Головна » Хімія |
Цілі: освітня - ознайомити учнів з класифікацією хімічних реакцій за числом та складом вихідних та кінцевих речовин; вдосконалити вміння та навички написання рівнянь хімічних реакцій; розвивальна - розвивати вміння застосовувати хімічні назви та формули речовин при складанні рівнянь хімічних реакцій; розвивати логічне мислення учнів, навички самостійної пізнавальної діяльності; виховна - сприяти формуванню наукового світогляду учнів; виховати вміння роботи в колективі.
Тип уроку: комбінований. Форма проведення уроку: подорож до міста «Хімічних реакцій».
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап. ІІ. Повідомлення теми, мети, структури уроку. ІІІ. Актуалізація опорних знань. Чи готові учні до подорожі країною « Хімічних реакцій»? Проста речовина – це… 8. Реакцією йонного обміну називають реакцію між…
ІV. Мотивація навчально - пізнавальної діяльності Чи відразу ви пригадали всі визначення? Чи все вам відомо про хімічні реакції? Пропоную розширити знання про хімічні реакції під час мандрвки країною «Хімічних реакцій». V. Сприйняття і засвоєння нового матеріалу. Зупинка 1. Реакції сполучення. Горіння магнію: Mg + O2 = 2 MgO Визначення: реакція, внаслідок якої з двох або кількох речовин утворюється одна нова речовина, називається реакцією сполучення. Загальна схема: А + В = АВ
Зупинка 2. Реакції розкладу. Розклад малахіту: (СuOH)2CO3 = 2СuO + H2O + CO2 Визначення: реакція, під час якої з однієї складної речовини утворюються дві або кілька нових речовин, називаються реакцією розкладу. Загальна схема: АВ = А + В
Зупинка 3. Реакції обміну Утворення кольорового осаду: FeSO4 + 2NaOH = Fe(OH)2↓ + Na2SO4 Визначення: реакція, у процесі якої дві складні речовини обмінюються своїми складовими частинами, називається реакцією обміну. Загальна схема: АВ + СD = АD + СВ
Зупинка 4. Реакції заміщення. Взаємодія натрію з водою: 2Na + 2Н2О = 2NaОН + Н2 Визначення: реакція між простою та складною речовинами, у процесі якої атоми простої речовини заміщують атоми одного з елементів у складній речовині, називається реакцією заміщення. Загальна схема: А + ВС = АВ + С
VІ. Закріплення вивченого матеріалу. 1. Зупинка « Впізнай реакцію» ( скласти рівняння, визначити тип реакції)
барій оксид + вода = калій + хлоридна кислота = кальцій гідроксид + купрум (ІІ) сульфат = хром (ІІІ) гідроксид = купрум (ІІ) гідроксид + сульфатна кислота = кальцій оксид + карбон (ІV) оксид =
2. Зупинка «Розрахункова» (розв'язок задачі): Який об’єм газу (за н.у.) утвориться в результаті реакції заміщення між 4,6 г натрію та сульфатною кислотою? Визначити масу солі, що утвориться в результаті реакції обміну між кальцій гідроксидом кількістю речовини 2 моль та нітратною кислотою.
VІІ. Систематизація вивченого на уроці.
VІІІ. Оцінювання навчальної діяльності учнів.
ІХ. Домашнє завдання. Опрацювати параграф, скласти рівняння реакцій для перетворення: Na → Na2О → NaОН→ Сu(OH)2 → СuО → Сu
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |