Головна » Алгебра

Відсоткові розрахунки. Формула складних відсотків. Урок з алгебри для 9 класу

Мета: закріпити знання учнів про формули розв'язування основних задач на відсотки. Продовжити роботу над виробленням умінь застосовувати вивчені формули для розв'язування задач на відсоткові розрахунки; виховувати почуття патріотизму, любові до рідної землі,працелюбність, віру в себе та в краще майбутнє своєї Батьківщини.

Тип уроку: закріплення знань, відпрацювання вмінь.

Наочність та обладнання: портрет Т.Г.Шевченка, картки з тестовими                                                                 завданнями, картки з домашнім завданням.

                                    ХІД УРОКУ

                                               …Свою Україну любіть,

                                               Любіть її…Во время люте,

                                               В остатню тяжкую минуту

                                               За неї Господа моліть.

                                                                                                    Тарас Шевченко.

І.Організаційний момент.

Учитель. 9 березня ми будемо відзначати День народження великого українського поета Тараса Григоровича Шевченка. Тому ми спробуємо поєднати те, що здається, неможливо поєднати,закріпити вивчений матеріал та одночасно пригадати основні дати життя і смерті талановитого поета і художника.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Для перевірки рівня засвоєння основних знань та вмінь учнів на попередньому уроці, учням пропонується виконати тестові завдання.

Тестові завдання

Варіант 1

1.     Скільки відсотків години становлять 42 хвилини?

а) 24%;                б) 42%;               в) 70%;                г) 170%.

2.     Вміст цукру в яблуках становить 9,6%. Скільки кілограмів цукру міститься у 25 кг таких яблук?

а) 24 кг;              б) 2,4 кг;             в) 38,4 кг;            г) 3,84 кг.

3.     Ціну на товар знизили на 10%, і він став коштувати 432 грн. Якою була початкова ціна товару?

а) 4320 грн;        б) 480 грн;                    в) 442 грн;                    г) 475,2 грн.

4.     Вкладник поклав до банку 20 000 грн під 10 % річних. Скільки гривень буде в нього на рахунку через 2 роки?

а) 20100 грн;      б) 21000 грн;      в) 24200 грн;      г) 22000 грн.

 

Варіант 2

1.     Скільки відсотків години становлять 48 хвилин?

а) 80%;                б) 48%;               в) 8%;                  г) 84%.

2.     У сплаві міді з оловом 40 % становить мідь. Скільки кілограмів міді містить шматок такого сплаву масою 8 кг?

а) 50 кг;              б) 5 кг;                в) 3,2 кг;             г) 32 кг.

3.     Ціну на товар підвищили на 10%, і він став коштувати 495 грн. Якою була початкова ціна товару?

а) 4950 грн;        б) 544,5 грн;       в) 45 грн;            г) 450 грн.

4.     Вкладник поклав до банку 10 000 грн під 20 % річних. Скільки гривень буде в нього на рахунку через 2 роки?

          а) 10400 грн;      б) 40000 грн;      в) 14000 грн;      г) 14 400 грн.

 

Учні обмінюються зошитами , та перевіряють правильність відповідей за зразком на дошці.

ІІІ. Формулювання теми, мети і завдань уроку.

Основна мета даного уроку полягає в тому, щоб закріпити знання учнів про формули розв'язування задач на відсотки, а також продовжити роботу над виробленням умінь виконувати дії відповідно до цих формул.

IV. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів

Усні вправи

1.     Знайдіть:

1) 25% від числа 28;    2) 125% від числа 36.

2.     Знайдіть;

1) число, 20% якого дорівнює 18.

3.     Знайдіть, скільки відсотків становить:

число 7 від числа 35.

Складіть задачу за виразом: 1000 · .

V. Відпрацювання вмінь

Письмові вправи

Сьогодні ми будемо не просто розв’язувати задачі. Їх результати стануть ще й відповідями на запитання щодо біографії великого поета.

Задача 1. Вкладник поклав у банк 665грн під 7  річних.Який прибуток він отримає через один рік?

’язок підкаже нам скільки років життя було відведено талановитому поету і художнику..

Відповідь: 47.

 

Задача 2. Вкладник поклав у банк 1440грн під 8  річних. Скільки грошей буде у нього на рахунку через 3 роки?

’язання цієї задачі дасть відповідь на запитання про рік народження Тараса Григоровича Шевченка – українського  генія.

                  Розв’язання

Використовуємо формулу складних відсотків

                 ап = а0 (1+ )п ,

=1440, р=8, п=3.

Звідси, ап =1440 ( 1+ )3 1814(грн).      

          Відповідь:1814.

 

 Задача 3. Скільки грошей поклав у банк вкладник під 12  річних, якщо  через 2 роки на його рахунку стало 2335 гривень?

          Результат цього обчислення також визначає рік , коли національний      пророк пішов з життя.

                  Розв’язання

За формулою складних відсотків

                 ап = а0 (1+ )п ,

=2335, р=12, п=2, матимемо:

          а0= ап п =2335 1,122 1861(грн).  

          Відповідь:1861.

Учитель. Отже, Тарас Григорович Шевченко народився 9 березня 1814 року в селі Моринці на Черкащині у багатодітній сім’ї кріпаків - Григорія Шевченка та його дружини Катерини. Але на превеликий жаль , життя народного митця було дуже коротким. Він помер 10 березня 1861року у віці 47 років.

Шевченко – це не тільки те, що вивчають, а й те, чим живуть. У чому черпають сили та надії. У глибини майбутнього слав Шевченко свої непохитні заповіти синам рідної землі. І серед його заповітів перший і останній:  

                                               …Свою Україну любіть,

                                               Любіть її…Во время люте,

                                               В остатню тяжкую минуту

                                               За неї Господа моліть.

VІ. Підсумок уроку.

Контрольні запитання

1.     Що називають відсотком від числа?

2.     Як знайти а% від числа b? Наведіть приклад.

3.     Як знайти число, якщо а% від цього числа дорівнює b? На­ведіть приклад.

      4.Як знайти, скільки відсотків становить одне число від іншого?

       5. Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

       6. Що цікавого ви дізналися?

VІІ. . Домашнє завдання

Повторити формули розв'язування задач на відсоткові розра­хунки.
На повторення: поняття випадкової події, ймовірність випад­кової події (6 клас).
Учні класу об’єднуються у 3 групи. Кожна група одержує завдання:

Скільки відсотків від грошової купюри “Тараса Шевченка” становить “Володимир Великий”? “Ярослав Мудрий”? “Богдан Хмельницький”? “Іван Мазепа”? “Михайло Грушевський”? “Леся Українка”? “Григорій Сковорода”?
; 2%; 5%; 10%; 50%; 200%; 500%.
Яку найменшу кількість грошових купюр і з чиїм зображенням потрібно взяти, щоб отримана сума становила р від номіналу купюри із зображенням Тараса Шевченка?

р=8  ; 2) р=18     

Відповідь:1)по 1-ій купюрі “Богдана Хмельницького”  “Ярослава Мудрого” і “ Володимира Великого”;   2) по 1-ій купюрі “Івана Мазепи”, “Богдана Хмельницького”,  “Ярослава Мудрого” і “ Володимира Великого”                                                                           

                  3)Від купюри з чиїм зображенням:

        1) сума 3-х купюр із  зображенням Богдана Хмельницького і 5-ти                                                                               купюр із  зображенням Івана Мазепи становить 65

        2) сума 2-х купюр із  зображенням Івана Франка і 3-х  купюр із  зображенням Володимира Великого  становить 43

       Відповідь: від купюри номіналом 100 гривень із зображенням Тараса Шевченка.


Теги: Струк О.Б., відсоткові розрахунки
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 922/48


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar