Головна » Алгебра

Ймовірність випадкових подій

Ймовірність випадкової події. Розв’язування задач Математика 6 клас вчитель Бобиляк Н.М. СЗШ №9 м. Львова

Мета уроку: виробити в учнів вміння та навички у розв’язуванні задач на знаходження ймовірності випадкової події; розвивати логічне мислення; виховувати самостійність у практичному застосуванні набутих знань. Тип уроку: застосування знань, вмінь, навичок.

Актуалізація опорних знань Запитання до класу Яка подія називається вірогідною (достовірною)? Дайте означення випадкової події. Що ви знаєте про неможливі події. Якою є ймовірність: а) неможливої події; б) вірогідної події? Як знайти ймовірність випадкової події?

Усні вправи Визначте, яка подія є вірогідною, неможливою або випадковою? влучення в ціль під час пострілу; виграш під час гри в лотерею; програш під час гри у безпрограшну лотерею; при підкиданні грального кубика випало менше ніж 10 очок; із коробки з червоними і синіми кульками вийняли зелену кульку.

Застосування знань, вмінь та навичок Розв’язування вправ Задача №1 У ящику лежать 4 червоні, 2 чорні та 10 білих кульок. Навмання виймають одну кулю. Якою є ймовірність, що ця куля : а) чорна; б) червона; в) біла; г) зелена?

Розв’язання: а) сприятливі m=2 усі можливі n=16

Розв’язання: б) сприятливі m=4 усі можливі n=16

Розв’язання: в) сприятливі m=10 усі можливі n=16

Розв’язання: г) сприятливі m=0 усі можливі n=16 Ймовірність неможливої події дорівнює нулю.

Задача №2 У пакеті лежать 20 яблук і 10 груш. Якою є ймовірність вийняти: а) яблуко; б) грушу?

Розв’язання: а) сприятливі m=20 усі можливі n=30

Розв’язання: б) сприятливі m=10 усі можливі n=30

Задача №3 У коробці лежить 20 карток, пронумерованих від 1 до 20. Із коробки навмання беруть одну картку. Яка ймовірність того, що на ній записано: число, кратне 3; парне число; просте число; кратне 4. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20

Сприятливі: Всі можливі: m=, n=20 1) число, кратне 3. 1 3 6 9 10 11 12 13 15 14 16 17 18 19 20 4 8 5 7 2 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20

2) парне число. Сприятливі: Всі можливі: m=10, n=20 1 3 6 9 10 11 12 13 15 14 16 17 18 19 20 4 8 5 7 2 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 6 10 12 14 16 18 20 4 8 2

3) просте число. Сприятливі: 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19. Всі можливі: m=8, n=20 1 3 6 9 10 11 12 13 15 14 16 17 18 19 20 4 8 5 7 2 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20

4) число, кратне 4. Сприятливі: 4, 8, 12, 16, 20. Всі можливі: m=5, n=20 1 3 6 9 10 11 12 13 15 14 16 17 18 19 20 4 8 5 7 2 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20

Самостійне виконання задачі. Задача №4 У шухляді лежать 8 червоних, 2 синіх і 20 зелених олівців. Ви навмання виймаєте олівець. Яка ймовірність того, що цей олівець буде: 1) червоний; 2) жовтий; 3) не зелений?

Самостійна робота 1. Які з зазначених подій є: вірогідними? випадковими? А) після зими настане літо; Б) сьогодні ввечері ти зустрінеш однокласника; В) після п’ятниці настане субота; Г) при киданні кубика випаде одна з цифр 1, 2, 3, 4, 5, 6.

2. У коробці лежать картки, пронумеровані від 21 до 40. З коробки навмання беруть одну картку. Яка ймовірність того, що на ній записане число: А) кратне 5; Б) складене; В) парне. А) кратне 10; Б) просте; В) непарне.

Підсумок уроку Домашнє завдання п.27, № 819 (парні), 822, 828, 831.


Теги: Бобиляк Н.М., випадкова подія
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 753/189


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar