Головна » Географія |
Методична мета уроку: розширення кругозору учнів, розвивати навички роботи з різними видами географічних та історичних карт, на прикладах історико-географічних подій сприяти вихованню патріотизму та гуманного ставлення до оточуючих. Тип уроку: урок узагальнення Обладнання: фізична карта світу, атласи, контурні карти, мультимедійна установка, підручник, історичний атлас, документи, роздавальний матеріал, портрети великих мореплавців. Додаткові джерела інформації: 1. Сабатіні Р. Христофор Колумб; 2. Травінській В. Зірка мореплавця (Магеллан); 3. Цвейг С. Подвиг Магеллана; 4. Цвейг С. Амеріго Веспуччі. Очікувані результати Після уроку учні зможуть: • називати держави-учасниці Великих географічних відкриттів; • називати причини Великих географічних відкриттів; • давати характеристику діяльності Х. Колумба, В. да Гама; Ф. Магеллана; • показувати на карті основні європейські держави й народи, основні географічні відкриття та напрямки подорожей європейців, нові торгові шляхи, доколумбові цивілізації Америки. • порівнювати картину світу, життя людей, технічні винаходи Середньовіччя та раннього Нового часу. Основні дати та події: • 12 жовтня 1492 р. — відкриття Америки Христофором Колумбом. • 1498 р. — відкриття морського шляху до Індії Васко да Гамою. • 1519–1522 рр. — перше навколосвітнє плавання Фернандо Магеллана. Підготовка до уроку: робота в творчих групах за методом проектів ХІД УРОКУ I. Організаційний момент. Вчитель: Добрий день діти! Урок сьогодні незвичайний Загадковий і далекосяжний Ми вирушаємо до минулих днів В епоху Великих географічних відкриттів Тема нашого уроку: «Епоха Великих географічних відкриттів та її наслідки». Щоб наш урок плідним прошу, діти, Вашої допомоги для постановки мети уроку. (Учні при підготовці проекту опрацювали і визначили мету уроку, записали її на листочки). Діти по черзі озвучують мету уроку. II. Постановка мети уроку: Розглянути причини і наслідки Великих географічних відкриттів. Учні закріпляють листочки з метою до повітряної кульки. Вчитель: (відпускає кульку), подорожуємо! III. Захист проектів. Слово надається групі географів. Додаток (Презентація «Географи»). Вчитель: відкриття Колумба – найважливіша подія доби Великих географічних відкриттів. Вона мала далекосяжні географічні наслідки. Це була зустріч двох світів – Старого і Нового. З 1492 р. дві півкулі, дві половини Землі стали цілим. Відтоді почалося взаємопізнання і взаємообмін між усіма народами планети. Зустріч двох світів внесла зміни у побут і звички, європейці запозичили в індіанців і навчились вирощувати чимало сільськогосподарських рослин. Слово надається групі біологів. Додаток (Презентація «Біологи»). Вчитель: Діти! Географію можна вивчати в класі, в музеї, на екскурсії, а можна і в магазині. Як говорив Платон «Гра – це дарунок богів», тож пограємось! Учням пропонується, для закріплення навчального матеріалу, розділити предмети на столі на три континенти, звідки їх було завезено (На столі: таблиці «Європа», «Азія», «Африка» та продукти, а саме шоколад, картопля, томати, огірки, кава, морозиво, апельсин, лимон, спеції, та предмети: ікебана, шовк, аромопалечки, паперові гроші, скульптурка рабів, інше). Вчитель: Діти! Що то за дива! Хтось приніс для нас листа та ще й бандерольку. Зачитуються листи з проблемними питаннями з теми та відгадки на питання знаходять в бандеролі (дітям пропонується дати відповіді на 5-7 питань з загадкових конвертів) Вчитель: Треба трішки відпочити фізкультхвилинку на урок нам запросити (група фізичної культури показує вправи, всі повторюють, 3 хв.) 1.Щось не хочеться сидіти, Ми писали, ми трудились, Виступ групи екологів, наведення прикладів історичного та сучасного впливу людини на зміни навколишнього середовища. Постанова вистави (група «Театрали»). ІV. Закріплення знань учнів
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |