Головна » Алгебра

Ділення десяткового дробу на натуральне число

Мета:

навчальна:

- продовжити роботу над удосконаленням навичок виконувати ділення десяткових дробів на натуральне число, застосовувати їх до розв’язування вправ (знаходження значень виразів, розв’язування рівнянь, задач);

- навчити в процесі реальної ситуації використовувати визначення наступних понять: «правило ділення десяткового дробу на натуральне число», «правило ділення десяткового дробу на 10, 100, 1000, …», «перетворення звичайного дробу на десятковий»;

- виявити «приховані» проблеми і труднощі для їх подальшої корекції;

розвиваюча:

розвивати вміння порівнювати, узагальнювати, виділяти головне, робити висновки;
заохочувати до активної розумової діяльності, самостійності, творчості;
розвивати вміння переносити знання в нову ситуацію, вибирати найбільш ефективні способи вирішення завдань залежно від конкретних умов;
формувати компетентності саморозвитку і самоосвіти, продуктивної творчої діяльності;
рефлексія способів та умов дії;
контроль і оцінка процесу й результатів діяльності;

виховна:

виховувати вміння слухати і вступати в діалог, брати участь у колективному обговоренні проблем, інтегруватися в групу однолітків і будувати продуктивну взаємодію;
виховувати наполегливість у досягненні мети та зацікавленість у кінцевому результаті праці;
формувати пізнавальний інтерес до предмету і допитливість;
виховувати культуру математичних записів, культуру розумової праці, соціокультурну компетентність;
виховувати любов до природи, екологічну культуру;
валеологічне виховання.

Методи навчання:

За джерелом отримання знань:

словесні методи (бесіда, розповідь), наочні методи (схеми, таблиці).

За дидактичною метою:

методи набуття нових знань;
методи формування умінь і навичок;
закріплення та перевірки знань, умінь, навичок;
проблемного викладу.

Форми роботи учнів:

фронтальна, парна, індивідуальна.

Технології навчання:

розвивальне навчання;
ІКТ;
ігрова технологія.

Тип уроку: урок застосування засвоєних знань, умінь і навичок

Вид уроку: урок-прогулянка до лісу

Обладнання: комп’ютер, проектор, підручник (автор О.С.Істер), роздатковий матеріал (картки з самостійною роботою, листи контролю), електронна презентація.

План уроку

1. Організаційний момент

2. Робота за темою уроку. «Прогулянка в ліс»

2.1. Вступна бесіда

2.2. «На узліссі» (перевірка домашнього завдання)

2.3. «Збери гриби в кошик» (усний рахунок)

2.4. «В гостях у дідуся Лісовичка»

2.5.  Ліси — легені нашої планети (задача)

2.6. «Привал» (магічна  хвилинка)

2.7. «На лісовій галявині»

2.8. «Заповітна стежка» (самостійна робота)

3. Підсумок уроку. «Галявина Вражень»

4. Домашнє завдання

 

Хід уроку

1. Організаційний момент

Привітання учнів. Організація уваги учнів, забезпечення повної готовності до роботи, мотиваційна бесіда.

— Доброго ранку, діти! Рада вас бачити, бачити вашу готовність до уроку і сподіваюся, що ми з вами сьогодні проведемо час з цікавістю і користю. Я вірю у ваші здібності!

Знайомство з листом контролю.

Сьогоднішній урок ми проведемо з використанням такої системи контролю знань. У вас є оціночні листи, в яких ви виставлятимете бали, отримані за кожен етап уроку. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

 

2. Робота за темою уроку

2.1. Вступна бесіда

Протягом кількох уроків ми вчилися ділити десяткові дроби на натуральне число. І сьогодні у нас останній урок за цією темою. А раз він останній, то це — урок розв’язування вправ.

Число, класна робота. (2 слайд)

Тож давайте спробуємо разом з’ясувати, чим ми сьогодні будемо займатися на уроці.

Відповіді дітей.

Але він буде не зовсім звичайним.

Ви бували влітку в лісі? Немає нічого красивішого й привабливішого від нашого лісу! Ліс — найбільше творіння природи, краса і гордість нашої планети. Прогулянки лісом — це так приємно, а спостережливій людині — ще й цікаво. Тому я запрошую вас на «Прогулянку до лісу». (3 слайд)

2.2. «На узліссі» (перевірка домашнього завдання)

1. Питання до тексту підручника (фронтальна перевірка). (Слайди 4-9)

ü Як поділити десятковий дріб на натуральне число?

ü Як треба вчинити, якщо ціла частина діленого менша від дільника?

ü Що треба зробити, якщо обчислення не закінчується діленням дробової частини?

ü Як перетворити звичайний дріб у десятковий?

ü Сформулюй правило ділення на 10, 100, 1000, …

2. Письмове опитування. (10 слайд)

1 варіант:

№ 1374 (1, 3, 5), № 1390 (2, 4);

2 варіант:

№ 1374 (2, 4, 6), № 1390 (1, 3).

Відповіді

1 варіант:

№ 1374  1) 5,73; 3) 2,424; 5) 4,13758.

№ 1390  2) 0,13 ц; 4) 9,08 ц.

2 варіант:

№ 1374  2) 0,573; 4) 0,2424; 6) 0,002713.

№ 1390  1) 1,25 ц; 3) 5,12 ц.

По закінченні роботи проводиться взаємоперевірка в парах.

2.3. «Збери гриби в кошик» (усний рахунок) (11 слайд)

Ліс — це кладова природи, яка щедро віддає свої дари.

1. Заповніть порожні клітинки (12 слайд)

  дм = ⎕см;

т = ⎕ц;

50 м =   ⎕   км;

40 хв =  ⎕ год;

 року = ⎕ міс.

2.«Мовчанка» (13 слайд)

На екрані — вирази, учні відповіді записують у зошит і встановлюють відповідність між виразами і відповідями на екрані.

 

2.4. «У гостях у дідуся Лісовичка» (14 слайд)

— Здрастуйте, небайдужі діти клубу «Екобан»! Я дуже радий, що ви прийшли до мене в гості. Я — хранитель лісу. По лісу ходжу, природу охороняю, недоліки помічаю. Допомагаю тим, хто потребує допомоги. А для вас у мене завдання є. Якщо виконаєте його, то сміливо заходьте вглиб лісу.

Питання: як зміниться дріб при множенні на десятковий дріб більше (менше) 1?

(Учні в парах проводять дослідження і роблять висновок: при множенні на десятковий дріб, більший 1, число збільшується, а при множенні на десятковий дріб, менший 1, число зменшується).

— Молодці, природолюби! Виконали завдання. А тепер давайте прощатися. Шкода мені з вами розлучатися, та чекають мене великі лісові справи. Іноді до лісу приходять такі діти, які ламають дерева, розоряють мурашники. Можна цих дітей до мене на стежку відправити, щоб вивчили правила поведінки в лісі. А ви приходьте до мене, не забувайте мене!

2.5. Ліси — легені нашої планети (15 слайд)

Ліс — це джерело радості і здоров’я.

Рослини не тільки прикрашають ліс, але й приносять чималу користь людям: лікують їх. Ліси називають зеленою аптекою і легенями нашої планети. І недарма. Лісові рослини виділяють багато кисню і поглинають велику кількість вуглекислого газу. Підраховано, що один гектар лісу за годину поглинає стільки вуглекислого газу, скільки його утворюється при диханні 200 осіб. В Охтирці проживає 49349 людей. Давайте обчислимо, скільки потрібно зелених насаджень нашому місту? А жителям Сумської області? (1164600 тис. мешканців)

1) 1:200=0,005 (га) потрібно для 1 людини

2) 49349·0,005=246,745 (га) для Охтирки

3) 1164600·0,005=5823 (га) для Сумської області

Робимо висновки.

А ще — ліс очищає повітря від пилу. Він осідає на листках, а потім дощем змивається на землю.

2.6. «Привал » (магічна хвилинка) (16 слайд)

Ідучи лісом, ви стомилися і тепер саме час відпочити. (Звучить лірична мелодія).

— Покладіть голівки на руки. Заплющіть очі. Розслабтесь. (Пауза). Ви відчуваєте, як ваше тіло стає важким і нерухомим. Воно поринає у безодню. Але це тільки момент відчуття. Ви не забуваєте, що тепер урок математики. Ви всі добре знаєте математику, знаєте правила і вмієте розв’язувати приклади і задачі. Це створює у вас заряд енергії, який проходить крізь ваше тіло до мозку. Ви відчуваєте прилив сил, які наповнюють ваш організм.

А тепер… На рахунок три ви всі піднімете голівки і почнете продуктивно працювати. Увага! Один, два, три! І знову в путь!

2.7. «На лісовій галявинці» (17-19 слайди)

— Подивіться! Ми на лісовій галявині. Скільки навколо рослин і кожна з них по-своєму приваблива!

Дізнайся, яка рослина лісу — скарб вітамінів.

Для цього знайди корінь рівняння:

№1403 (1)

Плоди цієї рослини здавна вживаються людиною в їжу. Водний настій листя суниці лісової застосовується, як сечогінний засіб при сечокам’яній і жовчнокам’яній хворобах. Їх вживання також призначається при діабеті та недокрів’ї. Плоди застосовують як вітамінний засіб.

Додаткове завдання: №1403 (2, 3, 4)

2.8. «Заповітна стежинка» (самостійна робота) (20-21 слайди)

— Шановні п’ятикласники, поки ви шукали корисні рослини, зайшли в саму глибину лісу і зараз дідусь Лісовичок нічим не зможе вам допомогти. Щоб вийти з лісу і повернутися додому, ви повинні проявити самостійність, показати волю і завзятість.

Самостійна робота

Варіант 1

1.Виконайте дії: 53·0,92+10,08:42.

2. Розв’яжіть задачу.

Знайти в гектарах площу лісу, який розташований на ділянці прямокутної форми. Його довжина 5,1 км, а ширина в 3 рази менша.

Варіант 2

1.Виконайте дії: (3,2·46+54,2):53.

2. Розв’яжіть задачу.

Знайти в гектарах площу лісу, який розташований на ділянці прямокутної форми. Його довжина 5,6 км, а ширина в 4 рази менша.

 

3. Підсумок уроку (рефлексивно - оцінна частина) (22 слайд)

Закінчується наша прогулянка. Ми підійшли до «Галявини Вражень».

Кожний із вас набрав певну кількість балів — це і будуть ваші оцінки за сьогоднішній урок. Я додаю вам ще по 1 балу — за гарну поведінку та активну участь.

Кожен, хто побував у якійсь подорожі чи на прогулянці, завжди ділиться своїми враженнями. Я хочу, щоб ви поділилися своїми.

— Підніміть, будь ласка, руку, хто сьогодні отримав задоволення від власної праці?

— Чи вичерпали ви свої можливості?

— Чи є бажання повторити сьогоднішні відчуття?

— Що вам найбільше сьогодні вдалося, що запам’яталося?

— Якого життєвого досвіду ви набули?

Я щиро дякую вам за роботу. Ви всі були розумними, вправними, показали гарні знання.

 

4. Домашнє завдання (23 слайд)

А для того, щоб ви повернулися з галявини вражень до рідної домівки, маєте вдома виконати домашнє завдання.

1.          Повторити §40.

2.          №1391, 1396, 1404(1), 1432*.

 

Оціночний лист

уч_____ 5-___ класу  __________________

з теми «Ділення десяткового дробу на натуральне число»

 

Завдання

«На узліссі» (перевірка домашнього завдання)

«Збери гриби в кошик» (усний рахунок)

«В гостях у дідуся Лісовичка»

«На лісовій галявинці», «Ліси»

«Заповітна стежка» (самостійна робота)

 

Всього

 

Самостійна робота

1.Виконайте дії:

№1395

1) 53·0,92+10,08:42; (48,76; 0,24; 49)

2) (3,2·46+54,2):53. (147,2; 201,4; 3,8)

2. Розв’яжіть задачу.

1)Знайти в гектарах площу лісу, який розташований на ділянці прямокутної форми. Його довжина 5,1 км, а ширина в 3 рази менша. (1,7 км; 8,67 км2=867 га)

2)Знайти в гектарах площу лісу, який розташований на ділянці прямокутної форми. Його довжина 5,6 км, а ширина в 4 рази менша.  (1,4 км; 7,84 км2=784 га)


Теги: дроби, Мучарова Л.І.
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 833/197


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar