Головна » Астрономія

Складання найпростішого оптичного приладу

Урок №30 по темі «Світлові явища» (7 клас)

Тема.  Лабораторна робота №12 «Складання найпростішого оптичного приладу»

Мета: ознайомити з будовою та застосуванням найпоширеніших оптичних приладів; навчитися складати перископ, калейдоскоп, зорову трубу Галілея.

Основні поняття: мікроскоп, телескоп, пери­скоп, лінза, калейдоскоп.

Обладнання: шматок пакувального картону (не менше 33х35см), два дзеркальця, клей ПВА, ножиці, пластилін, дзеркала, скоч, ватман, целофан, інструкції з виготовлення саморобних приладів.

Тип уроку: засвоєння нових знань та формуван­ня практичних умінь.

Хід уроку

Природа проста в своїх знаннях,

але нескінченно багата

й винахідлива в їх використанні.

Г. Лейбніц

І. Організаційна вступна частина            

Налаштування учнів на продуктивну роботу (взаємне ві­тання вчителя         

  та учнів, організація уваги).

                            Життя вам довгого,

                            Здоров’я доброго,

                            Щастя безхмарного,

                            Настрою гарного.

                                               М.Малишко

ІІ. Актуалізація опорних знань

Слово вчителя

Для чіткого виконання лабораторної роботи клас ділиться на три творчі лабораторії. У кожного з вас є на партах  кольорові листочки.  Об’єднайтеся у групи за своїм кольором. Повторимо вивчений матеріал на попередніх уроках у вигляді вправи «Відшукай пару».

ІII. Повідомлення теми, мети, завдань уроку

Інтерактивна вправа «Розшифруй»

Якщо ви впоралися з грою «Відшукай пару», то, роз­шифрувавши відповідність, можна прочитати слово, яке відповідає темі нашого уроку. Запишіть тему уроку.

Слово вчителя

На початку уроку я хочу визначити ваш емоційний стан, щоб потім порівняти його в кінці уроку. Цим самим дізнатися, чи були захоплені виконанням лабораторної роботи, виготовленням приладу власноруч, чи були цікаві повідомлення на уроці, і як це вплинуло на вас.

Інтелектуальна вправа «Вивчення емоційного стану учнів»

Кожному учневі надається вісім кольорових смужок, смужка – умовний знак емоційного стану (настрою) учня

Червона – радісний, захоплений
Жовтогарячий – радість, тепло
Жовта – світлий, приємний
Зелений – спокійний, урівноважений
Синя – незадоволений, сумний
Фіолетова – тривожний, напружений
Чорна – повний зорепад, зневіра
Біла – важко відповісти

Учні на дошці із смужок «вишивають» килим (на білому папері приклеїть смужку того кольору, який відповідає їх емоційному стану). Цей килим відповідає емоційному стану учнів на початку уроку.

Слово вчителя

Переходимо до основного завдання сьогоднішнього уроку: виготовлення простих оптичних приладів. Таку назву має лабораторна робота, яку ви будете виконувати в класі, але заготовки зробили ви вдома, також ви наперед були ознайомлені з інструкціями до роботи.

ІV. Виконання лабораторної роботи

Хід роботи

Проведення інструктажу з БЖД.
Об’єднання в творчі лабораторії та ознайомлення з інструкціями.
Виконання практичних завдань за інструкцією, яка роздрукована на окремих  листках. (Див. інструкції)
Оформлення звітів.
 Презентація  приладу.

V. Закріплення матеріалу 

Слово вчителя

Для закріплення матеріалу пропоную вам дати відповіді на запитання.

Інтелектуальна вправа «Мозаїка»

Учитель читає запитання. Учні пишуть в робочих зошитах коротку відповідь. Потім обмінюються зошитами і здійснюють взаємоперевірку.

Прозоре тіло, обмежене двома сферичними поверхнями, називається… (лінзою)
Як називається лінза, що перетворює паралельний пучок променів у збіжний? (Збиральною)
Як називається лінза, що перетворює паралельний пучок променів у розбіжний? (Розсіювальною)
Які з вивчених оптичних приладів схожі на наше око? (Фотоапарат)
Який оптичний прилад дає збільшення предмету? (Мікроскоп)
Яке збільшення дають сучасні мікроскопи? (2000 разів)

Слово вчителя

Повернемось до вправи «Вивчення емоційного стану учнів».

Інтелектуальна вправа «Вивчення емоційного стану учнів»

 Учні на дошці із кольорових смужок створюють другий емоційний килим.

Слово вчителя

- Чи змінився колір килиму?

- Чи змінився емоційний стан учнів у кінці уроку?

- Чи приніс вам задоволення цей урок?

- Чи цікаво самому виготовляти прилад?

VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Похвали себе сам за те, що…»

(учні по черзі хвалять себе за те, чого вони навчилися на уроці)

Слово вчителя

У вас змінився емоційний стан. Щоб вас заспокоїти, урівноважити, підготувати до другого роду діяльності, проведемо психорегулювальну вправу «Глибоке дихання».

Психорегулювальна вправа «Глибоке дихання»

Дихання заспокоює нервову систему і гасить емоції. Коли ми глибоко

дихаємо, то позбуваємося думок, що нас хвилюють, відчуваємо, що можна контролювати свої думки, а не підкорятися їм.

Глибоко вдихніть носом, порахуйте до восьми, після чого повільно випускайте повітря через рот (губи напівстулені), при цьому рахуйте до 16 або більше – так довго, як зможете.

Прислухайтеся до звуку повітря, яке видихаєте, і відчуєте, як зникає напруження. Повторіть вправу 7-8 разів.

VІІ. Оцінювання учнів

Виставлення балів всім учням класу за знання теоретичного матеріалу та виконання лабораторної роботи.

VІІІ. Домашнє завдання

1. Повторити тему «Світлові явища».

2.  Підготуватися до контрольної роботи.

3. Виготовити оптичний прилад, який вам сподобався.


Теги: Товкун Л.Г., телескоп
Навчальний предмет: Астрономія
Переглядів/завантажень: 2524/173


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar