Головна » Хімія |
Мета: закріпити знання учнів про класифікацію, номенклатуру, основні властивості оксидів, кислот, основ, солей, умови перебігу реакцій. Розвивати в учнів уміння узагальнювати, порівнювати, вдосконалювати вміння складати формули речовин і хімічні рівняння; розвивати в учнів бажання вчитися.
Хід уроку. І. Визначається тема і мета уроку; пояснити як буде організовано роботу учнів, як оцінюватимуться усні та письмові відповіді.
ІІ. КОРЕГУВАЛЬНА ЧАСТИНА СЕМНАРУ:
А). Бліц-турнір: Речовини – це...
Б). Підведення підсумків турніру: В). Клас розподіляю на 4 гетерогенні групи. Кожна група визначає консультанта. Далі робота проводиться в групах.
ІІІ. СКЛАДАННЯ ОПОРНОЇ СХЕМИ:
Кожна група одержує аркуші паперу із запитаннями. Учні в групах дають означення і за шкалою оцінювання виставляють один одному бали облікову картку групи.
Група №1. Кислоти, їх назви, класифікація, назви кислотних залишків. Скласти опорну схему щодо хімічних властивостей кислот. Група №2. Оксиди, їх класифікація. Скласти опорну схему щодо хімічних властивостей оксидів.
Група №3. Солі, їх класифікація. Скласти опорну схему щодо хімічних властивостей солей.
Група №4. Луги, основи. Скласти опорну схему щодо хімічних властивостей лугів, основ.
IV. НАВЧАЛЬНА ЧАСТИНА СЕМІНАРУ. (У разі потреби учитель надає групам допомогу).
Група №1. Запишіть рівняння чотирьох способів добування сульфату цинку.
Група №2. З наведеного переліку формул випишіть формули оксидів, кислот, основ, солей. Назвіть їх. K2CO3, Na2O, H2CO3, Fe2O3, N2O5, Ba (OH) 2, H2SiO3, NaNO3, Ca3 (PO4)2, HNO3, Cu (OH) 2.
Група №3. Порівняйте хімічні властивості оксиду карбону (4) й оксиду кальцію.
Група №4. Які з перелічених речовин можуть взаємодіяти з гідроксидом цинку? HNO3, NaOH, CuO, HCl. Відповідь підтвердити рівняннями реакцій.
Здійснити перетворення: Група №1. Ba BaO Ba (OH) 2 BaCl2 Група №2. Ca CaO Ca (OH) 2 Ca (NO3)2 Група №3. S SO2 H2SO3 CaSO3 Група №4. Al AL2O3 AL2 (SO4)3 Al (OH) 3 AL2O3
Експериментальне завдання:
Група №1. Провести реакцію взаємодії солей з кислотою (CaCO3 + HCl);
Група №2. У трьох пробірках містяться вода, хлоридна кислота, розчин гідроксиду натрію. Визначити вміст кожної пробірки.
Група №3. Провести реакцію нейтралізації (HCL + NaOH). Спостереження пояснити.
Група №4. Провести характерну реакцію на хлоридну кислоту (HCl + AgNO3).
V КОНТРОЛЮЧА ЧАСТИНА:
Учні виконують завдання за варіантами. І варіант: Які з наведених основ розчинні у воді? А). KOH Б). Cu (OH) 2 В). Zn(OH)2
ІІ варіант: Які з наведених основ розкладаються під час нагрівання: а). NaOH; б). Ca (OH) 2; в). Cu (OH) 2.
ІІІ варіант: Які з наведених оксидів взаємодіють з розчином NaOH? а). Оксид фосфору (5); б). Оксид калію; в). Оксид сульфуру (4).
IV варіант: З якими з наведених оксидів взаємодіє соляна кислота: а). Fe2O3 б). SO3 в). CuO
Взаємоперевірка...
VI. ПІДСУМОК УРОКУ.
Домашнє завдання!..
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |