Головна » Алгебра |
Мета: повторити, узагальнити, систематизувати матеріал по темі «Функція»; Епіграф: “ Узагальнення – це, мабуть, найлегший і найочевидніший шлях розширення математичних знань ” Девіз: «Щоб дійти до мети, перш за все –треба йти» Обладнання: мультимедійний проектор, кросворд, картки для самостійної роботи. Хід уроку Вчитель: Ми сьогодні проведемо нетрадиційний урок у вигляді змагань за темою: «Функції. Графік функції. Лінійна функція». У змаганнях беруть участь дві команди: 1) «Сміливі». Девіз: «Сміливі вперед ідуть та успіхи їх ждуть». 2) «Аргумент». Девіз: Незалежні ні від чого, переможемо будь-кого. В кінці уроку буде визначено переможців. І конкурс. «Математичний футбол» (перевірка теоретичних знань з теми.) (слайд 5) Запитання команді 1. 1.Сформулюйте означення функції; 2. Як читають запис у=f(х)? 3. Що називають аргументом функції? 4. Що таке область значень функції? 5. Які способи задання функцій ви знаєте? 6.Графіком якої функції є пряма? 7.Чи може графік складатись з однієї точки? 8.Наведіть приклад фігури, яка не може бути графіком функції. 9.Яку функцію називають лінійною? 10.Що є графіком функції у=b? Запитання команді 2 1. Як називають залежність однієї змінної від іншої? 2. Що таке область визначення функції? 3.Що називають значенням функції? 4.Як читають запис f(1)=2 і що він означає? 5.Що називають графіком функції? 6. Чи будь –яка фігура може бути графіком функції? 7. Що є графіком лінійної функції? 8. Яку функцію називають прямою пропорційністю? 9. Що є графіком прямої пропорційності? 10. Графіком якої функції є вісь абсцис? ІІ конкурс «Хто швидше» (слайд 6) - завдання за рисунками визначити:
1. Графік якої функції зайвий? 2. На якому рисунку зображено графік прямої пропорційності? 3. На якому рисунку у графіка лінійної функції відємний кутовий коефіцієнт? 4. На якому рисунку у графіка лінійної функції відємний коефіцієнт b? ІІІ конкурс «Знайди помилку» (слайд 7) визначити на якому рисунку графік побудовано неправильно IV. «Заморочки із бочки» (слайди 8-12) –завдання 1-6. 1. На рисунку зображені графіки функцій: у = 3х; у = - 3х; у = х-3; Під яким номером зображений графік функції у = - 3х? 2. Які точки належать графіку лінійної функції у=-0,5х+1? 1. (-1;0); 2. (-2;2,5); 3. (-2;0); 4. (0;1). 3. При якому значенні х значення функції у = - 0,5х+1 дорівнює 5? 1. 8; 2. -8; 3. 9; 4. -9. 4. Визначте знаки коефіцієнтів k і b за рисунками на слайдах 10-12. V.Самостійна робота (слайд 14) І варіант 1. Функцію задано формулою у=15-х. Визначте: 1) значення аргументу, при якому значення функції дорівнює -19; 2) чи проходить графік функції через точку В(-2;-13). 2. Побудуйте графік функції Користуючись графіком знайдіть: 1) значення функції, якщо значення аргументу дорівнює 2; ІІ варіант 1. Функцію задано формулою у=-11+х. Визначте: 1) значення функції, якщо значення аргументу дорівнює 6; 2) чи проходить графік функції через точку А(-4;-15). 2. Побудуйте графік функції Користуючись графіком знайдіть: 1) значення аргументу, при якому значення функції дорівнює -1. VI. Пауза-відпочинок. Розгадування кросворда (слайд 15) [Кросворд команди «Аргумент»]
Завдання: 1.Чим частіше всього задають функціональні відповідності? 2.Яке слово у логіці розуміють під словом доказ, підстава? 3.Що є рівністю двох виразів? 4.Хто ввів поняття змінної величини і системи координат? 5.Хто уперше ввів слово «функція», що в перекладі «дія виконання»? 6.Яке інше значення має слово функція? 7.Що є графіком лінійної функції? 8.Як називається змінна n у виразі an? 9.Як називається число, яке підноситься до степеня? Перевіримо (слайд 16) VII. Гра “ Вірю - не вірю» (слайд 17) Лінійна функція – це функція, яку можна задати формулою у = kx + b, де k – аргумент, х і b – дані числа. Графіком лінійної функції є крива лінія. де х – аргумент, k i b – дані числа. Чи вірне твердження, що область визначення функції – це всі значення, які приймає аргумент функції? VIIІ. «З історії поняття функція» (слайд 18) На початку вивчення теми група учнів розпочала роботу над міні-проектом «Історія виникнення поняття функція» IX. Завдання додому.(слайд 19) Повторити §§22-24 X.Визначення переможців. Підсумок уроку.(слайд 20)
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |