Головна » Хімія |
Цілі уроку: узагальнити, систематизувати й скоригувати знання учнів з теми «Основні класи неорганічних сполук»; з’ясувати рівень засвоєння знань, умінь і навичок про класи неорганічних сполук на прикладі оксидів, основ, кислот і солей, їх фізичних і хімічних властивостей, способи одержання, рівень розуміння основних понять, уміння використовувати їх на практиці; Тип уроку: узагальнення й систематизація знань, умінь і навичок. Форма роботи: гра-аукціон. Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, таблиця розчинності, ряд активності металів, картки - завдання. ХІД УРОКУ Організація класу: Учням оголошується тема, форма проведення уроку, вчитель роздає «промені» очікувань, діти записують свої очікування від уроку, прикріплюють «промені» до «задумливого сонечка» (за бажанням, можна озвучити) [Мир Мистики * Бесконечная История] Учні об’єднуються в чотири команди з умовними назвами «Оксиди», «Основи», «Кислоти», «Солі» для спільної роботи. У кожній команді вибирають капітана. Кожне завдання гри оцінюється різною кількістю хімічних фішок — аргентумчиків [Семинары и тренинги в Москве, обучение, написания "Семинары …] Завдання передбачені як групові (для всієї команди), так і індивідуальні (для кожного члена команди). Гра складається з п’яти лотів. Відповіді кожного учня в команді заносяться до протоколу й додаються до загального банку команди. Команда, що збере найбільшу кількість аргентумчиків, стане переможницею нашої гри. Наприкінці уроку ми підрахуємо банк кожного учня й переведемо його в оцінку. Ціна відповідей у лотах Лот 1 «Бліц-турнір»: кожне питання — по 1 Аg Лот 2 «Чи пан, чи пропав»: повна відповідь — 7 Аg Лот 3 «Поле чудес»: повна відповідь — 8 Аg Лот 4 «Один за всіх»: повна відповідь кожного учня — 7 Аg Лот 5 «Гонитва за лідером»: кожне рівняння — по 2 Аg
II. Актуалізація знань Лот 1 «Бліц-турнір» Гравці кожної команди по черзі відповідають на запитання вчителя. За правильну відповідь гравець одержує 1 Аg. Якщо відповідь неправильна, право відповіді переходить до іншої команди. Асистент веде особистий залік відповідей гравців. Кількість питань має відповідати кількості гравців. Питання «Бліц-турніру» Закінчіть фразу. 1) Оксиди класифікуються на кислотні, амфотерні й... (Основні) 2) Складна речовина, що складається з атомів металу й кислотного залишку, —... (Сіль) 3) Кислотні оксиди не взаємодіють з... (Кислотами) 4) Реакція взаємодії між кислотами й основами називається... (Нейтралізація) 5) За кількістю атомів Гідрогену кислоти поділяються на... (Одно-, дво-, триосновні) 6) У лужному середовищі фенолфталеїн набуває кольору... (Малинового) 7) Складні речовини, що складаються з атомів металу й Оксигену, називаються... (Основними оксидами) 8) У результаті взаємодії кислотного й основного оксиду утворюється... (Сіль) 9) Розчинні у воді основи називаються... (Лугами) 10) Основні оксиди не взаємодіють з... (Основами) 11) За вмістом Оксигену кислоти поділяються на безоксигенові й... (Оксигеновмісні) 12) Складні речовини, що складаються з атомів металу й однієї або кількох гідроксильних груп, називаються... (Основами) 13) Унаслідок розчинення кислотних оксидів у воді утворюється... (Кислота) 14) Нерозчинні основи внаслідок нагрівання розкладаються на... (Основні оксиди й воду) 15) Метиловий оранжевий набуває червоного кольору в середовищі... (Кислому) 16) Унаслідок розчинення основних оксидів у воді утворюється... (Основа) 17) Хімічні реакції, з допомогою яких можна визначити речовини, називаються... (Якісними реакціями) 18) Гідроксиди, що взаємодіють і з кислотами, і з основами, називаються... (Амфотерними) Асистент роздає по одному аргентумчику за кожну правильну відповідь і ставить оцінку в протоколі гри.
Лот 2 «Чи пан, чи пропав» Кожна команда одержує аркуш формату А3 з назвою класу неорганічних сполук: «Оксиди», «Основи», «Кислоти», «Солі». За 5 хвилин гравці команди записують на аркуші способи одержання сполук цього класу, вивішують на дошці, захищають свої відповіді. Кожна правильно названий спосіб отримання речовин — 1 Аg. Сумарна кількість правильних відповідей заноситься в банк команди й особистий залік кожного гравця. Заповнюється протокол.
Лот 3 «Поле чудес» Кожна команда одержує аркуш А3 з формулами речовин. Завдання. З’єднайте стрілочками із центральною речовиною тільки ті речовини, що можуть із нею взаємодіяти, запишіть рівняння хімічних реакцій.
Команди представлять свої схеми на обговорення класу, мотивують свій вибір і підтверджують відповідним рівнянням реакції. Кожне правильно записане рівняння — 2 Аg. Сумарна кількість правильних відповідей вноситься в банк команди й особистий залік кожного гравця. Результат записується до протоколу.
Лот 4 «Один за всіх» Кожен учень одержує картку-завдання і працює індивідуально. У кожній картці два завдання. Завдання для кожної команди дорівнюють кількості гравців для об’єктивності оцінювання. Завдання 1. Здійсніть перетворення: S – SO3 – H2SO4 – Na2SO4 - BaSO4 Завдання 2. Обчисліть масу кінцевого продукту за масою вихідної речовини. Правильне виконання кожного завдання оцінюється так: кожне правильне рівняння — 2 Аg, правильні розрахунки — 3 Аg, разом за всю роботу — 7 Аg. Учитель і асистент перевіряють виконання індивідуальних завдань. Учні в цей час виконують завдання лота 5.
Лот 5 «Гонитва за лідером» На дошці вивішуються незакінчені рівняння реакції. Кожен гравець команди по черзі виходить до дошки, дописує рівняння і розставляє коефіцієнти. Кожне правильно записане рівняння приносить 2 Аg у банк команди й особистий залік кожного гравця. (Кількість рівнянь відповідає кількості гравців.) Команда І
Команда II
Команда III
Команда IV Записані на дошці рівняння перевіряють капітани команд-суперниць. Кожне виправлене рівняння може принести 1 Аg у банк команди. Команда допомагає (за необхідності) своєму капітанові. Учитель повідомляє результати четвертого лота, індивідуальні рейтинги кожного учня заносяться до протоколу й у банк команди.
III. Підбиття підсумків уроку Індивідуальний рейтинг кожного учня переводимо в оцінки за схемою: 1—4 Аg — 3 бали 5—7 Аg — 4 балів 8—10 Аg — 5 балів 11—12 Аg — 6 балів 13—14 Аg — 7 балів 15—16 Аg — 8 балів 17—18 Аg — 9 балів 19 Аg — 10 балів Понад 19 Аg — 11—12 балів Тепер підіб’ємо особисті підсумки. Оголошуємо переможця (максимальний банк) і присвоюємо звання: Кращий знавець теми «Класи неорганічних сполук», Знавець теми «Класи неорганічних сполук», Кандидат у знавці теми «Класи неорганічних сполук». Далі повідомляємо командний результат. Гравцям команди-переможниці додаємо 1 бал до рейтингу. Виставляємо оцінки за урок. Вчитель запропоновує учням відповісти на запитання: «Чи здійснилися ваші очікування?». Якщо здійснилися – просимо допомогти сонечку посміхнутись! [Сайт для учителей и воспитателей - Интернет журнал для педагогов Планета Детства - Страница 251]
IV. Домашнє завдання Повторити матеріал теми, підготуватися до тематичного оцінювання з теми «Класи неорганічних сполук».
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |