Головна » Біологія

Розробка уроку «Царство Гриби»

Мета: перевірити і узагальнити знання учнів з теми «Царство Гриби», розвивати вміння застосовувати знання на практиці, навчати учнів логічно мислити, розвивати пам'ять, вміння працювати з програмою Power, виховувати любов до рідного краю та бережливе ставлення до природи, свого здоров'я.

Обладнання: матеріал «Їстівні та отруйні гриби», тести «Царство «Гриби», гонг, дерев'яний молоток, секундомір, ноутбук, проектор.

ХІД  УРОКУ

І. Організаційний момент.

      «Товаром» на уроці-аукціоні є знання учнів. «Товар» на аукціоні – це «лот», продавець – «купець». Ведучим на такому уроці є учитель. Учитель призначає чотири «купці», які готують лоти, «банкіра», який підраховує і записує результати аукціону. Аудиторія – учні класу, які утворюють два «акціонерні товариства» (АТ).

ІІ. Правила проведення гри.

На початку уроку вчитель оголошує відкриття аукціону (слайд 1,2), представляє «купців», «банкіра», «президентів АТ». Потім АТ представляють свої емблеми, девізи. Оцінку відповідей учнів дають купці. Вчитель дає по черзі слово «купцям» для представлення лотів (завдань).

ЛОТ №І. (слайд 3) Представляє перший «купець». Перевірка АТ на «платоспроможність», тобто підготовленість учнів з даної теми. Лот являє собою 10 запитань на які потрібно дати відповіді «так» або «ні». На відповіді «так» члени АТ піднімають руки, на відповіді «ні» - не піднімають. Підрахунки здійснюють «купці» і дані передають «банкіру».

Запитання

Гриби відрізняються від рослин тільки формою та кольором.
Серед грибів є одноклітинні та багатоклітинні організми.
Плодове тіло усіх грибів вживають у їжу.
Дріжджі – мікроскопічні гриби.
Грибниця гриба має назву міцелій.
Серед грибів є такі, що спричинюють хвороби людини.
Перший антибіотик виділили  з плісневого гриба пеніцилу.
Сажкові гриби вражають зернівки кукурудзи.
Лишайники бувають пластинчасті і трубчасті.
Гриби та лишайники можуть накопичувати радіоактивні елементи.

поетична сторінка «Віршики у кошику» (слайд 4,5)

ЛОТ №2. (слайд 6) Представляє другий «купець». Перевірка АТ на знання таксономічних одиниць по даній темі.

Визначити систематичне положення грибів (слайд 7-14)

Максимальна кількість балів  - 5.

Записати дані гриби у дві колонки: І – їстівні, ІІ – отруйні.

Один правильно визначений гриб – 1 бал.

ЛОТ №3. Представляє третій «купець». Перевірка знань учнів за допомогою тестів.

Одна правильна відповідь – 1 бал.

Тести

Плодові тіла шапкових грибів – це органи, в яких:

а) утворюються спори;

б) дозріває насіння.

Гриби можуть зростати:

а) тільки у воді;

б) тільки всередині іншого організму;

в) тільки у грунті;

г) у всіх перелічених вище умовах.

Плодові тіла грибів складаються з:

а) гіфів;

б) спор;

в) крохмалю;

г) білків.

Помідори гинуть через те, що їх вражають:

а) спори трутовика;

б) міцелій мухомора;

в) міцелій фітофтори;

г) гіфи мукора.

Мікориза – це:

а) симбіоз гриба і рослини;

б) захворювання рослин, спричинене паразитичним грибом;

в) симбіоз коренів квіткової рослини і гриба;

г) спосіб розмноження лишайників.

За способом живлення серед грибів є види:

а) автотрофи та гетеротрофи;

б) паразити й такі, що живляться органічними рештками;

в) лише такі, що живляться органічними рештками;

г) паразитичні та автотрофні.

Під час сходження тіста дріжджі масово розмножуються:

а) брунькуванням;

б) спороутворенням;

в) статевим способом.

«Відьмині кільця» - це:

а) захворювання рослин, спричинене паразитичним грибом;

б) групи  грибів, що  зростають і формі кілець;

в) життєва форма лишайників;

г) кільця на ніжках шапкових грибів.

9.  Пеніцил належить до грибів:

               а) іржастих;

               б) цвілевих;

      в) шапкових;

               г) борошнисторосяних.

          10.Завдяки життєдіяльності грибів:

        а) утворюється гумус у грунті;

б) стаються масові отруєння людей;

в) формується мікориза;

г) повітря насичується киснем.

перевірка тестів (слайд 15)

соціальна реклама (слайд 16) (https://www.youtube.com/watch?v=wqLC2czN2Iw)

ЛОТ №4 (слайд 17-21 ) Представляє вчитель.

Для емоційної розрядки й заміни виду діяльності заноситься «чорна скринька». Зачитується опис того, що знаходиться в скринці, а члени АТ повинні відгадати, хто перший відгадає, отримує 2 бали, решта – 0 балів. В «чорну скриньку» можна покласти їстівний або отруйний гриб, чи гриб трутовик

ЛОТ №5. (слайд 22 ) Представляє четвертий «покупець». Розшифрування

кросворда «Що ви знаєте про гриби?»

1.  Нитки грибниці. (Гіфи)

2.   Симбіоз міцелію гриба й коріння рослини. (Мікориза)

3.  Речовина, яка вбиває  або галь­мує ріст і розмноження хворо­ботворних

мікроорганізмів. (Ан­тибіотик)

4.  Гриб, який завдає шкоди дерев­ним рослинам. (Трутовик)

5.  Гриб, плодове тіло якого перебу­ває під землею. (Трюфель)

6.  Органічна речовина, яка входить до складу клітинної стінки гриба. (Хітин)

7.   Отруйний гриб із червоною шап­кою. (Мухомор)

8.  Білий гриб. (Боровик)

Загадки (https://www.youtube.com/watch?v=38F99gyl0s0)

ІІІ. Підсумок.

Ведучий (вчитель) оголошує, що всі «товари» продані, аукціон закривається «банкір» закінчує підрахунок балів і повідомляє результати аукціони. За активну участь у підготовці і проведення аукціону «купців» і «банкірів» оцінюють в 11-12 балів, членів АТ, яке зайняло І місце, оцінюють і 11 балів, за друге – 9 балів.

ІV. Завдання додому.

Повторити тему «Царство Гриби».

Вчитель біології Тужанівської ЗОШ І-ІІ ст. Мельник І.М.


Теги: Мельник І.М., гриби
Навчальний предмет: Біологія
Переглядів/завантажень: 1135/210


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar