Головна » Алгебра |
Мета: 1) освітня: формувати вміння розв’язувати квадратні рівняння за допомогою формул коренів квадратного рівняння; 2) розвиваюча: розвивати пізнавальний інтерес до предмету, творчі здібності учнів шляхом розв’язування рівнянь різними способами, логічне мислення, пам'ять, увагу; 3) виховна: виховувати активність, наполегливість в досягненні мети, а також виховувати вміння контролювати увагу на всіх етапах уроку. О б л а д н а н н я: тестові завдання для гри «Ланцюжок»; картки корекції по рівнях; ребуси. Тип уроку: закріплення. Психологічна установка учням: Продовжити виробляти навички застосування формул коренів квадратного рівняння; вчитися розв’язувати; формувати математичну інтуїція. Хід уроку: I. Організаційний момент. II. Перевірка домашнього завдання. III. Мотивація навчальної діяльності. За декілька уроків вивчатимемо тему «Вирішення завдань складанням квадратних рівнянь». Сьогодні ви переконаєтеся, що знання в житті людини має велике значення, в досягненні поставленої мети. Дуже багато рівнянь є в житті Потрібно для кожного корінь знайти. Ви ж починаєте з парти шкільної, З пошуків «ікс» та задачі важкої. Раджу: хай труднощі вас не лякають, Той переможе, хто їх подолає. ( Р.Б. Аксельрод) IV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Учні повинні: - знати формули коріння квадратного рівняння; - уміти використовувати отримані знання у вирішенні рівнянь. V. Актуалізація опорних знань. 1. Як називається рівняння вигляду ах2 + bх + с= 0? 2. Що таке дискримінант квадратного рівняння? 3. Скільки коріння має квадратне рівняння залежно від дискримінанта: а) якщо D < 0, б) якщо D = 0, в) якщо D > 0. 4. Скільки коріння має квадратне рівняння залежно від дискримінанта? 5. Яке квадратне рівняння називають приведеним?
VI. Робота з підручником: № 934(а), № 939 (а). а) 2р2 – 7р + 6 = 0; а) х(7 - х) = 5х – 8; а=2, в = - 7, с =6. - х2 + 2х + 8 = 0; D = в2 – 4ас; а = -1, в = 2, с = 8. D = в2 – 4ас; D = 49 – 48 = 1, D > 0, D = 4 + 32 = 36, D > 0, х1= 4, х2 = 3; х1= -2, х2= 4; Відповідь: х1=4, х2=3. Відповідь: х1= -2, х2= 4. VII. Фізкультминутка. Вправа для лівої і правої півкулі: «Правою рукою робимо кругові рухи від себе, а лівою рукою – до себе. А зараз одночасно. А потім у зворотний бік». А) Гра «Ланцюжок»: кожен учень ряду отримує картку з завданням – вибрати правильну відповідь. Виконавши завдання, учень передає картку тому, що сидить ззаду. Перемагає той ряд, який дав найбільше число правильних відповідей за найкоротший час. Тестові завдання 1.Вкажіть квадратне рівняння: а) х2 + 12 = 0; б) 20 – х = 0; в) 3х = 9; г) х-2 = 100. 2. Рівняння ах2 + с = 0 має коріння, якщо: а) а > 0, с < 0; б) а > 0, с < 0; в) а < 0, с < 0; г) а = 0, с = 0. 3. Скільки коріння має рівняння х2 – 2х + 1 = 0; а) один; б) два; г) безліч; г) жодного? 4. Дискримінант рівняння х2 + 7х + 6 = 0 рівний: а) 7; б) 6; в) 25; г) 5. 5. Перший коефіцієнт приведеного квадратного рівняння рівний:: а) 1; б) 2; в) 3; г) 5. 6. Рівняння х2 + 6х – 7 = 0 має коріння: а) 1 и 7; б) 1 и 6; в) 1 и – 7; г) – 1 и 7. Б) Вирішите ребуси (1 і 2 ряд) VIII. Робота з картками – корекції: №1. а) Напишіть коефіцієнти квадратного рівняння 3х2 – 5х + 2 = 0. б) Знайди дискримінант: D = (-5)2 – 4*3*2 =
№2. а) Чому дорівнює дискримінант рівняння х2 + 2х + 1 = 0. б) Скільки коріння має дане рівняння?
№3. а) Приведіть рівняння до квадратного 3у(3у – 4) = 5. б) Напишіть рівняння рівносильне рівнянню ах2 = 0.
IX. Узагальнення знань учнів. - Що означає вирішити рівняння? Вирішити рівняння – означає знайти всі його рішення або показати, що їх не існує. X. Робота біля дошки: № 975 (а). а) х4 – 5х2 + 4 = 0; Введемо допоміжну змінну. Нехай х2 = у, тоді х4 = у2, отримаємо рівняння відносно змінною у: у2 – 5у + 4 = 0; а =1, в = - 5, с =4. D = в2 – 4ас; D = 25 – 16 = 9, D > 0, у1 = 4, у2 = 1. Повернемося до змінної х: 1) х2= 4; х1= - 2, х2= 2. 2) х2= 1; х3= - 1, х4= 1. Відповідь: х1= -2, х2= 2, х3= -1, х4= 1. XI. Підсумок уроку. XII. Домашнє завдання: № 934 (б), 939 (б), 975 (б).
Литература: 1. Алгебра, підручник для 8 класу, Г.П. Бевз та В.Г. Бевз; 2. «Збірник завдань з алгебри для тематичних атестацій», А.Г. Мерзляк, М. С. Якир.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |