Головна » Алгебра

Квадратична функція. Квадратні нерівності. Урок з алгебри для 9 класу

Мета уроку: Сприяти узагальненню матеріалу, поглибленню знань.  Розвивати  мислення, кмітливість,цікавість,оперативність у  виконанні вправ, інтерес до навчання.  Виховувати вміння працювати колективно.

Обладнання: презентація груп, картки з завданнями для лото, картка для усної роботи.

Тип уроку: урок узагальнення знань і умінь.

Хід уроку.

Актуалізація опорних знань.

Девізом уроку будуть слова Рене Декарта: «Недостатньо лише мати добрий розум, головне раціонально його використовувати»

Ви повинні показати раціональне використання свого розуму і вміння при узагальненні і систематизації знань про квадратичну функцію та квадратні нерівності.

Сьогодні ми здійснимо подорож до країни під назвою «Квадратична функція». Щоб вирушити в путь, потрібно мати перепустку, яку видає митний контроль. Кожний із вас повинен допомогти здійснити подорож, правильно розв’язавши завдання.

Завдання митного контролю.

Яка з наведених функцій є квадратичною?

     А) у = х – 1.   Б) у =  – 1.   В) у =  – 1.   Г) у = .

 2. Користуючись графіком функції у =  – 6х + 5, знайти проміжки зростання і спадання.

    3. Користуючись графіком даної  функції, знайти розв’язки нерівності:

         у ≤ 0.

З цими завданнями ви справилися. Митний контроль дає дозвіл вирушати далі.

Удосконалення і систематизація знань і умінь.

Перша зупинка.«Квадратична функція».

Перша група учнів підготувала матеріал по даній темі. Учні розкажуть, яка функція називається квадратичною, її властивості, проміжки зростання і спадання, проміжки знакосталості функції.

Усі інші учні записують матеріал у вигляді плану.

Подорожуємо далі.

Друга зупинка. «Квадратична нерівність  а  + bх + с≤ (<) 0»

Друга група учнів підготувала матеріал по розв’язуванні даної нерівності. Учні розкажуть про алгоритм розв’язання нерівності.

Третя зупинка. «Квадратична нерівність а  +bх + с ≥ ( > ) 0»

Третя група учнів підготувала матеріал по розв’язуванні даної нерівності.

Четверта зупинка. «Лото»

Завдання першої групи.

Знайти область визначення функції у =  + .
Не виконуючи побудови графіка функції у = 3 знайти точки перетину його з осями координат.
Знайти область значень функції f(x) = -  + 3.
Дана функція f(x) = 2x - . Знайти f( ).
Розв’яжіть нерівність  + 3х +2 ≤0.
Що є графіком функції у = а  +bх + с.

Завдання другої групи.

Не виконуючи побудови, знайти точки перетину графіка функції

f(x) =  – 25 з осями координат.

Знайти область визначення функції: у =  - .
f(x) =  + х 1. Знайти f(0) + f(1) + f(2) + f(3).
f(x) =  – 4х + 6. Знайти х, при якому f(x) = 18.
Знайти нулі функції f(x) =  + 4х.
Знайти область значення функції f( x) =  + 2.

Завдання третьої групи.

Знайти область визначення функції f(x) =  + .
Не виконуючи побудови, знайти точки перетину графіка функції f(x)=  – 3х – 4 з віссю Ох.
Як називається функція у = а  + bx + с?
Вітки параболи у = -5  + 7х – 4 напрямлені …?
Знайти область значення функції у = -  + 9.

Перевіряється виконання завдання кожної групи.

Додаткове завдання.

Наша подорож підходить до кінця. Щоб повернутися назад, кожен із вас розв’яже завдання:

Побудувати графік функції: у =  + 3х – 4. Знайти проміжки зростання і спадання функції, область визначення і область значень функції.
Розв’язати нерівність:  + 3х – 4 > (≥, <, ≤) 0.

Підсумок уроку.

Хто повернеться з подорожі, а хто ні, ми дізнаємося на слідуючий урок, після перевірки даного завдання.  Старший кожної групи оцінює учнів своєї групи за підготовку до уроку.

Домашнє завдання. с. 147 – 148, № 1 – 10.

Сьогодні на уроці ми здійснили подорож у країну «Квадратична функція. Квадратна нерівність».

 

Живімо з алгеброю в злагоді і мирі!

Нехай кмітливість вам допомагає,

Алгебраїчні таємниці кожен з вас пізнає!

 

Завдання першої групи.

Знайти область визначення функції у =  + .
Не виконуючи побудови графіка функції у = 3 знайти точки перетину його з осями координат.
Знайти область значень функції f(x) = -  + 3.
Дана функція f(x) = 2x - . Знайти f( ).
Розв’яжіть нерівність

 + 3х +2 ≤ 0.

Що є графіком функції

у = а  +bх + с.

 

Завдання другої групи.

Не виконуючи побудови, знайти точки перетину графіка функції

f(x) =  – 25 з осями координат.

Знайти область визначення функції: у =  - .
f(x) =  + х 1. Знайти
(0) + f(1) + f(2) + f(3).
f(x) =  – 4х + 6. Знайти х, при якому f(x) = 18.
Знайти нулі функції f(x) =  + 4х.
Знайти область значення функції
( x) =  + 2.

 

Завдання третьої групи.

Знайти область визначення функції f(x) =  + .
Не виконуючи побудови, знайти точки перетину графіка функції f(x)=  – 3х – 4 з віссю Ох.
Як називається функція

у = а  + bx + с?

Розв’яжіть нерівність

 – 3х + 2≥ 0.

Вітки параболи у = -5  + 7х – 4 напрямлені …?
Знайти область значення функції

у = -  + 9.


Теги: квадратична функція, Заліпуха Т.І.
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 302/30


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar