Головна » Хімія |
Мета уроку: Поглибити знання учнів про окисно-відновні реакції, удосконалювати навики складати рівняння окисно-відновних реакцій методом електронного балансу. Розвивати вміння і самостійно здобувати знання з різних джерел інформації, формувати вміння виступати перед аудиторією, виховувати пізнавальний інтерес учнів до предмету хімії. Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва. Пам’ятки з визначення ступеня окиснення. Презентація «Окисно- відновні реакції навколо нас». Стіна цікавих повідомлень. (Учні одержали завдання підготувати повідомлення про одну окисно- відновну реакцію та розмістили своє повідомлення на стіні цікавих повідомлень. План повідомлення: 1) заголовок; 2) рівняння реакції з електронним балансом; 3) значення реакції; 4) малюнок чи фото.) Тип уроку:комбінований. Епіграф: Мудрим ніхто не вродився, а навчився.
Хід уроку: І. Актуалізація опорних знань. 1.Бліц-опитування: Закінчи речення. Окисно-відновні реакції – це… 2. Тестові завдання.( Взаємоперевірка). ( Слайд 1) Індивідуальна картка оцінювання знань учня ____класу_________________
ІІ. Мотивація. Ми вчились складати окисно- відновні реакції і от настав час з'ясувати їх значення. ІІІ. Формування нових знань. Повідомлення теми уроку. ( слайд2) Які ваші сподівання? ( Метод мікрофону). Вчитель: Отже. разом ми визначаємо мету: ( слайд3) - Повторити теоретичний матеріал про окисно- відновні реакції. - Удосконалювати навики складання електронних балансів окисно- відновних реакцій. - Розкрити значення окисно- відновних реакцій. Проблемне питання:Фантастична ситуація: А що було б, якби зникли окисно –відновні реакції? ( учні відповідають, метод «мікрофону») Вчитель:Отже, вони всюди. (слайд 4) Наша планета – величезна макролабораторія. Починаємо нашу подорож. Окисно- відновні реакції в природі. (слайд 5) «Гроза». Звучить музика Вівальді: стрімка, велична, тривожна. Так композитор зобразив грозу. А ми знаємо, що це явище супроводжується окисно- відновними реакціями. Завдяки їм за один грозовий дощ у грунті опиняється від 4 до 15 кг нітрогену на гектар. (слайд 6) «Вулкан». Ще одне грізне природне явище. Історія знає, як навіки зникло місто Помпея під вулканічним попелом завтовшки у 3м. Біля дошки виконються завдання: Скласти електронний баланс окисно- відновної реакції (слайд4,5). Завдання 1-4. 1)N2 + O2 → NO 2) NO + O2 → NO2 3) H2S + O2 → SO2 +H2O 4) H2S + SO2 →H2 SO4 + S (слайд 7) «Корозія» Завдання 5-6.( біля дошки) Щорічно корозія зїдає 20% від загальної маси вироблених металів та сплавів. 5) Fe + O2 + H2O → Fe(OH)2 6) Fe(OH)2 + O2 + H2O → Fe(OH)3 Фізкультпауза: «Руки-ноги». Окисно- відновні реакції в живих організмах. Кожна клітина живого організму- це мікролабораторія, в якій природа- наймайстерніший хімік на молекулярному рівні творить свої справи. (Слайд8,9) (Повідомлення учня про шкідливість паління з т.з. окисно- відновних реакцій) Окисно- відновні реакції в металургії..(слайд10). Біля дошки виконються завдання: Скласти електронний баланс окисно- відновної реакції Завдання біля дошки 7- 9. 7) FeO + C → Fe + CO 8) Cr2O3 + Al → Cr + Al2O3 9) V2O5 + H2 → V + H2O Окисно- відновні реакції в побуті.( слайд10)(Повідомлення учня) Хто перший? Виконується завдання 10. 10) KClO3 + S → KCl + SO2 Окисно- відновні реакції в хімічній промисловості.( слайд11) Вчитель коментує слайд. Учні доповнюють на основі своїх повідомлень про значення аміаку та сульфатної кислоти. ІІІ. Підсумки уроку. Питання: Так що ж було б, якби зникли окисно - відновні реакції? ( Метод мікрофону). Результати оцінювання. Чи справдились ваші очікування від уроку? ІV.Домашнє завдання. ( слайд12) Читати § 14. Виконати вправу 4. ( Інд.завд.: Скласти електронний баланс реакції фотосинтезу) Зразки робіт учнів зі «стіни» цікавої інформації до уроку.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |