Головна » Хімія

Основні класи неорганічних сполук

Мета:  повторити та узагальнити знання про основні класи неорганічних  сполук,  про їх склад, назви, класифікацію, фізичні властивості;  розвивати вміння складати формули речовин за їх назвами  та давати  назви  речовинам за їх формулами; активізувати розумову діяльність учнів, створити умови для взаємодії  та  взаємодопомоги учнів під час навчання.

Обладнання: періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва,  таблиця  розчинності, роздатковий матеріал.

Тип уроку: узагальнення знань.

   Структура уроку:

Організаційний етап.
Повторення і закріплення знань.
Узагальнення знань.
Підбиття підсумків уроку.
Домашнє завдання.

Хід уроку:

Організаційний етап.

Урок проводиться в формі змагання.

Повторення та закріплення знань.

« Термінологічний бій»

( команди дають визначення термінам, лаборанти фіксують правильні відповіді, кожна правильна відповідь - фішка)

 

Дати визначення:

оксидам;
основам;
кислотам;
солям.

 Як класифікують:

оксиди;
основи;
кислоти.

         3. Як визначити  валентність кислотного залишку?

         4. Як визначити основність кислоти?

         5. Як утворюються назви: оксидів, основ, кислот, солей.

    - « У кожного своє місце»

З наведеного переліку формул виписати окремо  оксиди, кислоти, основи, солі.

    (завдання виконується кожним учнем на окремому бланку, які збирають лаборанти).

NaOH, HCl, CaCl2, H2SO4, CuO, H2S, ZnO, Fe(OH)3, NaNO3, CO, HNO3, SO2,

Mg(OH)2, AlPO4.

« Третій зайвий»

( з кожної команди по одному учню працюють біля дошки)

Завдання: у кожному рядку викреслити формули речовин, які не належать до певного класу речовин.

     ( завдання на картках, додаток № 1).

 « Чи знаєш ти формули?»

На картках приведені назви речовин, написати їх формули(кожен учень виконує завдання у зошитах, додаток № 2).

« Розв'яжи задачу»

Кожному учневі з команди  видається бланк на якому приведена умова задачі, робота виконується індивідуально кожним учнем. Використовую задачі на знаходження « кількості речовини», « маси речовини».

Час виконання 3 – 5 хв.  Бланки з виконаним завданням збирають лаборанти.

Узагальнення знань.

Тестова робота на два варіанти.

( додаток №3)

Підбиття підсумків уроку.
Домашнє завдання.


Теги: Бац Т.В., неорганічні сполуки
Навчальний предмет: Хімія
Переглядів/завантажень: 424/132


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar