Головна » Хімія |
Мета уроку: створити умови для оцінки засвоєння учнями основних понять теми; Обладнання: мультимедійна дошка, картки з завданнями, хімічні лотки, мідь, спиртівки, сірники, індикаторні папірці, пробіркотримачі, сульфатна кислота. Тип уроку: систематизації і узагальнення знань Форма уроку: урок-гра Хід уроку I. Організаційний момент Добрий день, дорогі друзі! Щиро й радо вас вітаю, Щастя і добра бажаю. Я цим вітанням хочу нагадати Відому істину буття, Що рідна гімназія – То як рідна мати. – Її урок на все життя! II. Мотивація навчальної діяльності Діти, ми вивчили тему «Основні хімічні поняття» і сьогодні на уроці ми узагальнимо, систематизуємо, скоригуємо свої знання та вміння. Але спочатку давайте визначимо свій рівень підготовленості, свій настрій на роботу з допомогою кольорових пробірок. Червона – гарний настрій, упевненість у високому рівні знань. Синя – достатній рівень, є невпевненість в одержанні достатнього результату. Жовта – орієнтація на середній рівень. Підійдіть до дошки і закріпіть відповідну пробірку на рефлексивній галявині «Радості і успіху». Бачу, що деякі учні хвилюються, заспокойтесь, у вас все вийде. III. Повідомлення теми і мети уроку. Ми розпочинаємо урок-гру, під час якого відбудеться наша зустріч із королевою всіх природничих наук і промислового виробництва – Хімією. Об’єднаємося у групи. Хто любить «Тепло» - займіть відповідний стіл з цим написом, ті кому імпонує «Лагідність» - свій, хто любить «Щирість», підійдіть до цього, хто вважає, що «Чесність» - це найголовніше, визначиться зі своїм робочим місцем. IV. Відтворення і коригування знань 1. «Розминка» Народна мудрість стверджує, що «не існує не талановитих людей, а є ті, які…» спробуйте закінчити народну мудрість. Учні працюють у групах. Записують запропоновані варіанти. Вибирають ті, які, на їхню думку, більше підходять. Оголошують відповіді. Висновок: «Не існує не талановитих людей, а є ті, які займаються не своєю справою». Я маю надію, що справа, якою ми будемо займатися на уроці, вас зацікавить і ви проявите свої здібності та вміння. 2.Виконаємо вправу «Я тобі – ти мені». Учні по ланцюжку задають один одному питання. Починає вчитель. Що таке хімія? 3. «Елементарія» Учні за командою вчителя показують картки з відповідним хімічним елементом, що знаходяться на їхніх партах. 4. Інформація для роздумів «Впізнай мене» Учень виступає від імені відомої персони (Менделєєва) при цьому не називає його імені, але описує його вчинки, відкриття, міркування. Учень. Народився 27 січня (8 лютого) 1834 р. в Тобольську в сім'ї директора гімназії народних училищ Тобольської губернії Івана. Це була велика дружня культурна сім'я російського інтелігента. Мати походила з давньої культурної сибірської сім'ї. Вона була зразковою вихователькою своїх багатьох дітей. Він є останньою сімнадцятою дитиною в сім’ї. Дитинство та роки ранньої юності провів у селі, у здоровому трудовому оточенні, серед селян і заводських робітників. На все життя він зберіг набуту в дитинстві любов до праці, глибоку повагу до майстрів своєї справи, велику зацікавленість до фабрично-заводського виробництва й сільського господарства. Як найменший член сім'ї він рано навчився читати та писати і в семирічному віці підготувався до вступу в гімназію разом зі старшим братом Павлом. Однак через малу кількість років він був прийнятий у Тобольську гімназію з умовою, що залишиться на другий рік у першому класі. Йому було лише 15 років, коли він у 1849 році одержав атестат про закінчення гімназії. Треба було вирішити: що робити далі? Від знайомих гімназійних учителів мати знала, що, не дивлячись на посередні оцінки з деяких предметів, її син мав видатні, унікальні здібності. Вона вирішила вивести сина на широку життєву дорогу і насамперед дати йому вищу освіту. 9 серпня 1850 року конференція Головного педагогічного інституту в Петербурзі затвердила його у званні студента. З перших років навчання він змушений був думати про заробіток. У канікулярний час наймався в багаті сім'ї репетитором. На старших курсах педінституту він займався літературною працею, друкуючи в журналах різні дрібні нариси й огляди наукових досягнень. Учні пропонують свої варіанти відповідей. «Хімії в жодному разі навчитися неможливо, набачивши самої практики і не беручись за хімічні реакції». (Михайло Ломоносов) Давайте обговоримо висловлення вченого. Учні отримують завдання на картках (на вибір) і демонструють його за допомогою обладнання, що міститься в лотках з коментарями (фізичне або хімічне явище).
5. «Чорна скринька» Із благородних він металів, Про нього деякі деталі: На нього дивишся, а себе бачиш, Коли смієшся ти чи гірко плачеш, Шукаєш в ньому вроди і краси. Коди ж у воду трохи додаси – Цілющою просто вода стає, Людині сили і здоров’я додає. Проводиться відгадування речовини, що міститься в скриньці. (Дзеркало, срібло). 6. «Оратор» Учні демонструють свої здібності ораторства за 30 сек. за одержаними питаннями. Якщо не Менделєєв то хто? V. Заключна рефлексія вчителя і учнів Діти, сьогодні ми узагальнили і систематизували з вами свої знання з теми «Основні хімічні поняття». На мою думку, ми гарно впоралися із завданнями, ми чудово відпочили та пограли на уроці. А чи задоволені ви своєю працею сьогодні. Можливо потрібно замінити пробірку на галявині «Радості і успіху»? Зробіть це кому потрібно. Рефлексивна галявина стала яскравішою (світлішою). Отже, поставте кожен собі бал – відповідно до того кольору, який має пробірка. VI. Інструктаж Д/З Підготуватися до контрольної роботи
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |