Головна » Хімія

Узагальнення й систематизація знань із теми «Основні класи неорганічних сполук»

Цілі уроку:

узагальнити, систематизувати й скоригувати знання учнів з теми «Основні класи неорганічних сполук»; з’ясувати рівень засвоєння знань, умінь і навичок про класи неорганічних сполук на прикладі оксидів, основ, кислот і солей, їх фізичних і хімічних властивостей, способи одержання, рівень розуміння основних понять, уміння використовувати їх на практиці;
впливати на формування у учнів вміння застосовувати теоретичні знання на практиці;
продовжити формування позитивних взаємовідносин між учнями в колективі.

Тип уроку: узагальнення й систематизація знань, умінь і навичок.

Форма роботи: гра-аукціон.

Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, таблиця розчинності, ряд активності металів, картки - завдання.

ХІД УРОКУ

Організація класу:

Учням оголошується тема, форма проведення уроку, вчитель роздає «промені» очікувань, діти записують свої очікування від уроку, прикріплюють «промені» до «задумливого сонечка» (за бажанням, можна озвучити)

[Мир Мистики * Бесконечная История]

Учні об’єднуються в чотири команди з умовними назвами «Оксиди», «Основи», «Кислоти», «Солі» для спільної роботи. У кожній команді вибирають капітана.

Кожне завдання гри оцінюється різною кількістю хімічних фішок — аргентумчиків  [Семинары и тренинги в Москве, обучение, написания "Семинары …]

Завдання передбачені як групові (для всієї команди), так і індивідуальні (для кожного члена команди). Гра складається з п’яти лотів. Відповіді кожного учня в команді заносяться до протоколу й додаються до загального банку команди. Команда, що збере найбільшу кількість аргентумчиків, стане переможницею нашої гри. Наприкінці уроку ми підрахуємо банк кожного учня й переведемо його в оцінку.

Ціна відповідей у лотах

Лот 1 «Бліц-турнір»: кожне питання — по 1 Аg

Лот 2 «Чи пан, чи пропав»: повна відповідь — 7 Аg

Лот 3 «Поле чудес»: повна відповідь — 8 Аg

Лот 4 «Один за всіх»: повна відповідь кожного учня — 7 Аg

Лот 5 «Гонитва за лідером»: кожне рівняння — по 2 Аg

 

II. Актуалізація знань

Лот 1 «Бліц-турнір»

Гравці кожної команди по черзі відповідають на запитання вчителя. За правильну відповідь гравець одержує 1 Аg. Якщо відповідь неправильна, право відповіді переходить до іншої команди. Асистент веде особистий залік відповідей гравців. Кількість питань має відповідати кількості гравців.

Питання «Бліц-турніру»

Закінчіть фразу.

1) Оксиди класифікуються на кислотні, амфотерні й... (Основні)

2) Складна речовина, що складається з атомів металу й кислотного залишку, —... (Сіль)

3) Кислотні оксиди не взаємодіють з... (Кислотами)

4) Реакція взаємодії між кислотами й основами називається... (Нейтралізація)

5) За кількістю атомів Гідрогену кислоти поділяються на... (Одно-, дво-, триосновні)

6) У лужному середовищі фенолфталеїн набуває кольору... (Малинового)

7) Складні речовини, що складаються з атомів металу й Оксигену, називаються... (Основними оксидами)

8) У результаті взаємодії кислотного й основного оксиду утворюється... (Сіль)

9) Розчинні у воді основи називаються... (Лугами)

10) Основні оксиди не взаємодіють з... (Основами)

11) За вмістом Оксигену кислоти поділяються на безоксигенові й... (Оксигеновмісні)

12) Складні речовини, що складаються з атомів металу й однієї або кількох гідроксильних груп, називаються... (Основами)

13) Унаслідок розчинення кислотних оксидів у воді утворюється... (Кислота)

14) Нерозчинні основи внаслідок нагрівання розкладаються на... (Основні оксиди й воду)

15) Метиловий оранжевий набуває червоного кольору в середовищі... (Кислому)

16) Унаслідок розчинення основних оксидів у воді утворюється... (Основа)

17) Хімічні реакції, з допомогою яких можна визначити речовини, називаються... (Якісними реакціями)

18) Гідроксиди, що взаємодіють і з кислотами, і з основами, називаються... (Амфотерними)

Асистент роздає по одному аргентумчику за кожну правильну відповідь і ставить оцінку в протоколі гри.

 

Лот 2 «Чи пан, чи пропав»

Кожна команда одержує аркуш формату А3 з назвою класу неорганічних сполук: «Оксиди», «Основи», «Кислоти», «Солі». За 5 хвилин гравці команди записують на аркуші способи одержання сполук цього класу, вивішують на дошці, захищають свої відповіді. Кожна правильно названий спосіб  отримання речовин — 1 Аg.

Сумарна кількість правильних відповідей заноситься в банк команди й особистий залік кожного гравця. Заповнюється протокол.

 

Лот 3 «Поле чудес»

Кожна команда одержує аркуш А3 з формулами речовин.

Завдання. З’єднайте стрілочками із центральною речовиною тільки ті речовини, що можуть із нею взаємодіяти, запишіть рівняння хімічних реакцій.

 

Команди представлять свої схеми на обговорення класу, мотивують свій вибір і підтверджують відповідним рівнянням реакції. Кожне правильно записане рівняння — 2 Аg. Сумарна кількість правильних відповідей вноситься в банк команди й особистий залік кожного гравця. Результат записується до протоколу.

 

Лот 4 «Один за всіх»

Кожен учень одержує картку-завдання і працює індивідуально. У кожній картці два завдання. Завдання для кожної команди дорівнюють кількості гравців для об’єктивності оцінювання.

Завдання 1. Здійсніть перетворення:

S – SO3 – H2SO4 – Na2SO4 - BaSO4
Na – Na2O – NaOH – NaCl – AgCl
N – N2O5 – HNO3 – Mg(NO3)2 – Mg3(PO4)2
C – CO2 – CaCO3 - CO2

Завдання 2. Обчисліть масу кінцевого продукту за масою вихідної речовини.

Правильне виконання кожного завдання оцінюється так: кожне правильне рівняння — 2 Аg, правильні розрахунки — 3 Аg, разом за всю роботу — 7 Аg.

Учитель і асистент перевіряють виконання індивідуальних завдань.

Учні в цей час виконують завдання лота 5.

 

Лот 5 «Гонитва за лідером»

На дошці вивішуються незакінчені рівняння реакції. Кожен гравець команди по черзі виходить до дошки, дописує рівняння і розставляє коефіцієнти. Кожне правильно записане рівняння приносить 2 Аg у банк команди й особистий залік кожного гравця. (Кількість рівнянь відповідає кількості гравців.)

Команда І

 

Команда II

 

Команда III

 

Команда IV

Записані на дошці рівняння перевіряють капітани команд-суперниць. Кожне виправлене рівняння може принести 1 Аg у банк команди. Команда допомагає (за необхідності) своєму капітанові.

Учитель повідомляє результати четвертого лота, індивідуальні рейтинги кожного учня заносяться до протоколу й у банк команди.

 

III. Підбиття підсумків уроку

Індивідуальний рейтинг кожного учня переводимо в оцінки за схемою:

1—4 Аg — 3 бали

5—7 Аg — 4 балів

8—10 Аg — 5 балів

11—12 Аg — 6 балів

13—14 Аg — 7 балів

15—16 Аg — 8 балів

17—18 Аg — 9 балів

19 Аg — 10 балів

Понад 19 Аg — 11—12 балів

Тепер підіб’ємо особисті підсумки. Оголошуємо переможця (максимальний банк) і присвоюємо звання: Кращий знавець теми «Класи неорганічних сполук», Знавець теми «Класи неорганічних сполук», Кандидат у знавці теми «Класи неорганічних сполук».

Далі повідомляємо командний результат. Гравцям команди-переможниці додаємо 1 бал до рейтингу. Виставляємо оцінки за урок.

Вчитель запропоновує учням відповісти на запитання: «Чи здійснилися ваші очікування?». Якщо здійснилися – просимо допомогти сонечку посміхнутись!

[Сайт для учителей и воспитателей - Интернет журнал для педагогов Планета Детства - Страница 251]

 

IV. Домашнє завдання

Повторити матеріал теми, підготуватися до тематичного оцінювання з теми «Класи неорганічних сполук».


Теги: Христюк О.Г., неорганічні сполуки
Навчальний предмет: Хімія
Переглядів/завантажень: 588/128


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar