Головна » Хімія |
Мета уроку: дидактична: ознайомити учнів зі складом солей, їх назвами, застосуванням; розвиваюча: розвивати вміння виявляти солі серед інших речовин, складати формули солей, називати солі за українською номенклатурою; розвивати вміння логічно мислити, аналізувати, робити висновки та вміння співпрацювати; виховна: виховувати співпереживання, взаємоповагу, співчуття. Тип уроку: комбінований Обладнання: таблиця, підручник, запис на дошці, картки для перевірки Хід уроку І Організаційний момент Привітання вчителя й учнів, перевірка готовності до уроку, перевірка присутніх ІІ Актуалізація опорних знань і вмінь 1. Робота в парі (картки із завданням) А Розподілити формули неорганічних сполук на групи: оксиди, кислоти, основи КОН. АІ2О3.Мq SO4/ Cu(OH)2/ SO2/ HMnO4. CuO. CuCI2. HCIO3. CI2O7 HNO3. KNO3. K2O. NaOH Б Взаємоперевірка правильності виконання завдання. В Назвати оксиди і основи один одному. 2. Вправа «Зайві речовини» - Які формули речовин залишилися не виписані.? - Назвати формули речовин: MqSO4 /CuCІ2 KNO3 ІІІ Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності Оголошення теми уроку, мети уроку та важливості вивчення даної теми через велику кількість речовин, що використовуються в житті людини (медицині та побуті) ІV Вивчення нового матеріалу 1. Фронтальна бесіда (з використанням матеріалів підручника) - Що спільного у формулах даних речовин? (що вони складні речовини. на першому місці розміщений метал. у складі цих речовин є кислотні залишки) - Дати визначення поняттю: солі. (Солі – це складні речовини, які складаються з атомів металу і кислотного залишку). - Назви солей за українською номенклатурою складаються з двох слів: перше слово – назва металу у називному відмінку. друге слово - назва кислотного залишку 2 Вправа «Мікрофон» - Згадаємо назви кислотних залишків - Що таке кислотний залишок? - Назвати кислотні залишки:-CI. –NO3. –SO4. –SO3. –CO3. –PO4. –S. –Br - Як визначити валентність кислотного залишку? - Назвати солі: (MqSO4- магній сульфат CuCI2- купрум(ІІ) хлорид KNO3- калій нітрат) 3 Складання формул солей за їх назвою(з опорою на таблицю) а) алюміній сульфат: - пишемо елемент AI, а потім кислотний залишок SO4 - зверху над ними пишемо валентність
ІІІ ІІ AI SO4 -знаходимо найменше спільне кратне (6 ) - ділимо його на валентність металу, це число є індексом, який ставимо під знаком AI/
- найменше кратне ділимо на валентність кислотного залишку і одержане число є індексом, яке ставимо біля кислотного залишку, беручи його в дужки
AI2(SO4)3
4 Вправа «Коло ідей» Обмін інформацією учнів про солі в побуті: NaCI – натрій хлорид (кухонна сіль ) Na2CO3 – натрій карбонат (кальцинована сода ) К2СО3 – калій карбонат (поташ ) КМпО4-калій перманганат (марганцівка ) KNO3 – калій нітрат (калійна селітра)
V Хвилинка психологічного та фізичного розвантаження
VI Закріплення та узагальнення знань 1. Робота в парах. І варіант Складіть формули таких солей: кальцій хлориду. магній карбонату. барій нітрату. ферум ( Ш ) нітрату. натрій карбонату ІІ варіант Назвіть солі: CaCI2 / MqCO3 / Ba (NO3)2 / Fe(NO3)3 / Na2CO3 (взаємоперевірка завдань) 2 Розв’язання задачі. - Обчислити масу 0.35 моль хром Ш сульфату.
VII Підведення підсумків уроку 1. Вправа «Незакінчене речення». -На сьогоднішньому уроці для мене найбільш важливим було …….. -Я вважаю;що знання одержані на уроці зможу застосувати при…….. - Солі – це…….. - Щоб скласти формулу солі; треба враховувати……. - Формула калій сульфату……… VIIІ Домашнє завдання: Опрацювати п. 10 підручника, повторити п.9, виконати вправу 11.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |