Головна » Біологія |
Які думки навіяли Вам рядки з поезії української поетеси? Мотивація навчальної діяльності учнів. Чи знаєте діти Ви гриби? Звичайно білі, маслята, лисички. Ми із задоволенням збираємо їх в лісі, готуємо смачні страви української кухні. Насправді їх 100 тис., і вони дуже різні і шкідливі, корисні, їстівні та отруйні, дріжджові, що створюють пишний коровай та зелена пліснява, яка псує хліб, також гриби, що визивають хвороби рослин і тварин. А поряд з ними дуже потрібний пеніцил антибактеріальну дію якого виявив у 1929 р. А.Флемінг, виділив з нього речовину яку назвав – пеніциліном, антибіотик, який використовують для лікування. Якщо ми хочемо щоб гриби були для нас друзями, то ми повинні їх вивчати, знати, і ці знання використовувати у житті. Проголошується тема, мета уроку. Царство Гриби – 5 уроків, з них 2 лабораторні роботи. Тема уроку: загальна характеристика грибів. Мета уроку: вивчити гриби з метою пізнати і практично використовувати. Сьогодні ми працюємо у групах. Кожна група має назву, капітана. Капітан буде керувати вашою роботою, оцінювати. Використовуючи карту самоцінювання та взаємооцінювання. Очікування від уроку „Вправа наші очікування”(очікування записуються на човниках та прикріплюються на малюнок (річка з двома берегами – берег очікування, та берег звернень)). В кінці уроку учні переносять свої сподівання на берег – звернень. Завдання №1 „Розминка” Кожна група заздалегідь готувала вірші про гриби (представники зачитують вірші). Оцінювання роботи. Учениця готувала в дома цікаву інформацію про гриби (розказує її). Завдання №2 „Дослідницьке” – 7 хв. на виконання. Тож, що спільно між грибами, рослинами, тваринами? Чому їх відокремлено до Царства гриби? (за допомогою роздаткового матеріалу з’ясовуємо ці відмінності і спільні ознаки, заповнюють листок з відмінностями та спільними ознаками). Представники груп запитують по одній спільній рисі грибів і рослин, грибів і тварин. Спільні риси Гриби і рослини - необмежений ріст - до складу клітинної стінки входять целюлоза - наявність вакуолей із клітинним соком - розмножуються за допомогою спор - прикріплений спосіб життя Гриби і тварини - гетеротрофний тип живлення - відсутність пластид - до складу клітинної стінки входить хітин - в результаті обміну речовин утворюється сечовина - запас поживних речовин – глікоген Фізкульт хвилинка Слово вчителя. Будова гриба Наука про гриби – мікологія. Вегетативне тіло грибів – грибниця або міцелій, яка складається з ниток гіфів. Плодове тіло – ніжка, шапка. За будовою міцелія гриби поділяються на нижчі (одноклітинні) та вищі (багатоклітинні). Способи розмноження грибів Вегетативно Статево Нестатево За способом живлення гриби поділяються Сапротрофи Паразити Симбіотрофи Учні за допомогою словника стр.272, та стр.225 М.М.Мусієнко, а також роздаткового матеріалу шукають визначення термінів. З’ясуємо, що означають ці слова, користуючись роздатковим матеріалом. Чи збирали, діти, Ви гриби? Перевіримо!? Завдання №3. „Бабусина корзина” – 5 хв. на виконання. Кожна група отримує фото грибів, їм треба з’ясувати отруйні чи їстівні. Користуємося фото підручника М.М.Мусієнко стр.229-230 та додатковим матеріалом на столі. Складаємо пам’ятку міколога. Пам’ятку будемо використовувати при поході до лісу. Узагальнення „Грибна вікторина” 1. Наука про гриби. а)ботаніка; б)мікологія; в)паразитологія. 2. Яка частина гриба найстаріша? а)ніжка; б)шляпка; в)міцелій. 3. Багато грибів, товаришують з певними деревами. Знайдіть неправильну пару. а)білий-дуб; б)маслюк-сосна; в)краснюк-вільха; г)лисички-горішник. 4. У якій харчовій галузі використовують гриби? а)кондитерська; б)сироробна; в)олійна. 5. Який гриб занесений до Червоної книги? а)боровик; б)груздь; в)трюфель. 6. Який гриб називають „грибним щастям”? а)гриб-барон; б)гриб-ведмідь; в)гриб-кабан. Назвіть приклад ще більш тісної дружби, гриба і рослин. а)водорість; б)лишайник; в)мох. 8. Який гриб у несприятливих умовах як би замирає, а у теплі і волозі оживає? а)дріжджі; б)пеніцил; в)білий. 9. Що з цього є гриби? а)кориця; б)борошно; в)дріжджі. 10. Яку назву має найотрутнішій гриб? а)сироїжка; б)гадючка негарна; в)сироїжка. 11. Способи визначення отруйних грибів. а)срібна ложка; б)цибуля; в)сіль. 12. Які гриби можна вживати сирими? а)їстівні; б)умовно-їстівні; в)ніякі. Рефлексія „Наші очікування” Д/з &55 М.М.Мусієнко, друкований зошит урок 53.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |