Головна » Біологія |
Тема: Амеба, інфузорія-одноклітинні тварини (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі). Лабораторне дослідження №3 «Спостереження інфузорій». Мета: Освітня. Сформувати знання учнів про найпростіших тварин у природі – одноклітинних: амеби та інфузорії туфельки; дати характеристику їхній будові та процесам життєдіяльності, розкрити значення цих тварин у екосистемах та у житті людини. Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати будову та життєві функції найпростіших тварин; уміння аналізувати та робити відповідні висновки; розвивати пам’ять, увагу, мислення. Виховна. Виховувати бережливе ставлення до оточуючого середовища і особливо до невидимих оку тварин та рослин; сприяти розумінню єдності походження представників різних царств. Тип уроку. Засвоєння нових знань. Форма уроку. Синтетична. Місце уроку в навчальній темі. Вступний. Міжпредметні зв’язки: біологія рослин, географія. Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці, м\м дошка, телевізор. Основні поняття та терміни: еукаріоти, амеба, інфузорія, псевдоніжки, війки, травна вакуоля, скоротлива вакуоля, гетеротрофний тип живлення. ХІД УРОКУ І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів. Діти подивіться на ці 2 фотографії, скажіть що нагадують вам ці організми? Використання ІКТ (Презентація «Одноклітинні тварини») (Обговорення думок) ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів. Перед повідомленням теми та мети уроку, ми повинні поставити проблемне запитання: - як організм з такою простою будовою здатен існувати у довкіллі? - чи дійсно будова найпростіших така вже проста? ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу. Розповідь про Підцарство Одноклітинні – Protozoa: - Середовище існування; - кількість – 70 000 видів; - тіло одноклітинне або колоніальне (вольвокс); - будова амеби - органели руху; Використання ІКТ (Перегляд відеофільму: «Амеба протей-рух тіла, Інфузорія - рухи») - подразливість; - розмноження; Поділ Амеби Середовище існування інфузорії туфельки Будова інфузорії туфельки Поділ Інфузорії (Робота з таблицями) інцистування… Різні види інфузорій ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі. Використання ІКТ (Перегляд відеофільму «Амеба протей») Питання до наукового фільму Де можна зустріти амебу протей? Виконання лабораторної роботи: «Спостереження за будовою та процесами життєдіяльності найпростіших водойм». Використання ІКТ (Перегляд відеофільму « Інфузорія туфелька») Питання до наукового фільму Де можна зустріти інфузорію туфельку? V. Узагальнення та систематизація знань. Тестові завдання - Помістивши найпростіших тварин у проварену воду, подумати що з ними буде? (Загинуть, бо відсутній кисень, адже вони живі). VІ. Підведення підсумків уроку. VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання. Підручник, 6 клас. Прочитати §16. Підготувати повідомлення на тему “ Небезпечна хвороба - малярія ”
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |