Головна » Всесвітня історія |
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми; формувати вміння порівнювати, критично мислити, аналізувати, висловлювати власну точку зору з приводу тих чи інших подій; виховувати в учнів повагу до історії інших народів. Тип уроку: узагальнення та систематизація знань з елементами інтерактивної методики. Обладнання: карта «Стародавня Греція» І. Організація класу. ІІ. Вступне слово вчителя. Повідомлення теми, мети уроку. До минулого стався з вдячністю, До сьогочасного – діяльно, До майбутнього – відповідально. І конкурс. Загадкова мапа. 2 учня отримують завдання для роботи з картою. Завдання І. Покажи цей географічний об'єкт на карті та назви імена або дати, пов'язаних з ними. 1 учень. Магафонська рівнина 2 учень. Троя 1 учень. Пелопонес 2 учень. Гор. Олімп Розташуй, з Півночі на Південь 1 учень. Афіни, + Спарта, Дельфи, Фіви. (Дельфи – Фіви - Афіни – Спарта) 2 учень. Розташуй зі Сходу на Захід 1 учень. Критське море, Іонічне море, Егейське море (Егейське море – Критьське море – Іонічне море) 2 учень. Назви і покажи, в якій частині світу знаходиться Греція, який півострів займає? 1 учень. Покажи на які частини поділила природа Грецію? Завдання ІІ «Четвертий зайвий» Визнач зайвий об'єкт і покажи його на карті. 2 учень = Острів Коріт, ос. Евбея, місто Кносс, Середземне море. (Зайвий о.Евбея) 1 учень. Гора Олімп, місто Фіви, Північна Греція, Південна Греція. (Зайва Південна Греція) Робота в парах Завдання Розгадай історичний кросворд Команда «Спартанці» Міста утворені переселеннями з інших країн (колонії) Команда «Елліни» 1. Назва південної частини Греції (Пелопонес) 2. Місто – держава це … (Поліс) 3. Видатний політичний діяч Афін (Перікл) 4. Народ в Греції (Демос) 5. Грецький бойовий порядок у вигляді шеренг важкої піхоти (Фаланга) 6. Ринкова площа в Афінах (Агора) 7. Назва народних зборів у Спарті (Апелла) 8. Син Дедала (Ікар) 9. Автор «Ілліади» і «Одіссеї» (Гомер) Завдання Чи знаєш ти історичні дати 776 р. до н.є. ХІ – ІХ ст.. до н.є. 594 до н.є. 431р. – 404р. до н.є. Завдання Працюємо в групах «Конкурс ораторів» Колиб ви побували в Афінах чи Спарті, яких людей могли б зустріти, що вас могло б здивувати, захопити в їхній поведінці, а що могло б розчарувати? Що ще цікавого ви могли б побачити? В конкурсі приймають участь по 3 учня від команди. Завдання Знайди помилку в тексті» Греція – сувора гірська країна. Але зустрічаються рис та родючі долини, де трудолюбиві елліни вирощують рис та пшеницю. Найбільша з них – Фермопільська. Елліни не тільки хороші землероби, але й чудові ремісники. На весь світ відомі їх чорнолакові вази. Серед багатьох занять греків деякі не можуть не дивувати. Я бачив, як афіняни вирощують сов, що приносять їм немалий прибуток, недаремно цей птах зображений на їхній монеті. Люблена тварина греків – корова. На ї честь усі коровим вважають священними, їм дозволяють вільно пастись у будь-якому місці Афін. Скільки помилок у тексті? Бліц – турнір Перемагає команда, що дасть більше відповідей. Кого з відомих грецьких мудреців ви знаєте? (Солон, Фвалес, Арістотель, Сократ) Яку назву отримав період правління Перікла? Перевірка завдання «Конкурс ораторів» Конкурс «Самий розумний» Кому належать ці мудрі думки греків «Корінь його гіркий, а плід солодкий» «Коли вчишся, не оглядайся на того, хто відстав» Арістотель «З людьми поводься так, щоб не друзів робити ворогами, а ворогів друзями» Піфагор У греків популярною була мудрість, яка перебуває в становленні – загадка. Розгадайте грецькі загадки. 1. Я чорне дитя виблискуючого батька, птах без крил, я піднімаюсь до небес, ледве народившись, я розсікаюсь у повітрі. (Дим) 2. Коли ти дивишся. Я також дивлюсь на тебе, але не бачу, бо у мене немає очей. (Дзеркало) 3. Не говори нічого – і ти висловиш моє ім'я; але якщо ти назвеш мене, вимовляючи моє ім'я, о чудо! Ти назвеш мене. (Мовчанка) Завдання «Лаконічно поясни крилаті вирази» Нитка Аріадни (Путівник) Завдання «Інтернаціональне прислів'я» Учні підбирають українські відповідники до грецьких прислів'їв і пояснюють, що вони означають. Грецьке «Не співай переможну пісню передчасно!» «Без праці не буде хліба в роті!» Хто ці історичні діячі? Фідій з Афін (скульптор, архітектор) Есхіл (автор трагедій) Мірон з Еле (скульптор) Софокл з Афін (автор трагедій «Антігона») П'єр Кубертен Генріх Шліман Домашнє завдання У вигляді есе, малюнків, кросвордів поділіться вашими враженнями про найбільш цікаві епізоди нашого уроку. Підсумок уроку Оцінювання рівня знань учнів
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |