Головна » Всесвітня історія |
Мета: Визначити суть тоталітаризму охарактеризувати ознаки тоталітарнихрежимів. Схарактеризувати внутрішню політику фашистів в Італії та нацистів в Німеччині, наголосивши на його расистському, антисемітському характері, формувати вміння аналізувати, узагальнувати, систематизувати історичний матеріал, порівнювати й робити висновки. Формувати пріоритет ідей загальнолюдських цінностей, формувати пріорітет ідей загальнолюдських цінностей, виховувати в учнів несприйняття ідеологій фашизму. Епіграф: “ Все для держави, нічого поза державою і нічого проти держави ” На дошці: 1.Тоталітаризм – відкрито антидемократичний режим що базується на однопартійній системі, всезагальним проникненням держави в економіку, культуру, суспільне й особисте життя. 2. Нацизм – це реакційна течія, в основі якої лежить ідея національної винятковості, національної переваги «арійської раси» і знищення або поневолення «неповноцінних» рас, яка спирається на пряме насильство в суспільстві. 3. Фашизм – це реакційна політична течія, форма тоталітаризму, терористична диктатура, що відкрито знищує демократичні права і свободи та спирається на пряме насильство. 4. Диктатура – необмежена влада у державі окремої особи, групи осіб, верстви, суспільного класу.Диктатура спирається на репресії та терор. Хід уроку 1. Вступне слово учителя. Початок 20-го століття приніс людям чимало страждань і розчарування, економічні кризи, жорстокі повстання та революції і нарешті світова війна. Демократія, на яку покладалося стільки надій, не спромоглася захистити народи від небаченних руйнувань і багатомільйонних жертв. Тому саме в демократії звичайні люди вбачали корінь зла і схилялися до думки що лише сильна влада може забезпечити їм спокійне й сите життя. Найбільш такі погляди були поширені у країнах які або програли війну (Німеччина, Росія), абож не отримали від перемоги в ній того, на цю, на їхню думку вони заслуговували (Італія). І поки політики розробляли рецепти повного облаштування світу і пропонували їх народам, владу захоплювали ті, хто давав прості і зрозумілі моделі відповіді та обіцяли заманливі перспективи. З того часу й виросла небачена дотоді протилежність демократії - тоталітаризм. На дошці Ознаки тоталітарних режимів. 2. Актуалізація опорних знань Учитель Діти давайте згадаємо головні ознаки тоталітаризму. Діти однопартійна диктатура (придушення політичних опонентів,заборона всіх партій) 3. Оголошення завдань уроку. Учитель Ми щойно розглянули ознаки тоталітарних режимів і до кінця уроку спробуємо довести, що режими, які встановилися в 20-х роках в Італії та в 30-х роках в Німеччині були дійсно тоталітарними. А разом з тим знайти спільне і відмінне в існуванні цих режимів. 4. Робота над новим матеріалом До вашої уваги пропонується таблиця, над якою ми будемо працювати напротязі всього уроку і заповнивши яку, ми зможемо виконати поставлене перед нами завдання. І св. Війна розорила і послабила країни, а післявоєнні договори поставили їх у принизливе становище Інтереси Італії не були враховані при перерозподілі світу на Паризькій конференції. - територія була зменшина; - велика сумма репарацій; - несправедливі умови Версальського договору. Рік створення фашистських партій. 1919 р. 1919 р. Лідери фашистських партій(звання). Б.Мусоліні ,,дуче” – вождь, наділений надзвичайними повноваженнями. А. Гітлер ,,фюрер” – лідер (конституція ліквідована, Гітлер- рейхсканцлер і голова нацистської партії) Дата приходу до влади 30 жовтня 1922р. 30 січня 1933р. Програмні положення партій - встановлення республіки; -запровадження Законодавчих зборів; -передача землі селянам; -боротьба проти буржуазії; -підвищення заробітної плати; -створення народної міліції; -ліквідація банків і бірж; -відродження Великої Італії та інше. Програма з 25 вимог -об єднання німців у Велику Німеччину; -боротьба за нові території; -анулювання Версальського договору; -розділити прибутки промисловців; -вдосконалення пенсійної системи; -закон про конфіскацію власності без компенсації і т. д. Внутрішнє політичне становище Єдина офіційна ідеологія, однопартійна система, заборона опозиційних партій Культ особи вождя. Фашизація країни. Втілення расової теорії. Економічна політика Корпоративна система ( 22 корпорації ) ( повідомлення учнів ) Генеральна рада німецького господарства (7 галузей ). Одержавлення сільського господарства. ( повідомлення учнів ) Методи здійснення внутрішньої політики - фашистська міліція; -таємна поліція ( тотальне шпигунство, провокації, терор ); -засновано надзвичайний трибунал, який ввів смертну кару. Каральні функції здійснювали: СС- охоронні загони; Расова теорія.Терор і насильство. Політика щодо сім ї та молоді Жінка – вдома. Багато дітей.Розвиток спорту (стадіони,палаци спорту). Заснування Італійської академії. П’ять молодіжних організацій. Школи(програма з історії). Заохочування народжуваності. «Хрест Матері» ІІІ ступенів. Кредити молодим подружжям. Молодіжні організації «Гітлер – югенд». Школи. Стосунки з церквою Лютеранський пакт (1929р). (Партія «Католицька дія») Ватикан - статус самостійної держави. Угода з німецькою католицькою церквою про співпрацю. Підтримка і офіційної протестантської церкви (автаназія, стерилізація) Невдоволені священники піддавалися репресіям. 5. Підсумки уроку Учитель. Складається враження, що між цими країнами є дуже багато спільного, а чи є те, що відрізняє ці країни? Учні Італія- мафія. Німеччина – расова теорія. Учитель І нарешті повертаємося до нашого завдання, до ознак тоталітарних режимів і давайте зробимо висновок. Учні роблять висновок Учитель А зараз до вашої уваги комп ютерні презентації з данної теми, зроблені учнями 11-х класів, які можна використовувати для висвітлення будь- якого питання з данної теми. Демонстрація комп’ютерних презентацій 6. Домашнє завдання Поміркуйте, будь-ласка, вдома над таким питанням – чи є на вашу думку у фашизма позитивні риси? Якщо так, то які? або прийнято вважати, що історичний розвиток будь-якої країни відбувається за певними законами і що будь- яка історична постать є також елементом такої закономірності і зовсім не впливає на історичний розвиток тієї чи іншої країни. Хотілося б почути вашу думку з цього приводу. 7. Виставлення оцінок за роботу на уроці.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |