваринною їжею - рибою, земноводними, комахами. Гніздяться біля води, але не на деревах а в хащах водяної рослинності. ( Вішають на неї етикетку з систематичним положенням) Розповідь групи учнів, що з’ясовували чи ставлення до птахів таке ж саме як до плазунів і земноводних. Вони повинні показати презентацію «Крилаті символи», приготовану заздалегідь. ІV.Вивчення нового матеріалу. 1.Систематичене положення птахів ( робота за таблицею) Гра «Хто швидше?» Царство Тварини Підцарство Багатоклітинні. Тип Хордові Клас Птахи 2. Спосіб життя сизого голуба ( Розповідь вчителя) Сизий голуб – майже соціальна тварина, веде зграйний спосіб життя. Активний удень, на зимівлю не відлітає. Розмноження починається рано у лютому самка відкладає 2 яйця. Живиться насінням, різноманітними крихтами, хлібом, що визбирує з землі. 3. Складання характеристики птахів у зошитах. (Самостійна робота з підручником до стор.173 ) По закінченні обговорення пунктів характеристики у порівнянні з плазунами. Виділення рис ускладнення. (оперення,пір’я різних типів, дзьоб,короткий хвіст, крила,цівка, розташування пальців 3:1) 4. Виконання лабораторної роботи №13 Вивчення зовнішньої будови птахів та будови пір’я. ( інструктаж з БЖД ) V. Узагальнення та підведення підсумків Метод рефлексії Гра «Нагодуй пташку».Учні по черзі називають, чому вони навчились на уроці і складають символічні зернятка знань у кошик пташці. VІ. Пояснення домашнього завдання. Читати параграф 42, повторити параграф 40. Приготувати повідомлення про пташку на відео ( показ відео про колібрі або іншу пташку). Коментування оцінок.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |