Головна » Алгебра

Розробка нестандартного уроку в 5-му класі з математики по темі «Звичайні дроби»

Мета: навчальна – повторити, закріпити, розвинути та вдосконалити навики виконання арифметичних дій із звичайними дробами, продовжити роботу по формуванню навиків розв’язання рівнянь, текстових і логічних завдань;  

розвиваюча – формування навичок правильного відтворення знань і умінь, розвиток мови |промови|, здатності |здібності| оцінювати результати діяльності своїй і однокласників, розвивати логічне мислення, культуру математичної мови і записів;

виховна  – створення|створіння| умов для виховання культури навчальної праці, виховання організованості, відповідальності, зосередженості, концентрації уваги, виховання почуття співпереживання успіхам і невдачам товаришів, виховання інтересу до математики, взаємодовіри, посилювати міжпредметну інтеграцію.

Обладнання: сигнальні картки, проектор,  презентація для супроводу уроку, картки-бланки для відповідей учнів.

Очікувані результати: Після уроку учні зможуть: розв'язувати задачі на знаходження дробу від числа, числа за його дробом; розв'язувати задачі та вправи на додавання, віднімання, порівняння звичайних дробів з однаковими знаменниками; виконувати дії зі змішаними числами;  скоригувати свої знання та вміння з розділів теми;    

 

Методи, форми і прийоми:

- використання ключових|джерельних| слів;

- мозковий штурм;

- релаксаційний практикум;

- рефлексія.     

 

Епіграф:             «Предмет математики настільки серйозний, що потрібно по можливості робити|чинити| його трохи цікавішим»
Б.Паскаль.

                                                                                                                                      

Хід уроку.

 

І. Організаційний момент. Перевірка готовності до уроку (слайд 2)

Учитель звертає увагу учнів на епіграф, що записаний на дошці. Отже урок сьогодні буде цікавий, ми вирушимо у подорож за скарбами, а допомагати нам будуть…

Кожен може за версту
Риску бачить  дробову
Зверху риски –  він чисельник
А під рискою – знаменник.
Дріб такий - погляньте
Звуть його звичайний.
Подивіться , що за дріб –
Правильний, неправильний
Ми сьогодні в дружбі з ним
Всі зібрались на урок.
Тож пора нам починати
 Кличе в подорож дзвінок.

 

... Так все вірно наші знання про звичайні дроби.

Учитель  повідомляє тему уроку, мету та завдання, діти заповнюють картки-бланки для відповідей.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань. (слайд 3-5)

 

Перш ніж ми відправимося у морську подорож нам необхідно прокласти маршрут. Візьміть будь-ласка маршрутні листки і почнемо роботу…Якщо відповідь правильна, то викреслюємо її в картці. Завдання оцінюється в 6 балів.

 

ІІІ. Застосування знань, умінь та навичок.

Отже, маршрут прокладено і перша зупинка на острові квітів.

Необхідно знайти значення виразу і відгадати назву квіток, що ростуть на цьому острові. Завдання оцінюється в 7 балів. (слайд 6-8)

 

Учні перевіряють виконані завдання

 

І називають квіти

Що це? Ми попали в шторм. Приборкати його нам допоможе творче завдання. За малюнком склади рівняння і розв'яжи його Завдання оцінюється в 2 бали. (слайд 9-11)

Розв’язання:

 

Після шторму наші очі дуже напружені. Тож давайте знімемо втому наших очей. (фізкультхвилинка) (слайд 12-13)

А ми вирушаємо далі. Перед нами острови і нам назустріч пливе корабель, скільки часу нам залишилося до зустрічі.

 

Задача: Відстань між двома островами дорівнює 576 миль, одночасно назустріч один одному вийшли два кораблі. Один корабель проходив за день 42 милі, що  становить           того, що проходить  другий корабель.

 

Через скільки днів після початку руху  вони  зустрінуться? Завдання оцінюється в 3 бали. (слайд 14-15)

 

Розв'язання

1)   42: 7• 9 = 54  (пройшов другий корабель за один день).

2)   42+54 = 96  (пройшли разом за один день).

3)   576:96 = 6  (днів).

Відповідь:  6  днів.

 

Ми продовжуємо нашу подорож і нарешті дістаємося до острова скарбів. Але скарби знаходяться на високій горі і щоб дистатися до скарбів нам треба отримати ключі.

Гра «Мовчанка» Завдання оцінюється в 6 балів. (слайд 16-17)

За командою учителя підняти ключик, якщо відповідь правильна

 і замок, якщо відповідь  неправильна.

1) Число        є натуральним.

2) Знаменник  дробу показує на скільки частин поділене ціле.

3) Дріб      - правильний . 

4) Дріб      - дорівнює виразу 17 : 29 . 

5)             мішане число. 

 

Отже, наша подорож підійшла до кінця. Ми знайшли скарб. А що ж це за скарб? (слайд 18)

«Людину можна оцінювати дробом, знаменник якого становить те хороше, що вона думає про себе сама, а чисельник – те хороше, що думають про цю людину інші.» - це сказав великий російський письменник Л.Толстой. А як ви вважаєте? Чи правильно це?

 

ІV. Підсумок уроку (слайд 19)

[*]     Отже, за якою темою ми з вами сьогодні працювали?

[*]     Що ми знаємо з цієї теми?

[*]     Що ми вміємо роботи зі звичайними дробами?

 

V. Рефлексія

Чи сподобався вам наш  урок? А тепер дайте оцінку своїм знанням і умінням,  отриманим|одержувати| на уроці,поділивши отримані бали на два і підніміть сигнальні картки|карточки|, які лежать у вас на столах.

 

V. Домашнє завдання з коментуванням. (2 хв.)

Повторити § 4
Виконати тестові завдання на с.236-237.


Теги: дроби, Онікієнко Т.Д.
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 376/40


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar