Головна » Зарубіжна література |
Мета уроку: дати поняття про байку,алегорію, сатиру, мораль, розкрити характерні ознаки байки, презентувати найвідоміших байкарів; розвивати логічне мислення, розвивати творчі здібності; виховувати інтерес до байки та на їх прикладах – моральні якості людини. Обладнання: портрети байкарів Езопа, Івана Крилова, Г. Сковороди, Л. Глібова, ілюстрації до байок, схема « Ознаки байки», твори відомих байкарів. Тип уроку: вивчення нового матеріалу з елементами ЧПКМ. Форми роботи:
Епіграф: Здається, байка просто бреше, а справді - правду ясну чеше… Л. Глібов Хід уроку І. Організаційний момент. ІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Запис у зошити дати, теми, епіграфа. ІІІ. Робота по темі уроку: 1. Слово вчителя. Діти, чи замислювалися ви коли – небудь над тим, як багато значить слово в житті людини? Слово може приголубити, підняти настрій, розрадити, а може приголомшити і навіть убити. Може воно і прославити, і засудити, і висміяти. Все може слово… тож треба вміло ним користуватися. ( зачитування уривку байки Л.Глібова « Лисиця – жалібниця») Лукавий чоловік словами нас голубить, Неначе всіх і жаліє, і любить, Для правди, для добра живе Як по воді пливе. А ближче придивись ти – І видно, що виля хвостом: Помажу, мов медком, Солодше буде з'їсти.
- Від чого застерігає нас автор? Так, дійсно, бути уважним з ким спілкуєшся, яка це людина, не бути лицеміром. Сьогодні на уроці ми спробуємо зрозуміти силу слова саме в байці. Байка є одним із жанрів словесного мистецтва, до якого зверталися багато літераторів. Поряд з міфом вона була однією з перших форм літературного мислення. З'явившись у 8 столітті до наших днів в Давній Греції, байка знайшла своє втілення у творах представників різних країн: Давньої Греції, Риму, Франції, Італії, України, Росії. Розвиток байки у Давній Греції поклав початок розвиткові жанру байки у світовій літературі. Теорія літератури Байка – один із літературних жанрів сатиричного характеру, що заключає в собі алегоричний зміст і моральне повчання. Сатира – художній прийом у творах мистецтва, заснований на різкому висміюванні пороків, хиб, негативних явищ дійсності. Алегорія – художній прийом, завдяки якому людські вади, характери, риси переносяться на тварин. Мораль – система поглядів й уявлень, норм і оцінок, що регулюють поведінку людей. Мораль у байці – повчальний висновок у байці - Побудова байки ( слайд № 4 )
Байка складається з двох частин: оповідної та моралі. Мораль байки може знаходитися на початку і в кінці твору. Персонажами є звірі, рослини, люди, предмети,птахи. - Робота над схемою « Ознаки байки» ( слайд № 5)
Рубрика « Що ми знаємо про байкарів» ( учні готували короткі повідомлення про байкарів: Федра, Лафонтена, Глібова, Езопа та разом з тим про « езопову мову»). Презентація портретів байкарів ( слайд №6) ( демонстрація під час рубрики « Що ми знаємо про байкарів).
- Читання байок та короткий аналіз змісту творів. План аналізу байок: ( слайд №7) 1. Автор байки. 2. Назва твору. 3. Герої байки. 4. Тема твору ( про що байка розповідає). 5. Ідея твору ( головна думка) 6. Мораль ( місце у байці).
- Робота із ілюстраціями до байок. ( слайди № 8)
- Робота над епіграфом до уроку.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
Виконати завдання. 1. Порівняти побудову байок Федра, Езопа, Лафонтена, Глібова у формі « Прямокутники Вена» ( слайд № 10)
слайди № 11– 12 перевірка
2. Скласти сенкан до теми « Хлібороб» ( байка « Хліборобові діти» Езопа)
Питання до учнів: 1. Що таке байка? 2. Назвіть байкарів світу. 3. Яка побудова байок?
- Оцінювання учнів V. Домашнє завдання Вивчити байку Езопа ( на вибір учнів); Творче завдання: Намалювати ілюстрації до байок ( твір і автор на вибір учнів)
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |