Головна » Хімія |
Цілі уроку: Дидактичні: закріпити знання символів і назв хімічних елементів; «коефіцієнт»; навчити записувати та читати хімічні формули простих та складних речовин; Розвивальні: розвивати хімічну мову, логічне мислення, уміння виділяти головне; Виховні: продовжити формування вміння працювати в групі; виховувати почуття відповідальності, взаємоповагу серед учнів класу ТИП УРОКУ: набуття нових знань, формування навичок Обладнання: періодична система хімічних елементів Д.І. Мендєлєєва, роз даткові матеріали, підручник, моделі кристалічних граток алмазу та кухонної солі, мультимедійний проектор, комп’ютер Форми та методи роботи: групова, фронтальна, індивідуальна
ХІД УРОКУ: І. Організація навчальної діяльності. II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Завдання. Складіть із літер речення, яке має чотири слова. Учитель. В українській мові слова складаються з літер, в хімічній мові формули утворюються із символів хімічних елементів. Отже, тема уроку Що ж ви очікуєте від цього уроку? III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ Учитель. З курсу природознавства вам відомо, що всі речовини поділяються за складом. Згадайте, яким чином? Склад речовин записують за допомогою хімічних формул. У процесі вивчення хімії дуже важливо навчитися їх складати та читати. Адже, це своєрідна хімічна мова, не знаючи якої неможливо спілкуватися на уроках хімії. Що є буквами в цій мові? Так, дійсно, - символи хімічних елементів, які ми з вами вже розпочали вивчати, зверніть увагу на періодичні систему. Отже, існує своєрідна хімічна символіка. Сьогодні на уроці ми будемо працювати під девізом з якого зрозуміло, який вид роботи на уроці ми обираємо. Нагадаємо правила роботи в групах. ЗАВДАННЯ 1. Із слів, що має кожна група, складіть визначення хімічної формули. Хімічна формула речовини молекулярної будови є запис символів хімічних елементів, що входять, що складу речовини, із вказівкою кількості їх атомів у молекулі за допомогою індексів. Якщо необхідно вказати кількість молекул речовини, використовують коефіцієнт. Згадайте, будь ласка, з курсу природознавства, як ви записували формулу води. Яку ж інформацію про речовину несе хімічна формула? Як правильно прочитати формулу? ЗАВДАННЯ 2.( робота в парах) У речовин атомної і йонної будови молекул не існує, їх структурні частинки з'єднані одна з одною. Але у цих речовин можна виділити окремий фрагмент, що повторюється. Хімічні формули таких речовин становлять собою запис окремого фрагменту, що повторюється, - структурної, або формульної одиниці. Наприклад, залізо, як і всі метали, складаються з атомів, тому структурна одиниця цієї речовини є атом Феруму, отже, формула заліза - Fe, запис літери С означає атом Карбону простої речовини алмаз та графіт ( демонстрація кристалічної гратки алмазу). Отже, хімічною формулою речовини атомної будови є символ відповідного елемента. Кухонна сіль ( демонструється модель кристалічної гратки) – йонна сполука, складається з катіонів Натрію та аніонів Хлору, отже формула кухонної солі – NaCL. ІV.Узагальнення та закріплення знань. Завдання 3. ЗАВДАННЯ 4. «МОРСЬКИЙ БІЙ» Учень І групи називає координати хімічної формули, ІІ – читає формулу, характеризує якісний та кількісний склад, далі – навпаки і т. д. V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ VІ. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ Чи досягли ми результатів, яких очікували? Який у вас настрій на кінець уроку? Дайте відповідь за допомогою смайликів
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |