Головна » Хімія

Урок. Основні класи неорганічних сполук

Мета: закріпити знання учнів про класифікацію, номенклатуру, основні властивості оксидів, кислот,  основ, солей, умови перебігу реакцій. Розвивати в учнів уміння узагальнювати, порівнювати, вдосконалювати вміння складати формули речовин і хімічні рівняння; розвивати в учнів бажання вчитися.

 

Хід уроку.

  І. Визначається тема і мета уроку; пояснити як буде організовано роботу учнів, як оцінюватимуться усні та письмові відповіді.

                         

ІІ. КОРЕГУВАЛЬНА ЧАСТИНА СЕМНАРУ:

 

А). Бліц-турнір:

Речовини – це...
Чисті  речовини – це...
Речовини бувають...
Прості речовини – це...
Складні речовини --...
Кислоти – це...
Оксиди – це...
Валентність кислотного залишку визначається...
Солі – це...
Основи – це...
Що спільно у складі: а). Кислот і солей; б). Солей і основ;
Реакція нейтралізації – це...
Індикатори – це...
Амфотерність – це...

 

Б). Підведення підсумків турніру:

В). Клас  розподіляю на 4 гетерогенні групи. Кожна група визначає консультанта. Далі робота проводиться в групах.

 

ІІІ. СКЛАДАННЯ ОПОРНОЇ СХЕМИ:

 

Кожна група одержує аркуші паперу із запитаннями. Учні в групах дають означення і за шкалою оцінювання виставляють один одному бали  облікову картку групи.

 

Група №1.

Кислоти, їх назви, класифікація, назви кислотних залишків. Скласти опорну схему щодо хімічних властивостей кислот.

Група №2.

Оксиди, їх класифікація. Скласти опорну схему щодо хімічних властивостей оксидів.

 

Група №3.

Солі, їх класифікація. Скласти опорну схему щодо хімічних властивостей солей.

 

Група  №4.

Луги, основи. Скласти опорну схему щодо хімічних властивостей лугів, основ.

 

IV. НАВЧАЛЬНА ЧАСТИНА СЕМІНАРУ. (У разі потреби учитель надає групам допомогу).

 

Група №1.

Запишіть рівняння чотирьох способів добування сульфату цинку.

 

Група №2.

З наведеного переліку  формул випишіть формули оксидів, кислот, основ, солей.  Назвіть їх.

         K2CO3, Na2O, H2CO3, Fe2O3, N2O5, Ba (OH) 2, H2SiO3, NaNO3, Ca3 (PO4)2, HNO3, Cu (OH) 2.

 

         Група №3.

Порівняйте  хімічні властивості оксиду карбону (4) й оксиду кальцію.

 

Група №4.

Які з перелічених речовин можуть взаємодіяти з гідроксидом цинку? HNO3, NaOH, CuO, HCl. Відповідь підтвердити рівняннями реакцій.

 

Здійснити перетворення:

Група №1.

Ba         BaO                 Ba (OH) 2           BaCl2

Група №2.

Ca        CaO                  Ca (OH) 2             Ca (NO3)2  

Група №3.

S                 SO2             H2SO3                  CaSO3

Група №4.

Al                 AL2O3                  AL2 (SO4)3           Al (OH) 3              AL2O3

 

Експериментальне завдання:

 

Група №1.

Провести реакцію взаємодії солей з кислотою (CaCO3 + HCl);

 

Група №2.

У трьох пробірках містяться вода, хлоридна кислота, розчин гідроксиду натрію. Визначити вміст кожної пробірки.

 

Група №3.

Провести реакцію нейтралізації (HCL + NaOH). Спостереження пояснити.

 

Група №4.

Провести характерну реакцію на хлоридну кислоту (HCl + AgNO3).

 

V КОНТРОЛЮЧА ЧАСТИНА:

 

Учні виконують завдання за варіантами.

І варіант:

Які з наведених основ розчинні у воді? А). KOH Б). Cu (OH) 2     В).  Zn(OH)2
Які з наведених назв солей точно відображають їх склад: а). Хлорид феруму; б). Карбонат натрію; в). сульфат алюмінію; г). Сульфат купруму.
Укажіть кислоту, яка належить  до безоксигенових: а). Сульфатна; б). Хлоридна; в). Сульфідна.
З перелічених хімічних властивостей укажіть ті, що характерні для основних оксидів: а). Взаємодія з водою; б). Взаємодія з кислотами; в). взаємодія з лугами.

 

ІІ варіант:

Які з наведених основ розкладаються під час нагрівання: а). NaOH; б). Ca (OH) 2; в).  Cu (OH) 2.
Укажіть кислоту, яка належить до безоксигенових: а). Карбонатна; б). Хлоридна; в). нітратна.
З перелічених хімічних властивостей укажіть ті, що характерні для кислотних оксидів: а). Взаємодія з водою; б). Взаємодія з лугами; в). взаємодія з кислотами.
Укажіть назву речовини, формула якої Fe(OH)3: а). Ферум (3) оксид; б). Гідроксид феруму (3); в). ферум (3) сульфат.
До якого ряду формул не увійшли формули солей: а). NHO3, Ca(NO3)2, H20;    б). H3PO4, NaOH, KOH.

 

ІІІ варіант:

Які з наведених оксидів взаємодіють з розчином NaOH? а). Оксид фосфору (5); б). Оксид калію; в). Оксид сульфуру (4).
Укажіть кислоту, яка належить до двохосновних: а). Ортофосфатна; б). Хлоридна; в). Сульфатна.
З перелічених хімічних властивостей укажіть ті, які характерні для солей а). Взаємодія з оксидами; б). Взаємодія з металами; в). Взаємодія з кислотами.
Назвіть речовину формула якої Al2(SO)3.
До якого ряду формул увійшли формули кислот: а). HgO, Ba(OH)2, Ca(NO3)2       б). H2CO3. KOH, H2S.

 

                                                     IV варіант:

З якими з наведених оксидів взаємодіє соляна кислота: а). Fe2O3            б).  SO3 в). CuO
Укажіть кислоту, яка належить до трьохосновних: а). Ортофосфатна; б). Сульфатна; в). Хлоридна.
Назвіть речовину, формула якої AgNO3: а). Нітратна кислота; б). Нітроген оксид; в). Нітрат аргентуму.
 Скільки із цих речовин: хлорид феруму (4), оксид купруму (2), оксид сульфуру (4),  можуть  реагувати з гідроксидом натрію? а). Одна; б). Дві; в). Три.
Укажіть неправильно складену формулу: а). Na2О б).CaO   в). BaO

 

Взаємоперевірка...

 

VI. ПІДСУМОК УРОКУ.

 

Домашнє завдання!..


Теги: Багній І.М., неорганічні сполуки
Навчальний предмет: Хімія
Переглядів/завантажень: 829/205


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar