Мета: ознайомити учнів з короткими відомостями про письменника-земляка Івана Микитенка; на прикладі розділів його повісті «Дитинство Гавриїла Кириченка» розкрити бачення теми геройства у творі очима дитини-підлітка; розвивати вміння аналізувати вчинки
Мета: шляхом узагальнення та систематизації знань, які були отримані на попередніх уроках, дослідити особливості тематики жіночої долі на прикладі поем «Катерина», «Наймичка», «Марія» у творчості Т.Г.Шевченка, охарактеризувати в порівнянні образи героїнь поем
Мета: дослідити погляди Лесі Українки на призначення поета і поезії у суспільстві, а також, як дана проблема реалізується у творчості поетеси; застосовуючи проблемно-тематичний метод, проаналізувати поему „Давня казка”; дослідити особливості мови твору
Мета: продовжити знайомити школярів з письменниками рідного краю, зокрема з життям і творчим доробком відомої смілянської письменниці Н. І. Матюшенко-Гребенюк; розвивати культуру зв’язного мовлення, читацький кругозір, навички дослідження та аналізу прозового твору
Мета:
розвиваюча: розвивати спостережливість, уяву, пам’ять, логічне мислення; сприяти формуванню соціальної компетентності;
навчальна: узагальнити досвід поколінь через літературні твори та долі їх героїв щодо пошуків себе, свого Я
Мета уроку: у формі диспуту розглянути морально-етичну проблему: в чому сенс людського буття. Виховувати людяність, пошану до національних святинь, збудити громадянську активність
Мета: розкрити суть шкільної освіти за часів буржуазно - поміщицької системи; показати нестерпне становище сільського вчительства в ХІХ столітті; звернути увагу читача на повну залежність учителя та учнів від інспекторів-невігласів
МЕТА: Виробляти в учнів навики писемноі мови. Вчити правильно і обдумано висловлювати свої думки, судження, робити висновки, відстоювати їх. Ви - ховувати почуття добропорядності, чемності, вірності, чесності
Мета: розкрити ще одну грань таланту М. Коцюбинського як майстра романтичної повісті - притчі, удосконалювати вміння й навички аналізувати прозовий епічний твір, сприяти виробленню в учнів власного погляду на різноманітні явища життя
Мета: допомогти учням глибше усвідомити особливості драматичного твору, його ідейно-художній зміст, проблеми; розвивати навички виразного читання драматичного твору, його переказу, інсценування уривків твору, характеристики героїв