Головна » Всесвітня історія |
Мета: розкрити причини Великих географічних відкриттів, надати їх загальну характеристику; прослідкувати, як Великі географічні відкриття впливали на світовий економічний розвиток; вдосконалювати навички учнів у встановленні причинно-наслідкових зв’язків; формувати вміння працювати з різними джерелами історичної інформації; стимулювати в учнів пошукову діяльність, мобілізацію знань, самостійність мислення. Тип уроку: засвоєння нових знань. Метод уроку: інтерактивний з елементами захисту учнівських проектів Обладнання: комп'ютери, проектор, карта. Хід уроку. І. Організація учнів на навчальну діяльність. Вступне слово вчителя Вітання учнів і побажання досягти вершини пізнання на уроці. ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. За методом «Мікрофон» учні дають відповіді на питання 1. Що вам відомо про Великі географічні відкриття з курсу «географія»? 2. Кого з Великих мореплавців ви пам’ятаєте? ІІІ. Мотивація навчальної діяльності Сьогодні на уроці ми починаємо вивчати нову тему Слайд 1 «Великі географічні відкриття», дізнаємося про основний перебіг Великих географічних відкриттів і подорожей ХV – ХVІ століття. Зокрема більш детально зупинимося на відкритті Америки. Слайд 2 ІV. Вивчення нового матеріалу Після уроку ви зможете… Слайд 3 Але, спочатку, давайте ознайомимось, що таке Великі географічні відкриття? Великі географічні відкриття – це період в історії людства, що розпочався у другій половині XV століття і тривав до середини XVІІ століття, коли європейцями були відкриті невідомі раніше моря, океани, материки, здійснені кругосвітні подорожі, що докорінно змінило уявлення людини про Землю. (Словникова робота у зошиті) Слайд 4 Вчитель: Великі держави, що виникли в Європі, почали виявляти інтерес до освоєння нових територій. Після арабських, монгольських і турецьких завоювань контроль над прибутковою торгівлею прянощами, китайським шовком і фарфором опинився в руках арабських купців. Сухопутний шлях, відкритий російським мандрівником Афанасієм Нікітіним, був надто довгим і небезпечним. У країнах Європи намагалися знайти нові шляхи до Індії. Тим паче, як зазначав великий венеціанський мандрівник ХІІІ ст. Марко Поло: Слайд 5 Тож, які, на вашу думку, були причини і передумови Великих географічних відкриттів. За допомогою методу «Мозковий штурм» учні дають свої варіанти відповідей. Слайд 6 Вчитель підбиває підсумок роботи, результати записуються у зошит. Слайд 7 А зараз дізнаємося про основний перебіг Великих географічних відкриттів і подорожей ХV – ХVІ століття працюючи з картами та ілюстраціями. Слайди 8-17 Отже, давайте, спробуємо визначити які наслідки мали Великі географічні відкриття для світу загалом. Слайд 18 І для населення Америки зокрема. Слайд 19 А зараз, учні, яким були дані випереджаючі завдання, захистять власні творчі проекти за напрямами (розподіл відбувався за вибором учнів): 1 учень: «Позитивні наслідки Великих географічних відкриттів для населення Америки» 2 учень: «Негативні наслідки Великих географічних відкриттів для населення Америки» Проект 1: «Позитивні наслідки Великих географічних відкриттів для населення Америки» Слайди 1-6 Проект 2: «Негативні наслідки Великих географічних відкриттів для населення Америки» Слайди 1-10 V. Закріплення знань учнів. І. «Третій зайвий» - учні називають зайве слово у запропонованих і чому. 1. Колумб. 1. Бербери. 1. Іспанія 2. Кабот. 2. Ацтеки. 2. Португалія. 3. Васко да Гама. 3. Майя. 3. Франція. ІІ. «Слідами великих мореплавців» - показати на карті подорожі Колумба, Васко да Гами, Магеллана. VІ. Підсумки уроку. Великі географічні відкриття ознаменували нову еру в географічному дослідженні Землі. Після них були стерті "білі плями" на географічній карті Землі. VІІ. Д/З. §1. А) презентувати творчий проект дослідивши наслідки Великих географічних відкриттів для світу; Б) виготовити макет карти до подорожей одного із морепплавців.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |