Будова ока. Лабораторна робота з біології №7 «Виявлення сліпої плями на сітківці ока»
Зорова сенсорна система. Будова ока. Лабораторна робота №7 “Виявлення сліпої плями на сітківці ока”.
Мета.
Освітня. Ознайомити учнів із особливостями будови зорової сенсорної системи; особливу увагу звернути на будову ока; розкрити значення акомодації як однієї із головних функцій.
Розвиваюча. Розвивати уміння визначати першочергове значення того чи іншого органу; розвивати увагу, уяву, пам’ять, логічне мислення.
Виховна. Виховувати бережливе ставлення до власного зору та оточуючих людей.
Тип уроку. Засвоєння нових знань.
Методи і методичні прийоми:
1. Інформаційно- рецептивний:
а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником.
б) наочний: ілюстрація, демонстрація, м\м дошка;
в) практичний: виконання лабораторної роботи.
Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом.
2. Репродуктивний.
Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.
3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання.
Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
4. Візуальний: складання таблиць.
5. Сугестивний: застосування різних видів мистецтва – вірші.
6. Релаксопедичний: психологічне розвантаження.
Міжпредметні зв ́язки: фізика, історія, зоологія. [Розробки уроків до теми "Сприйняття інформації нервовою системою. Сенсорні системи." для 9 кл.]
Матеріали та обладнання: малюнки, таблиці, слайди.
Основні поняття та терміни: акомодація, адаптація, колбочки, палички, сітківка, зіниця, райдужка, рогівка.
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.
1.Що вам вiдомо про сенсорнi системи?
2.Якi види рецепторiв ви знаэте?
3. Як здійснюється взаємодія організму з зовнішнім середовищем?
4. Що являє собою аналізатор? Скласти схему на дошці.
ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Розповідь. “ З усіх органів чуттів людини око – найвищий дар і чудовий витвір природи. Поети оспівували його, філософи прославляли, а фізики намагалися наслідувати йому, як неперевершеному зразку оптичних приладів. М.Горький писав: “ Нічого не може бути страшніше, ніж лишитися зору. Це забирає у людини 9/10 світу. Це дійсно, тому що 90% інформації дає нам “сонячний орган” – око. Саме по собі – око – це шедевр приладобудування. Навіть неозброєним оком людина побачить свічку на відстані 30 км.
Бесіда про еволюцію світлосприймання: тропізми, настії, таксиси, органи світлосприймання у різних тварин.
Формулювання теми, мети та завдань уроку.
- яке значення зору у житті людини?
- яке ж значення зору для трудових процесів?
- яке естетичне значення зору? http://pti.kiev.ua/uploads/posts/2010-01/1264617620_organu-chuvstv.jpg
- яке значення зору для мови, письма, малювання?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1.Бесіда про розташування очей в організмі людини, їхня форма.
2.Будова ока, оболонки.
3.Допоміжний аппарат ока.
4.Демонстрація презентаціі про будову ока.
ІV. Осмислення об*єктивних зв*язків і взаємозалежностей у вивченому.
Виконання лабораторної роботи і заповнення таблиці, яка спроектована на інтерактивну дошку.
[Розробки уроків до теми "Сприйняття інформації нервовою системою. Сенсорні системи." для 9 кл.]