Головна » Хімія |
Мета: сформувати поняття про валентність хімічних елементів; навчити визначати валентність елементів за формулами бінарних сполук; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між місцем знаходження елементів у Періодичній системі хімічних елементів та їх валентностями; виховувати любов до праці шляхом залучення всіх учнів до навчальної діяльності; формувати міжпредметні, комунікативні і здоров’язбережувальні компетентності. Форми роботи: бесіда, демонстрація, робота в групі. Обладнання та матеріали: Періодична система хімічних елементів Д.І.Менде лєєва, алгоритм визначення валентності в бінарних сполуках. Тип уроку: засвоєння нових знань. Хід уроку І. Організаційна частина ІІ. Актуалізація опорних знань Робота в парі Із наведеного переліку випишіть окремо формули простих і складних речовин: H2, Fe2O3, H2O, Al, BaCO3, Cl2, O2, CO2, Cu, H3PO4, NaCl, O3. Бесіда Які речовини називають простими? ІІІ. Мотивація навчальної діяльності Більше трьох сотень років тому вчені встановили, що атоми з'єднуються в молекули за допомогою особливих зв'язків, що мають назву хімічних. Спершу атоми уявляли у вигляді кульок, на поверхні яких є «гачки», за їх допомогою атоми поєднуються один з одним, як ланки одного ланцюга. Тільки на початку XX ст. була встановлена істинна природа хімічного зв'язку. ІV. Вивчення нового матеріалу Засновником вчення про валентність вважають німецького хіміка Фрідріха Августа Кекуле, який запропонував теорію валентності у 1857 році. Демонстрація кулестрижневих молекул води, сірководню, амоніаку, хлороводню, метану. Учні визначають кількість зв’язків, які утворює атом Гідрогену, визначають яку валентність виявляють атоми.
Валентність елементів можна визначати за допомогою Періодичної системи елементів. Номер групи, в якій міститься елемент показує максимальну валентність елемента. Майже всі елементи I, II, III груп ПС проявляють сталу валентність. Оксиген (VI група) виявляє тільки валентність II. Для позначення валентності використовують римські цифри. Із скількох елементів складається кожна із запропонованих вам складних речовин? Подвійний – той, що складається із двох частин, латинською мовою буде BINARIUS. Сполуки, які складаються із атомів двох елементів називаються БІНАРНИМИ сполуками. Алгоритм для визначення валентностей в бінарних сполуках Указуємо валентність елемента з відомою валентністю: II II I Fe2O3 CO2 CH4 2. Множимо число атомів цього елемента на його валентність: 3∙II=6 2∙II=4 4∙I=4 3. Ділимо отримане значення на число атомів іншого елемента: 6:2=III 4:1=IV 4:1=IV 4. Записуємо значення валентності над символом цього елемента: III II IV II IV I Fe2O3 CO2 CH4 V. Фізкультхвилинка VІ. Застосування набутих знань 1. Гра «Хрестики-нулики» Виграшний шлях: одновалентні метали. K2O Fe2O3 AI2O3 SO3 Na2O CO2 CO SiO2 Cu2O
Виграшний шлях: тривалентні метали. Сr2O3 Fe2O3 AI2O3 SO3 Na2O CO2 CO SiO2 Cu2O 2. Робота у групі. Визначення валентності хімічних елементів за формулами бінарних сполук. Cu2O, CuO, FeO, Fe2O3 3. Тестування
1. Виберіть символи елементів, які виявляють сталу валентність: а) О; б) Р; в) Mn; г) H; д) К. 2. Вкажіть в якому випадку валентність елементів визначена вірно: I II ІІ І а) Na2 O б) Na2 O 3. Визначіть відповідність елемента в сполуках з Оксигеном та його валентності: 1. CrO3 а) І 2. K2O б) ІІ 3. SO2 в) ІІІ 4. MgO г) ІV д) VI 4. Вкажіть сполуку у якій валентність елемента, сполученого з Оксигеном, найвища: а) Н2О; б) СаО; в) РbO2; г) CrO3; д) Br2O7 5. В якій із сполук валентність елемента, сполученого з Гідрогеном, найнижча: а) Н2О; б) NH3; в) НI; г) SiH4 VІІ. Рефлексія VІІІ. Підсумок уроку ІX. Домашнє завдання Опрацювати параграф підручника, виконати завдання у кінці параграфа.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |