Головна » Хімія |
Мета: Повторити і систематизувати знання учнів про атоми і молекули; навчити визначати число протонів, нейтронів, електронів. Розвивати вміння аналізувати, узагальнювати, працювати в групах. Виховувати активні позиції в навчанні. Обладнання: Періодична система хімічних елементів, роздатковий матеріал, дидактичний матеріал, числа (1-8) Тип уроку: Комбінований. Методи і прийоми: бесіда, групова, індивідуальна. Хід уроку І Організаційний момент. На кожному етапі уроку буде використаний комп’ютер ( Навчально – методичний комплекс 9клас) ІІ. Актуалізація опорних знань. Учні розподілені на групи. Кожна група отримує елемент та повинна дати характеристику згідно його розташування в періодичній системі хімічних елементів. (Na, K, CL, I, AL, O, Не) Дати відповіді на запитання: (усна робота з класом) Структура періодичної системи елементів. ІІІ Вивчення нового матеріалу. На дошці схематично зображений атом, учні повторюють його склад, та дають визначення атому. Атом – електронейтральна частинка, що складається з позитивно зарядженого ядра та негативно заряджених електронів. Хімічний елемент – вид атомів з однаковим
Англійським фізиком Е. Резерфордом 1909р. в результаті дослідів із розсіяння α- частинок на атомах було відкрито атомне ядро, а в 1920 був відкритий протон. Нейтрон відкритий в 1932р. Дж. Чедвіком. 1932 р. Д.Д. Іваненко та Є.М. Гапон запропонував протонно – нейтронну теорію будови атома. Протони й нейтрони мають загальну назву – нуклони. Загальне число протонів і нейтронів – нуклонне число. Протонне число (порядковий номер елемента) дорівнює величині заряду його ядра. Учні слухають матеріал з допомогою комп’ютера, порівнюють властивості протонів, нейтронів, електронів, дають відповідь на запитання: Доведіть, що в ядрі зосереджена практично вся маса атома. Визначення складу атомного ядра. +1p= порядковому номеру; -е= порядковому номеру; 0n= різниця нуклонного числа та порядкового номера N = A – Z N кількість нейтронів A нуклонне число (атомна маса) Z протонне число (порядковий номер) Приклад: Fе + 26 Мg + 12 +p= 26 +p= 12 -е= 26 -е= 12 0n= 30 0n= 12 IV. Закріплення вивченого матеріалу Усні завдання (комп’ютер ) V. Підсумки уроку Учні підводять підсумки самостійно VІ. Узагальнення та систематизація. Самостійна робота. Учні отримують таблиці та заповнюють самостійно. VІІ Д.з. § 23 вчити, ст.132 № 2-7
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |