Головна » Всесвітня історія |
Мета: Охарактеризувати процес розвитку Італії у повоєнні роки. Розкрити основні тенденції економічного, політичного, соціального розвитку. Показати основні проблеми, що стояли перед країною, і шляхи їх подолання. Навчити використовувати набуті знання для аналізу конкретно-історичного матеріалу. Виховувати учнів у дусі демократизму. Тип уроку: комбінований. Обладнання: підручник, презентація, картки, таблицi Основні поняття і терміни: «економічне диво», мафія, терор, Червоні бригади, корупція, операція «Чисті руки». Основні дати: 8 червня 1946 р.- проголошення республіки 1946-1996-період існування Першої республіки 1 січня 1948 р.- прийняття конституції 1949 р.- вступ до НАТО 1957 р.- вступ до ЄЕС Листопад 1969 р.- загальний страйк 1978 р.- убивство Альдо Моро 1986 р.- найбільший судовий процес над мафією 1992 р.- початок операції «Чисті руки» 1993 р.- референдум щодо виборчої системи. Пiсля цього уроку учень/учениця зможуть: - Показувати на карті територію провідних європейських держав -Визначати сутність італійського “економічного дива” -Аналізувати внутрішню та зовнішню політику Iталii наприкінці ХХ – поч. ХХІ ст. Інтеграційні процеси в Iталii та участі в них України -Характеризувати діяльность одного з провідних західноєвропейських політиків - С.Берлусконі. -Тлумачити та застосовути поняття і терміни: план Маршалла, економічне диво, соціальне ринкове господарство, мафія, радикалізм, ЄC. Актуалізація опорних знань: Скажiть, будь ласка, з чого ми починаемо вивчення пiслявоенноi iсторii кожноii европейськоi краiни? Вiдповiдi учнів: з основних тенденцій економічного, політичного, соціального розвитку. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів: Якi ассоцiацii, виникають у вас, коли ви чуете слово «Iталiя»? ( показую картинки) -Cлайд 1,Додаток 1 Сьогоднi на уроцi ми з вами i зясуемо, як iталiйцi цього досягли. План уроку – Cлайд2 1.Повалення монархії. Прийняття конституції 1947 р. 2.А. де Гаспері. Італійське «економічне диво». 3.Політичний розвиток Італії в 1970 р.р.- на початку 21 століття. 4.Сучаснi політичні i економiчнi змiни в Iталii. 5.Украiна i Iталiя Розповідь учителя. Слайд3 Італія була однією з ініціатором Другої світової війни, але вона вийшла з неї інакше, ніж Німеччина. Як це сталося? Учнi.Ще в 1943 р. Б. Муссоліні було скинуто, а новий уряд оголосив війну Німеччині. У відповідь на це Німеччина окупувала північну частину країни і відновила владу Б.Муссоліні. Вчитель Iталiя внаслiдок Другоi світової вiйни втратила третину нацiонального богатства.П,ята частина промислових пiдприемств,60% шосейних дорiг i 40% залiзниць зруйнованi, постраждало богато мiст, iнфляцiя Важливим питанням післявоєнного устрою Італії стало вирішення долі монархії. Король Віктор-Еммануїл ІІІ дискредитував себе співробітництвом з фашистами в роки війни, підірвав авторитет монархії. У таких умовах ліві партії виступили з вимогою замінити монархію республікою. Тому основними завданнями для післявоєнної Італії були: в економіці-відновлення, у політиці встановлення демократії. 2 червня 1946 р. відбувся референдум з питання збереження монархії. На виборах більшість голосів отримали ХДП, ІСП, ІКП. Вони й склали уряд нової держави. У грудні 1947 р. прийнято було конституцію.Вiдповiдно до конституцii Iталii (схема влади) (Слайд 4,5) II. Iталiйське экономiчне диво (Слайд 6,7,8,9) – додаток 1,2,3. Робота в групах – учні працюють з підручником, самостійно зробленими контурнами картами і фото-прикладами промисловості,прикріплюють іх згідно з інформацією і порівнюють з картами призентаціі ( додаток 1)єкономичний розвиток пiвнiчно-західноі Iталіі 2)єкономичний розвиток пiвнiчно-схшдноі Центральноi Iталii 3) єкономичний розвиток пiвдня 4) роблять висновок, щодо «італійського єкономичного дива» Результати: Зростання промислового виробництва втричі 1950 – 1963 рр. Перетворення на високорозвинену індустріальну державу. Збереження диспропорції у розвитку півдня і півночі (Слайд 10) Розповiдь про мафiю (додаток ), краще, щоб хтось з дітей зробив повідомлення III. (Слайд 11, 12) Політичний курс ХДП і її лідера де Гаспері характеризувався як «центризм», тобто Балансування, збереження рівноваги між лівими і правими. Підсумком такого курсу були коливання між консерватизмом і соціальними вчинками. У результаті в ці роки так і не були проведені суттєві реформи. У 60-і рр.. ХДП змогла налагодити співпрацю з комуністами і соціалістами, що отримало назву політики «лівого центру». Але така співпраця викликала невдоволення з боку вкрай лівих - «червоних», і вкрай правих - неофашистів. Навесні 1969 р. вкрай праві почали підготовку до державного перевороту. Були утворені так звані «червоні бригади», які провели серію актів масового терору. Зростання напруженості в країні, викликаноi розгулом злочинності, свідчило про те, що італійське суспільство перебуває в глибокій моральній та політичній кризі. У 1975 р. ІКП запропонувала політику «історичного компромісу» - єдності дій комуністів, соціалістів і католиків, тобто, пкомуністичної ідеї у всьому світі. У 1991 р. на базі більшої частини ІКП виникла нова організація - «Демократична партія лівих сил». о суті, національної єдності. Це знайшло підтримку серед населення. У 1978 р. була створена парламентська коаліція за участю комуністів, на яку спирався уряд. Але на початку 80-х рр.. ІКП повернулася до політики протистояння ХДП і втратила значну частину свого впливу. Після того, як учні вислухали розповідь вчителя про ці подіі і подивились в презентаціі схему, заповнюють хронологічний ланцюжок подiй ( у кожного на парті розпечатка) IV( Слайд 13,14)« Уперед Iталiя» i уряд С.Берлусконi. (розповідь про одіозну фігуру цього видатного італійського політика) Сучасна Італія – це процвітаюча європейська країна, яка щорік залучає мільйони туристів. Участь Італії в європейських інтеграційних процесах є одним з найважливіших факторів її економічного розвитку. Італія – один з найголовніших членів Європейського Союзу (ЄС), країна, яка виступила ініціатором його створення. Але загроза розколу єврозони та самого ЄС стоїть на порядку денному всіх країн Євросоюзу, який перебувае зараз у кризi. (слайд 14,15) V. Украiна і Iталiя (Слайд15) Італія визнала незалежність України 28 грудня 1991 р. і вже у березні 1992 р. було відкрито її посольство в Києві.. Двосторонні стосунки між Києвом і Римом обидвi краiни оцінюють позитивно: товарообіг між Україною й Італією перевищив 10 млн доларів США, на українській території зареєстровано 252 підприємства з прямими італійськими інвестиціями. Але проблема трудової міграції з України до Італії є однією з найсуттєвіших, яка спричиняе непорозуміння між Києвом і Римом. Ви чули і бачили про це по телебаченню, багато наших городян працюють там, їздять туди відпочивати. Згідно з цім і тим, що ви почули на цьому уроці напишить лісти: - як заробітчани, - туристи,- підприємці та ті, хто вийшли заміж за італійців. Учнi пишуть і читають листи з Iталii (звучить пiсня Т.Кутуньо “Iталієць» додаток 4 ) Висновок: Чи з,ясували ми з вами тенденцii економічного, політичного, соціального розвитку Iталii на цей час? Відповіді учнів за допомогою учителя: У другій половині ХХ ст. Італія пройшла складний шлях подолання фашистського минулого. Завдяки наполегливості політичної еліти Італія стала однією з провідних країн Західної Європи, членом «великої сімки». У 1950 – 1960-ті рр. у розвитку економіки країни спостерігалося стрімке піднесення. Найбільш складною проблемою для країни була корупція – вагомий чинник політичного життя, що сприяла процвітанню організованої злочинності (мафії). 1990-ті рр. стали періодом розгортання широкомасштабної боротьби з корупцією. Відбулися кардинальні зміни і в політичному житті країни, що дало підстави вважати, що в Італії встановилася Друга республіка (початок 1990-х рр.). Релаксацiя: А зараз подивимось ролик, який був знятий до видатноi дати в iсторii Iталii, до якоi? (видео до 150-рiччя об,еднання Iталii)-додаток 5 Д/з &14. Вчити, підготувати повідомлення про сучасну Італію.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |